شرکت طراحی مطب شیپ

216

طراحی داخلی و معماری داخلی امروزه نقش بسیار مهمی را در افزایش اعتبار کسب و کارهای مختلف ایفا می‌کند. فضاهای درمانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هنگام طراحی مطب دکتر و سایر فضاهای درمانی، صرف نظر از ضوابط و استانداردها باید نکات بسیاری را در نظر داشته باشیم.

شما به عنوان یک پزشک اگر می‌خواهید بین رقبا به خوبی دیده شوید، باید به فکر تغییر و تحول اساسی در فضای مطب خود باشید. این موضوع در مطب‌های دندانپزشکی و زیبایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین سپردن کارها به یک تیم متخصص یا شرکت طراحی مطب بسیار حیاتی است.

شرکت‌های معماری و معماری داخلی مطرح در زمینه‌های خاص می‌توانند به شما کمک کنند. همچنین می‌توانید از یک شرکت طراحی کمک بخواهید.

زمانی که میخواهید شرکت طراحی را انتخاب کنید، توجه ویژه‌ای به نمونه‌کارهای انجام شده، زمان‌بندی ارائه خدمات، هزینه و نوع سبک طراحی که دارند توجه داشته باشید، نکته دیگری که وجود اصولا گروه‌های دکوراسیون و شرکت معماری مشاوره رایگان و نیازسنجی شما را انجام می‌دهند و بعد تایید وارد فاز طراحی می‌شوند که با این آگاهی با شرکت‌ها ارتباط برقرار نماید تا دید شما نیز نسبت به طراحی مطب بازتر شود و انتخاب بهتری داشته باشید.

اگر به دنبال شرکت طراحی مطب و فضاهای درمانی هستید شرکت معماری شیپ با سابقه چندین ساله در طراحی تخصصی فضاهای درمانی می‌تواند در اقدامات مربوط به بازسازی و طراحی مطب به شما کمک کند.

فرایند شرکت طراحی مطب شیپ

گام اول طراحی، نیازسنجی است، بدین معنی متخصصین معمار شرکت در جلسات اولیه نیازهای شما مانند : فضاهای مورد نظر، سبک طراحی، تجهیزات مورد نیاز، بودجه بندی و… را بدست می‌آورد. در گام بعدی فضای موجود (مطب) بصورت دقیق اندازه‌گیری می‌شود و به اصلاح معماری برداشت فضا انجام می‌شود و سپس نقشه فضا بصورت دو بعدی ایجاد می‌گردد.

با توجه به فضا و نیازهای بدست آمده از جلسات، طراحی آغاز می‌شود و اتودهای متفاوتی به صورت سه بعدی طراحی می‌گردد و با بررسی مجدد طرح نهایی بدست می‌آید.

هزینه و قیمت طراحی مطب

اصولا هزینه طراحی براساس متراژ فضا و نوع کاربری آن تعیین می‌گردد، هزینه طراحی مطب برای هر مترمربع 300 تا 500 هزارتومان برآورد می‌گردد، توجه فرمایید این مبلغ میانگین است و طراحی یک هنر است. فرض اگر فضا شما 100 مترمربع باشد، هزینه طراحی شما حدودا بین 30 تا 50 میلیون خواهد بود.

هزینه اجرای مطب

اجرا طرح بدین معنی است، که طراحی انجام شده اجرا شود و فضای مطب دقیقا به همان چیزی که طراحی شده تبدیل گردد؛ استفاده از متریال، موقعیت مطب، نیازبه اجرای جزئیات، حمل و نقل، هزینه‌های مربوط به ساخت و ساز و … همگی در هزینه اجرا تاثیر گذار است، به طور معمول برای اجرای طرح یا بازسازی مطب شما حداقل 300 میلیون هزینه اجرا خواهید داشت.

شرکت معماری شیپ، در زمینه اجرا همراه شما است تا با نظارت و یافتن متریال‌ها با قیمت مناسب اجرای مطب را با هزینه مقعول انجام دهد.

در ادامه به نکاتی پرداخته‌ایم که اهمیت طراحی داخلی مطب را برای شما به خوبی روشن می‌کند. شما به عنوان یک پزشک برای طراحی داخلی مطب خود از گروه دکوراسیون مطب این انتظار باید داشته باشید که نکات زیر را رعایت نمایند.

