تبدیل استخری در شانگ های به دفتر کار لاین هاوس

24

استخر شنا بخشی از مجموعه‌ی ورزشی بود که برای کارمندان مرکز جینگن کری، یک شرکت چندمنظوره در شانگهای توسط شرکت معماری کون پدرسون فاکس (Kohn Pedersen Fox) در سال ۲۰۱۳ طراحی شده بود. به این خاطر که استخر به ندرت مورد استفاده قرار می‌گرفت، از شرکت معماری محلی لاین‌هاوس (Linehouse) خواسته شد که آن را به اتاقی با کارآمدی بیشتر تبدیل کنند. این استخر در حال حاضر با تغییراتی که به منظور طراحی داخلی اداری ایجاد شد، فضاهای نشیمن گوناگونی را در خود جای داده است. کارمندان می‌توانند در این فضاها کار کرده و جلسات غیر رسمی و تعاملات روزمره‌ی خود را در آنها برگزار کنند.

طراحی داخلی اداری شرکت لاین‌هاوس _01
طراحی داخلی اداری شرکت لاین‌هاوس _02

در حال حاضر نیز با وجود تغییراتی که به منظور طراحی داخلی دفتر کار انجام شد، نقطه‌ی کانونی فضا همان استخر است. اما دیگر خالی از آب است و با کفپوش‌های لاستیکی آبی رنگ پوشیده شده است.

طراحی داخلی اداری شرکت لاین‌هاوس _03

مدیرعامل شرکت لاین‌هاوس الکس مُک (Alex Mok) در مورد این پروژه‌ی طراحی داخلی فضای اداری گفت: «این یک فرصت بسیار عالی و ناب بود که در شرایط عادی فضای داخلی امکانش را در اختیار ما قرار نمی‌دهد.»

طراحی داخلی اداری شرکت لاین‌هاوس _04

پله‌هایی که مطابق برنامه‌های طراحی دکوراسیون داخلی اداری به عنوان صندلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، به صورت توکار در لبه‌های استخر ساخته شده‌ و کوسن‌هایی به رنگ صورتی ملایم بر روی آنها قرار گرفته‌اند. یک نیمکت نیم دایره با روکش چرم هلویی‌رنگ نیز در انتهای استخر ایجاد شده است.

طراحی داخلی اداری شرکت لاین‌هاوس _05

شرکت معماری همچنین نورگیر سقفی را که مستقیماً بالای استخر قرار گرفته بود را در پروسه‌ی طراحی داخلی فضای اداری حفظ کرد.

دور تا دور نورگیر سقفی چراغ‌های کره‌ای‌شکل و یک سری باله‌های چوبی به رنگ روشن آویخته شده است. برخی از آنها مطابق برنامه‌های دکوراسیون داخلی اداری تا روی زمین کشیده شده و صفحات مشبکی را تشکیل داده‌اند.

طراحی داخلی اداری شرکت لاین‌هاوس _06

در صورت نیاز کارمندان به برقراری تماس تلفنی، می‌توانند به یکی از غرفه‌های خصوصی تلفن مراجعه کنند که در محیط دفتر کار قرار گرفته‌اند. داخل این غرفه‌ها مطابق برنامه‌های طراحی داخلی اداری با کاغذ دیواری دارای نقش و نگار برگ پوشیده شده است.

یک کافه نیز با پیش‌خوانی شاخص به طراحی شرکت سنگ کاپو نوا (Ceppo Nova) به همراه یک اتاق مدیریت رسمی با دیوارهای منحنی شیشه‌ای در برنامه‌های فضایی طراحی داخلی اداری گنجانده شده است.

طراحی داخلی اداری شرکت لاین‌هاوس _07

قاب‌های سیاه در امتداد شیشه‌ها به منظور تقلید فرم روکش‌های چوبی دیوارهای داخل اتاق اجرا شده‌اند. روکش‌های چوبی به رنگ سبز زمردی در طراحی داخلی اتاق‌های کنفرانس به کار رفته اند. این اتاق‌ها پیش از بازسازی به منظور طراحی داخلی دفتر کار ، محل تعویض لباس بودند.

شرکت معماری لاین‌هاوس توسط آلکس مک و بریار هیکلینیگ (Briar Hickling) در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده است. این پروژه طراحی داخلی اداری ، اولین پروژه‌ی تغییر کاربری این شرکت نیست. سال گذشته یک انبار متروکه توسط لاین‌هاوس تبدیل به یک خانه درختی شد که مهمانان در آن از نوشیدنی خود در داخل جعبه‌هایی با نمای شیشه‌ای لذت می‌بردند.

عکاس: Dirk Weiblen

منبع: Dezeen