26 ایده برای طراحی داخلی اتاق خواب

190

ایده هایی که برای طراحی داخلی اتاق خواب در این مطلب آورده شده است می توانید به شما در باز طراحی (بازسازی) فضای اتاقتان کمک کند و چه طرفدار سبک های کلاسیک و سنتی باشید و چه رویکردهای مدرن، ایده ای برای شما در میان این فهرست وجود دارد. اگرچه اتاق خواب در حقیقت یک فضای خصوصی است که کمتر پیش می آید از فضای نشیمن و آشپزخانه دید داشته باشد اما طراحی آن حائز اهمیت است. اگر به دنبال طرح های کلاسیک و سنتی هستید و یا حتی به دنبال یک طراحی آوانگارد می گردید، با استفاده از ایده هایی که در ادامه این مطلب آمده است، می توانید اتاق رویایی خود را خلق کنید. نکته مهم این است که برای اینکه به فضای اتاق خود حیاتی دوباره ببخشید، هیچ نیازی نیست که کل فضا را بازسازی کنید. چرا که ایده هایی که در ادامه می بینید به شما ثابت خواهند کرد که جایگذاری مناسب یک اثر هنری، یا استفاده از یک کاغذ دیواری شاخص و یا حتی تغییر رنگ یک دیوار می تواند فضای شما را کاملا تازه کند.

اتاق خواب

رویکرد التقاطی

چرا برای اتاق خود فقط به دنبال یک سبک خاص هستید؟ برای داشتن اتاقی به سبک شخصی خودتان می توانید از رویکرد التقاطی استفاده کنید و از وسایلی متعلق به دوران ها و سبک های مختلف در کنار هم بهره ببرید. استفاده از یک پالت رنگی خاص در انتخاب این وسایل می تواند عامل هماهنگی این اشیای متفاوت و مختلف بشود. در طرح این اتاق خواب مستر که متعلق به هنرمندی به نام سیندی شرمان می باشد و توسط بیلی کوتون طراحی شده است، لوستری که از یک مغازه دست دوم فروشی در پاریس تهیه شده در بالای یک تخت خواب سفارشی از برند Hastens آویخته شده است. پارچه ای به رنگ آبی نفتی روی تخت انداخته شده و از یک ابریشم سنتی از برند Xenomania برای رویه بالش ها استفاده شده است. نقاشی روی دیوار اثر Bill Komoski بوده و روشنایی های دیواری از برند Get Back انتخاب شده اند. پانل های پرده دولنگه استفاده شده نیز متعلق به برند Textile Trunck می باشند.

اتاق خواب

حال و هوای ساحلی

برای اینکه یک اتاق به سبک ساحلی باشد لازم نیست در سرتاسر آن از صدف استفاده کنیم. در چنین فضایی بر روی استفاده از رنگ های طیف قهوه ای و کرم ماسه ای و استفاده از پارچه هایی آرامش بخش و رنگ های خنثی تمرکز کنید تا بتوانید حس مجاورت در کنار ساحل به این فضا القا کنید. در این فضا از پارچه های آنتیک طرح سوزانی متعلق به آسیای مرکزی برای این اتاق مهمان خانه ساحلی استفاده شده است. برای سرتخت از پارچه های برند Kravet استفاده شده و بالش طرح دار از کتان Raoul Textiles می باشد. برای دیوارها از رنگ صورتی استفاده شده است و پرده ها و والان نیز از جنس کرباس می باشند.

اتاق خواب دراماتیک

فضای دراماتیک

برای ایجاد فضایی دراماتیک و شاخص از رنگ های تیره و متریال های لوکس مانند مخمل و چرم استفاده کنید. در اینجا از یک تخت خواب متعلق به ده 40 میلادی در کنار دو مبل قدیمی Fritz Henningsen استفاده شده است. اثر هنری بالای سرتخت متعلق به  Jean-Michel Basquiat بوده و  آباژور استفاده شده در این اتاق اثر فیلیپ استارک است.

اتاق خواب آبی و سفید

تم آبی و سفید

اگر تم آبی و سفید را انتخاب کرده اید، امکان هیچ نوع اشتباهی در طراحی برای شما وجود ندارد. این پالت رنگی کلاسیک هم در مورد سبک های سنتی و هم در مورد فضاهای مدرن می تواند به خوبی عمل کند. این مبل های رنگ شده و پالت سفید، آبی و سبز چهره تازه ای به این اتاق خواب مستر در فلوریدا داده است. از دو دیوارکوب در بالای میزی که به صورت سفارشی رنگ شده است استفاده شده و یک پارچه طرح دار برای کفی صندلی به کار رفته است.