در نظر گرفتن احساسات بیماران در طراحی مطب

اغلب بیماران هنگام مراجعه به مطب، علاوه بر دردهای جسمانی، احساسات منفی مانند استرس و اضطراب را تجربه می‌کنند. وظیفهٔ شما به عنوان پزشک، منشی یا دستیار پزشک این است که شرایط آسایش آن‌ها را فراهم کنید. در اینجا شما به عنوان میزبانی هستید که باید از میهمانان رنجور و آسیب‌دیده خود به خوبی استقبال کند. با یک طراحی داخلی استاندارد و مطابق با نیازهای مراجعین، می‌توانید روحیهٔ بیماران را تا حد خوبی تغییر دهید. در ادامه به عواملی پرداخته‌ایم که باید هنگام طراحی داخلی مطب پزشک برای ایجاد محیطی آرام در نظر بگیریم.

ایجاد فضای نشیمن دنج و صمیمی

اتاق انتظار مانند قلب فضای درمانی عمل می‌کند. در اینجا مراجعین باید احساس اعتماد، آرامش و امنیت داشته باشند. به بیان دیگر،  چیدمان اتاق انتظار مطب باید حسی صمیمی و آشنا به افراد منتقل کند. به ویژه بیماران و افراد دارای مشکلات جسمی و روحی باید در این مکان حداقل استرس و اضطراب را داشته باشند. از این رو ایجاد فضایی مانند نشیمن یک خانه می‌تواند نیازهای مراجعین و پرسنل مطب را برآورده کند.

استفاده از رنگ، متریال، نورپردازی مناسب در اینجا اهمیت بسیاری دارد. مبلمان انتخابی نیز باید در عین زیبایی، راحت باشد. ارتفاع مبلمان باید به نحوی باشد که افراد دارای مشکلات حرکتی به راحتی روی آن‌ها نشسته و بلند شوند.

چیدمان اتاق انتظار انواع مختلفی دارد که با توجه به شکل اتاق (مربع، مستطیل و …) و ابعاد آن تعیین می‌شود. در هر صورت، بهتر است چیدمان را به نحوی انجام دهیم که افراد بتوانند رو در رو با یکدیگر تعامل داشته باشند. چیدمان خطی و قرار دادن ردیف صندلی‌ها پشت هم، امکان برقراری ارتباط و هم‌دردی افراد با یکدیگر را حذف می‌کند.

برای مثال، شرکت معماری شیپ در طراحی مطب دندانپزشکی که برای دکتر عاشوری است، سعی کرده‌ایم با استفاده از متریال چوب و ایجاد قاب‌بندی‌های زیبا، آن را دنج و صمیمی جلوه دهیم. در اینجا اولین المانی که به محض ورود دیده می‌شود، قابی به رنگ چوب است که از کف لابی تا روی کانتر ادامه پیدا کرده و روی سقف می‌چرخد و به کنار در ورودی برمی‌گردد.

شرکت طراحی مطب دندانپزشکی

با گروه دکوراسیون مطب شیپ فضایی خاطرانگیز ایجاد کنید

رنگ، طرح و متریال انتخابی باید با توجه به کاربری فضا و به نحوی انتخاب شود که هویت فضا را نشان دهد. با ساختن یک فضای متمایز و دارای هویت، می‌توانیم در ذهن مراجعین باقی بمانیم. استفاده از رنگ‌های سازمانی، لوگو و علائم تجاری یکی از راهکارهایی است که طراحان از آن استفاده می‌کنند. در کنار آن می‌توانیم با ایجاد فضایی زیبا، دلنشین و به دور از کلیشه، آن را در ذهن مراجعین ماندگار کنیم؛ به نحوی که شما را با تصاویر و رایحه‌های زیبا به خاطر بسپارند.

اینجا است که کمک گرفتن از شرکت حرفه‌ای در زمینه طراحی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چیدن عناصر طراحی در کنار یکدیگر به نحوی که تمام اجزا با هم هماهنگی داشته باشند، از اصول طراحی داخلی است و فقط افراد متخصص در این زمینه می‌توانند این کار را انجام دهند.

خلق ایده و طراحی مفهومی نیز توسط شرکت طراحی مطب اهمیت بسیاری دارد. برای مثال، در کوراسیون کلینیک پوست و زیبایی گاندی از بافت پوست الهام گرفته‌ایم که به صورت روزنه‌های نامنظم نور بر روی دیوار و سقف به صورت پراکنده دیده می‌شوند. این سبک طراحی مفهومی به ماندگار شدن فضا در ذهن مراجعین کمک می‌کند و باعث بالا رفتن اعتبار مجموعه می‌شود.

