خانه آبی / دفتری برای معماری و شهر

36

در خانه آبی ادب معنی ندارد:  این تجلی یک شخصیت فوق العاده است. نمای پوشانده شده  با رنگ آبی ایوز کلاین ( نوعی رنگ آبی بین المللی که توسط هنرمند فرانسویYeves Klein معرفی شد) مسائل و نکات برجسته معماری “سبک خود را بساز”  را در پیش روی ما قرار می‌دهد..

همانند بسیاری از تحولات شکل گرفته در سال‌های رکود اقتصادی، بازسازی منطقه براونفیلد با استفاده از روش “خودت بساز” (Build it yourself) آغاز شد. این شکل از گسترش شهری، منجر به آزمایش گونه شناسی خانه می‌شود. اولویت‌های شخصی در طراحی سه بعدی فضا به نمای ساختمان راه پیدا کردند و منجر به ایجاد خیابان‌های زیبا شدند. خانه آبی یک تجربه است و به این اصول احترام می‌گذارد و در عین حال به نقد آن می‌پردازد.

طراحی خانه و دفتر کار

خانه آبی فرد گرایی را ارج می‌نهد و شخصیت های متفاوت مشتریان را رد نمی‌کند. این خانه که ترکیب زندگی و کارآفرینی می‌باشد در بالای یک دفتر کار قرار گرفته است. یک فضای اصلی که از خیابان تا حیاط پشت ساختمان امتداد منعطفی دارد از هر سطحی یک ارتباط بصری قوی با فضای بیرون ایجاد می‌کند در این جا فضا به وسیله آشپزخانه و پلکان شکل گرفته است. به غیر از نرده‌های فولادی، تمام مصالح به کار رفته مصنوعی و فرآوری شده هستند.

طراحی خانه و دفتر کار

در حالی که خانه آبی شخصیت خارق العاده ای درون خود دارد، اما با فقدان عناصر شناخته شده یک خانه معمولی روبرو است و حتی به دنبال آن است که تصویر یک خانه معمولی را در ذهن ما بر هم بزند. مواد مورد استفاده و ویژگی‌های فضای سه بعدی آن، شباهت بسیاری به ساختمان‌های عمومی دارد تا یک فضای خانگی. دو نمای بیرونی و داخلی ساختمان با رنگ آبی ایوز کلاین با ترکیب بندی‌های تندیس‌وار آراسته شده است. خانه در ابهام عامدانه خود گرفتار است : در میان همسایگان خود برجسته باشد و یا نامرئی به نظر برسد؟

طراحی خانه و دفتر کار

اطلاعات خانه آبی

معماران: دفتر BETA برای معماری و شهر

موقعیت: شهر آمستردام / کشور هلند

معماران اصلی: اورت کلینکنبرگ / آگوست فان اوپن

مساحت: 264 متر مربع

سال انجام پروژه:2017

عکس‌ها: دفتر BETA / مارسل فاندربرگ

تولید کننده: ST0

مشاور آب و هوایی: هویبرت اسپورنبرگ

مهندسی: مشاوران ساختمانی هویبرز

پیمانکار: ATB  لیر بروکر

 

طراحی خانه و دفتر کار طراحی خانه و دفتر کار طراحی خانه و دفتر کار طراحی خانه و دفتر کار طراحی خانه و دفتر کار طراحی خانه و دفتر کار طراحی خانه و دفتر کار طراحی خانه و دفتر کار طراحی خانه و دفتر کار طراحی خانه و دفتر کار طراحی خانه و دفتر کار طراحی خانه و دفتر کار طراحی خانه و دفتر کار

شرکت طراحی داخلی شیپ

منبع : archdaily