اتاق خواب

فضای رنگارنگ

برای یک اتاق انرژی بخش و صاحب سبک باید به سراغ رنگ های شاخص بروید و بعلاو ه از زمین تا سقف را کامل رنگ کنید. یک روشنایی سقفی ایرانی متعلق به قرن نوزدهم از سقف این اتاق خواب سبزرنگ در مراکش آویزان شده است. صندوقی که در کنار اتاق است متعلق به مراکش و قرن نوزدهم بوده و در ساخت میز و صندلی از تزئیناتی با استخوان استفاده شده است.

اتاق خواب

فضای طرح دار

برای یک فضای سرزنده می توانید طرح های مختلف را که همگی از یک رنگ واحد انتخاب شده اند، در کنار هم به کار ببرید. در طرح این اتاق مهمان اثر Miles Redd، استفاده از این مجموعه از طرح ها باعث سرزندگی فضا شده است. استفاده از طرح های مختلف، المان های متفاوت از کاغذدیواری تا پارچه مبل لوئی شانزدهمی کنار اتاق را شامل می شود.

اتاق خواب گرم

فضای گرم و دنج

از رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد استفاده کنید تا فضایی خلق کنید که دنج و راحت است. در این اتاق مهمان قرمز رنگ از یک تخت فرانسوی و یک فرش راه راه قدیمی استفاده شده است.

اتاق خواب

فضای غافلگیرکننده

در مورد طراحی اتاق خوابتان کمی از حس شوخی طبعی خود نیز بهره ببرید و از فرم ها و رنگ ها و بافت های چشمگیر استفاده کنید. این اتاق خواب مستر در نیویورک از مجموعه ای از طراحی های Adler شامل تخت، آباژور، کاشی و روتختی بهره برده است. جنس پرده ها از کرباس بوده و برای فن سقفی از برند Modern Fan Co. استفاده شده است.

اتاق خواب تم سیاه و سفید

تم سیاه و سفید

اتاق خود را گرافیکی کنید و از پالت رنگی سیاه و سفید استفاده کنید. از موتیف های ظریف و طرح های ملایم برای این فضا بهره ببرید تا فضا خیلی خشک به نظر نرسد. این اتاق خواب مستر در آپارتمانی در منهتن از یک کاغذدیواری طرح دار، چهار پوستر قاب شده اثر Neal Beckstedt و آباژورهای قدیمی طراحی Jean Michel Frank استفاده کرده است. فرش کنفی اتاق متعلق به برند تولید فرش Stark می باشد.

اتاق خواب شاد

فضای شادی بخش

استفاده از پرده های آقتابی رنگ زرد و طرح گل های شاداب باعث می شود از خواب برخاستن در صبح در چنین فضایی به یک فرآیند شادی بخش بدل شود. در این اتاق خواب در باهاما که توسط Miles Ress طراحی شده، از کاغذدیواری گلدار برند Brunschwig & Fils استفاده شده است.

اتاق خواب

طرح راه راه

انتخاب طرح راه راه از گزینه های کلاسیک در طراحی اتاق خواب است. برای ایجاد تغییر در رویه کلاسیک استفاده از این طرح، می توانید از یک رنگ روشن یا راه راه های درشت تر استفاده کنید. در اتاق خواب این خانه در سان فرانسیسکو از پترن راه راه به رنگ آبی و سفید استفاده شده است. برای صندلی ها، نیمکت و زیرپایی این اتاق نیز یک پترن یکسان به کار رفته است.

اتاق خواب

فضایی به سبک نیومکزیکو

رنگ های طبیعی، طرح های هندسی و استفاده از نقاشی های منظره روح کشورهای جنوب غربی آمریکا را به اتاق خواب شما خواهد آورد. لارا هانت طراح این خانه کویری می گوید: “صاحب این خانه علاقه ای به یک فضای لوکس نداشت. او خیلی آدم خاکی و قانعی هست و فقط با یک بالش و یک تخت احساس خوشحالی می کند. ” در طرح اتاق خواب تصویر بالا از یک میزتحریر از جنس چوب گردو استفاده شده که همراه با کنسول قرار گرفته در راهرو متعلق به  برند Bierstadt می باشد.

اتاق خواب گلدار

طرح گلدار

می توانید با استفاده از کاغذ دیواری ها و پارچه های گلدار روح یک باغ را به فضای اتاق خواب خود بیاورید. در این اتاق خواب مستر که متعلق به خانه ای در نیویورک است یک نقاشی از Frank J. Boros  بر روی کاغذ دیواری که نقاشی های آن با دست ترسیم شده آویخته شده است و یک شومینه مینیمال مکمل این فضا می باشد.