مثال دیگر نمونه خارجی طراحی مطب دندانپزشکی با سبک مینیمال انجام شده است و فضای خاص و منحصر بفردی را معماران آن در مطب خلق کرده‌اند. این نوع طراحی علاوه بر سادگی در ذهن مراجعه کننده ماندگاری خواهد داشت.

طراحی مطب با سبک مینیمال

طراحی مطب و درخشیدن در میان رقبا

در دنیای امروز به واسطه‌ی شبکه‌های اجتماعی و اهمیت بیان تصویری، رقابت کسب و کارهای مختلف به سمت و سوی دیگری کشیده شده است. بنابراین نمی‌توانیم از اهمیت طراحی داخلی در نمایاندن هویت برند و درخشیدن در میان رقبا غافل باشیم. مطب‌ها و کلینیک‌ها، به ویژه مطب‌های زیبایی و دندانپزشکی باید جلوه‌ای زیبا و به یادماندنی داشته باشند و افراد را جذب کنند.

در واقع طراحی مطب دکتر، به نوعی نشان‌دهنده اعتبار او در ذهن مراجعین است. اگر در کار خود حرفه‌ای هستید، باید ظاهر فضا را هم به شکلی حرفه‌ای تغییر دهید که نشان‌دهنده توانایی‌های شما به عنوان یک پزشک باشد. اینجا فقط بحث سلیقه مطرح نیست. اصول طراحی داخلی و رعایت استانداردها هم نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارند. در واقع با عدم رعایت استانداردها و ضوابط مطب پزشکان، فضا فقط به یک پوسته‌ی آراسته و بی‌هویت تبدیل می‌شود. بنابراین لازم است از متخصصین این حوزه کمک بخواهید.

برای مثال، طراحی داخلی کلینیک و داروخانه دکتر عدالتمند با هدف نمایاندن برند و نشان دادن اعتبار مجموعه به مراجعین انجام شده است.

طراحی مطب توسط شیپ

پیشرو و به‌روز بودن طراحی مطب

همانطور که پزشک باید به‌صورت مداوم دانش خود را به‌روز کند، دکوراسیون مطب نیز باید مطابق با نیازهای امروز انجام شود. به‌روز بودن، صرفاً به معنی پیروی از ترندهای طراحی نیست. بلکه باید نیازهای فضا را در نظر بگیریم و از امکانات امروزی برای بازسازی مطب استفاده کنیم. برای مثال می‌توانیم از متریال‌های جدیدی استفاده کنیم که از نظر آکوستیک بسیار خوب عمل می‌کنند، عایق حرارت، ضدضربه و کاملاً بهداشتی هستند.

آشنایی با انواع متریال و اصول طراحی، به تخصص و دانش به‌روز در زمینه تحولات طراحی و معماری نیاز دارد. شرکت طراحی مطب شیپ کاملا به تحولات صنعت طراحی آشنا است و با تکیه بر دانش و تجربه می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

برای مثال در طراحی داخلی کلینیک پوست و مو نوین، اتاق‌هایی برای پاکسازی پوست در نظر گرفته شده است که به اسپا و سالن‌های ماساژ شباهت دارند. در اینجا با استفاده از تجهیزات مدرن، توانسته‌ایم فضایی کاربردی و آٰرام برای مراجعین ایجاد کنیم.

طراحی مطب پوست و مو

کلام آخر

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پزشک ماهر، می‌توان به دانش، اعتبار، تجربه و به‌روز بودن اشاره کرد. معماری داخلی مطب پزشک نیز باید نشان‌دهندهٔ همین موارد باشد. امروزه فضاها نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و مفهوم مشتری‌مداری جایگاه تازه‌ای پیدا کرده است. لازم است تمام نیازهای مشتریان یا مراجعین را در نظر بگیریم و بر اساس آن وارد حرفه و عمل شویم. ایجاد فضایی امن و مورد اعتماد نیز یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و بهرمند شدن از تجربیات متخصصین شرکت طراحی مطب راهگشای شما خواهد بود. گروه دکوراسیون مطب شیپ با تجربهٔ چندین‌ساله و نمونه‌کارهای قابل ارائه می‌تواند در این زمینه راهنمای برای شما باشد.