کارفرما

آقای رادمنش

نوع

کابینت آشپزخانه و کمد

موقعیت مکانی

تهران، الهیه

متراژ (متر مربع)

سال طراحی

1392

تیم طراحی

گروه طراحی شیپ

تیم اجرایی

گروه طراحی شیپ

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت یک عنصر ضروری و کاربردی در آشپزخانه است که فضایی مناسب برای قراردادن ظروف و مواد غذایی فراهم می کند. کابینت ها از جنس ها، طرح ها و رنگ های متفاوت ساخته می شوند و هرکدام با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود در آشپزخانه نصب می شوند. از مهمترین ویژگی های کابینت کلاسیک، تداعی کردن آشپزخانه های قدیمی از جنس تمام چوب است. همچنین این مدل کابینت ها به گونه ای طراحی می شوند که بیشترین استفاده از فضای آشپزخانه شده باشد. بنابراین در طراحی و اجرای کابینت آقای دکتر رادمنش بنا به درخواست ایشان و همچنین طراحی موجود این واحد مسکونی، سبک کلاسیک را انتخاب نموده تا هماهنگی آشپزخانه و کابینت های آن با دیگر فضاها برهم خورده نباشند.

از دیگر خصوصیت های کابینت کلاسیک، بهینه سازی فضای آشپزخانه است. بدین منظور و با توجه به درخواست ساکنین  تلاش نموده شد تا فضای آشپزخانه را از پذیرایی با استفاده از متریال ام دی اف جدا کنیم. در این راستا و با توجه به فضای موجود آن، تصمیم گرفتیم تا با MDF روکش چوب ملچ سازه ای را طراحی کنیم که هم از یک طرف برای آشپزخانه کابینت باشد و هم از سمت سالن، ویترین شیشه ای برای قراردادن لوازم تزیینی. از دیگر ویژگی های منحصر بفرد کابینت های کلاسیک، می توان به تاج های ابزارخورده، قرینه سازی آن ها و سرستون های منبت کاری شده اشاره کرد. بدین منظور طراحان شیپ با استفاده از دیگر طاق ها، قوس ها و گچبری های موجود در طراحی داخلی این ساختمان، دست به طراحی تاج های دندان موشی و ایجاد فضاهای قرینه برای این کابینت ها بزنند.

از دیگر موارد حائز اهمیت در طراحی کابینت های این منزل مسکونی استفاده از رنگ سفید برای بزرگتر جلوه دادن فضای آشپزخانه بوده است. رنگ سفید نسبت به سایر رنگ ها از زیبایی بیشتری برخوردار است زیرا دکوراسیون آشپزخانه را تمیزتر نشان می دهد. کابینت سفید با دستگیره های طلایی رنگ و کنده کاری های زیبا، نمایی چشمگیر به دکوراسیون این آشپزخانه داده است.

علاوه بر موارد ذکر شده و نکات قابل توجه رعایت شده در این طراحی، مدل بار این آشپزخانه نیز قابل توجه است. ایجاد فضایی برای قراردادن لوازم پذیرایی از مهمانان، در عین نگه داشتن حریم آشپزخانه باعث شد تا صندلی های آن را در فضای سالن پذیرایی قراردهیم. با توجه به کمبود فضا برای قراردادن میز نهارخوری در این آشپزخانه، تصمیم به طراحی جزیره ای برای دکوراسیون این آشپزخانه گرفتیم. همچنین برای استفاده بهینه از این جزیره، اکسسورهای کشویی بسیاری در آن طراحی کردیم تا به مرتب سازی فضای آشپزخانه کمک کنند.

صفحه اصلیمقالاتپروژه‌هاتماس با ما