اتاق خواب

سبک میان دوره ای

اتاق خوابی به سبک میان دوره ای می بایست از ترکیبی از المان های سنتی و اشیاء مدرن در جهت دستیابی به یک فضای دنج و راحت استفاده کند. برای طراحی این پروژه 2500 فوت مربعی از طراحی Thomas Pheasant استفاده شده است. او برای طراحی این فضا از ایده اتاق های کشتی های کروز استفاده کرده است. در این فضا از یک دراور استرالیایی به رنگ ماهاگونی استفاده شده که بر روی آن یک گلدان قدیمی متعلق به دهه شصت میلادی قرار گرفته است. روشنایی های ساخته شده از چرم و برنج متعلق به برند Baker می باشند.

اتاق خواب اسکاندیناویایی

سبک اسکاندیناویایی

استفاده از چوب های رنگ گرم، خطوط شفاف و به کارگیری فراوان رنگ سفید فضا را نزدیک به حال و هوای آرامش بخش سبک اسکاندیناویایی می کند. جداره چوبی ساخته شده از چوب گردو که کمی رنگبری شده، فضای این اتاق را گرم کرده است. در بالای صندلی های Poul Kjaerholm یک اثر هنری از  Lars Englund متعلق به 1959 آویخته شده است.

اتاق خواب روستیک

سبک روستیک

با استفاده از اشیایی که به نظر می رسند مستقیما از یک مزرعه و روستا به خانه شما آورده شده اند، می توانید به فضای خود حال و هوای سبک روستیک بدهید. صندلی های چوبی قدیمی که در قسمت پشتی خود نرده دارند یا تخت خواب هایی که در چهار طرف خود دارای چهار ستون می باشند یا حتی پارچه های چهارخانه می توانند در این مورد استفاده شوند. طراح این پروژه می گوید: کارفرما از ما یک خانه ساحلی به سبک شینگل خواسته بود که فضای داخلی پیچیده ای نیز نداشته باشد. اتاق خواب مستر ارتفاع زیاد و در عین حال نور فراوان داشت.” در این فضا از یک پرتره اثر امی فیلیپس استفاده شده است که در کنار تخت با ستون های مدادی شکل آویخته شده و یک  آباژور که از فانوس ساخته شده نیز بر روی صندلی Hutch طراحی شده در 1850 قرار گرفته است.

اتاق خواب مدرن

سبک مدرن

استفاده از یک نقاشی آبستره یا مبلمان هایی با خطوط صاف و مستقیم می تواند ظاهری مدرن به فضای اتاق شما بدهد. ماریان تامپسون، معمار خانه ویلایی تصویر بالا در ماساچوست آمریکا می گوید: “تصمیم داشتیم فضایی شفاف و موقتی را به نمایش بگذاریم فضایی که خیلی سبک در دل این چمنزار نشسته باشد. برای اتاق مهمان از تخت و پاتختی و فرش مشابه اتاق مستر استفاده شده و این رویکردی آزادیخواهانه بوده است.”

اتاق خواب مینیمال

سبک مینیمال

برای خلق یک فضای مینمال، پالت رنگی مورد استفاده خود را به شدت محدود کنید و از حداقل مبلمان های موردنیاز استفاده کنید. طراح داخلی این بنا، جنیفر پست، هدف “حفظ و احترام به جزئیات این بنا که متعلق به پیش از دوران جنگ می باشد” را در سر داشته ولی در عین حال خصیصه های مدرنیستی برند خود را وارد این فضا کرده است.

اتاق خواب کلونیال

سبک کلونیال انگلیسی

استفاده از تخت هایی که چهار ستون در اطراف دارند و استفاده از پرده های رنگ زرد، حس فضا را به سمت سبک درخشان کلونیال انگلیسی سوق می دهد.  تخت زیبایی که در تصویر مشاهده می کنید سفارشی ساز بوده و توسط یک هنرمند جامائیکایی ساخته شده است. بعلاوه از چند تصویر از گل های مختلف بر روی دیوار استفاده شده است.

اتاق خواب

حال و هوای جزیره

می توانید در بالای تخت پرده آویز کنید و از متریال های استوایی مانند بامبو برای اتاقی که ملهم از حال و هوای جزیره ای است بهره ببرید. جوئل بارکلی معمار این پروژه می گوید: ” ما از ترکیبی از حس جزیره، ویلا و المان های مدیترانه ای برای طراحی این فضا استفاده کردیم.”

اتاق خواب هنری

فضای هنری

آویختن یک اثر نقاشی در ابعاد خیلی بزرگ و یا استفاده از یک نقاشی دیواری که با دست ترسیم شده می تواند فضای یک اتاق را به یک گالری هنری تبدیل کند. طراح این پروژه Lee F. Mindel در مورد طراحی این پنت هاوس در نیویورک می گوید: “درست مانند مجموعه عکس ها و آثار هنری که توسط صاحب این خانه گردآوری شده است، فضای این اتاق نیز نماها را قاب می کند. سرتخت استفاده شده با اثر هنری بالای آن و فضای اتاق به سبک آثار جوزف البرز تلفیق یافته است.”

اتاق خواب جهانگردی

حس و حال جهانگردی

روحیه ماجراجویانه یک فرد علاقه مند به سفر را می توان در یک فضای التقاطی با مجموعه ای از وسایل آنتیک که از دور و نزدیک جمع آوری شده اند، به تصویر کشید. طراح لس آنجلسی این خانه، کرگ رایت می گوید: “هدف من در این طرح، ساخت فضای خانه ای به سبک احیا کلونیال اسپانیایی با جزئیات دقیق بوده است که امروز دیگر این خانه ها وجود ندارند.” او در جستجوی منبع الهام به سراغ خانه قبلی خود که آپارتمانی اسپانیایی طراحی شده در دهه 20 میلادی توسط Arthur  و  Nina Zwebell بوده است، می رود. رایت در ادامه توضیح می دهد که”اتاق خواب مهمان این خانه این حس را منتقل می کند که متعلق به یک جهانگرد جنتلمن است.”

اتاق خواب ساحلی

حال و هوای سنتی و ساحلی

از اشیایی آرامش بخش و راحت مانند مبل های راحت و میز و تخت چوبی با ته مایه رنگ های گرم می توانید برای ایجاد حال وهوای یک خانه ساحلی استفاده کنید. از رنگ آبی نیز به عنوان المان مهمی دیگر در خلق این فضای دریایی استفاده کنید. آلن وانزنبرگ این خانه تابستانی صد ساله که به سبک شینگل می باشد را بازسازی کرده است. صاحب خانه از او خواسته بود فضایی را به وجود آورد، که “این خانواده بتواند در آن رشد کند”. در اتاق خواب مستر این خانه یک تخت خواب فلزی تبدیل به تخت خوابی شده است که در چهار طرف آن ستون هایی داشته و به سبک انگلیسی قرن نوزدهمی است.

اتاق خواب فرانسونی

سبک فرانسوی

استفاده از مبلمان های پرتزئینات، لوازم آنتیک و پارچه های غنی نکات کلیدی خلق فضایی به سبک قدیمی فرانسوی است. طراح این پروژه تیموتی کوریگان در رابطه با این خانه که متعلق به قرن پانزدهم می باشد، می گوید: “چالش این پروژه این بوده است که در عین حفظ معماری اصیل این بنا، فضایی راحت و آرامش بخش خلق کنیم”. طرح کاغذدیواری استفاده شده متاثر از طرح های چینی است که در قرن هجدهم متداول بوده است.

اتاق خواب معمارانه

فضای معمارانه

اگر فضای اتاق شما از المان های معماری جالب توجهی برخوردار بوده و یا دید و ویو شگفت انگیزی دارد، اجازه دهید که با استفاده از مبلمان مینیمال، این المان ها به عنوان نقاط تاکید طراحی فضا عمل کنند. والاس کانینگهام در مورد این پروژه مسکونی که در نزدیکی سن دیگو واقع شده است می گوید: ” سازه جداره ها در این پروژه خود همچون یک المان مجسمه گونه عمل می کنند و بعلاوه مانند یک پرده محرمیت لازم برای فضا را به وجود می آورند. ما از ویژگی منظر این فضا استفاده کردیم تا از زندگی صاحبان آن خاطره بسازیم. قاب کردن ویوها و نور هدف اصلی هنری این پروژه بوده است. دهانه های که در بالای تخت در اتاق مستر وجود دارد به نظر می رسد که فضای داخلی و افق را کشیده تر کرده است.”

اتاق خواب رومانتیک

فضای رومانتیک

پرده های زنانه رنگ صورتی و بنفش و مبلمان هایی که دارای قوس های ظریف هستند می توانند فضایی رومانتیک به وجود آورند. لارا هانت در مورد این پروژه که تلفیقی از رنگ و سبک قرن نوزدهمی است می گوید: “من هیچگاه خود را تکرار نمی کنم. معمولا قصد ندارم فضایی دخترانه به وجود بیاورم اما در طراحی یک شکوه بی ادعا و ظریف نهفته است. این کار برای من جذابیت بیشتری دارد.”

شرکت معماری شیپ

منبع: architecturaldigest.com