سبک مدرن کلاسیک در طراحی داخلی

240

خلق سبک مدرن کلاسیک جزو سبک‌های جذابی است که در چند سال اخیر مورد استقبال علاقه‌مندان خود در زمینه‌های هنری به خصوص طراحی قرار گرفته است‌. در واقع سبک مدرن کلاسیک در طراحی داخلی، یک رویکرد هنری است که الهام گرفته شده از ترکیب عناصر مدرن با کلاسیک است.

این سبک زیبایی‌شناسی و اصول طراحی کلاسیک را با استفاده از مواد و تکنولوژی‌های مدرن در کنار هم قرار می‌دهد و سعی دارد با ایجاد تعادل بین هماهنگی و سادگی طرح‌ها و استفاده از جزئیات ظاهری آرام یک فضای شیک را به نمایش در بیاورد. اما این‌که دقیقاً سبک مدرن کلاسیک یعنی چه؟ و در کل این سبک در طراحی داخلی چه تغییراتی ایجاد می‌کند مواردی است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

سبک مدرن کلاسیک چیست؟

است بدانید سبک کلاسیک برگرفته از فرهنگ اروپایی مانند ویکتوریا و هنر تزئینی آرت دکو است و طراحی یونانی_رومی به صورتی الهام بخش به آن اضافه شده است تا سبکی به نام طراحی معماری کلاسیک به وجود آید. امروزه با گسترش معماری مدرن و سادگی آن در زندگی روزمره طراحان داخلی ترجیح می‌دهند برای ایجاد تنوع و داشتن روحیه‌ای متفاوت سبک مدرن را با سبک پر زرق و برق کلاسیک تلفیق کنند.

در واقع معماران از ترکیب سبک مدرن و کلاسیک قصدشان رسیدن به فضای زندگی لاکچری‌تر بوده، تا شاید به این شکل افراد با محیط انس و الفت بیشتری بگیرند. با ترکیب این دو سبک از معماری، سبک جدیدی به وجود آمد که به نام مدرن کلاسیک اروپایی معروف شد.

ترکیب سبک مدرن و کلاسیک
modernclassic%2002

مزایای طراحی داخلی خانه با ترکیب سبک مدرن و کلاسیک

  • شما می توانید حتی با استفاده از لوازم جانبی و تزئینی در فضای خانه خود، به راحتی به این سبک برسید و این را شاید بتوان یکی از برترین خصوصیت‌ها و مزایای این سبک دانست.
  • بی تردید شما این امکان را خواهید داشت که در این سبک با داشتن محیطی مدرن و ساده در خانه خود، چند لوازم جانبی و تزئینی مانند آینه‌های حکاکی شده از جنس چوب، گلدان تک رنگ طلایی، نقاشی بزرگ روی دیوار یا حتی فرم های پیچیده‌تر از سبک مدرن برای مبلمان خانه خود داشته باشید، تا بتوان گفت که به این سبک مدرن کلاسیک نزدیکتر شده‌اید.
  • در ترکیب سبک مدرن و کلاسیک در طراحی داخلی، دست طراحان داخلی بسیار بازتر از سبک‌های دیگر است و می‌توانند با چند تغییر کوچک در خانه شما به راحتی شما را با محیطی متفاوت‌تر  و نزدیک‌تر به این سبک تلفیقی رو به رو کنند.
modernclassic%2003
modernclassic%2004

اهمیت دیوارها و سقف در طراحی مدرن کلاسیک

در سبک مدرن کلاسیک سقف‌ها و دیوارها نقش بسیار اساسی را ایفا می‌کنند و می‌توان این اهمیت را در نمونه‌های اجرا شده نیز مشاهده کرد. باید بگوییم که کشش سقف‌ها و دیوارها به سمت یکی از این دو سبک تلفیقی، می‌تواند به عنوان محوری اصلی برای انتخاب مبلمان و لوازم تزئینی باشد و باید به نوعی این تضاد را در بیننده به وجود آورد.

در این سبک داشتن یک فضای گچبری شده یا قاب‌های کلاسیک روی دیوارها، می‌تواند با مبلمانی مدرن یا مینیمال با رنگی دلنشین همراه باشد تا حسی متفاوت را در بیننده القاء کند. برعکس آن را نیز در این سبک طراحی می‌توان به وضوح دید، یعنی زمانی که سقف‌ها به صورت مدرن و ساده طراحی شده‌اند، ولی برای داشتن این ترکیب از یک لوستر پر زرق و برق طلایی کلاسیک استفاده می‌شود تا از سادگی محیط بکاهد.

modernclassic%2006
modernclassic%2005

نقش رنگ در سبک مدرن کلاسیک

بر اساس اعتدالی با ترکییب سبک مدرن و کلاسیک در طراحی داخلی یک فضا ایجاد کند، دیگر نیازی به مبالغه آمیز بودن نیست و شاید بتوان به غیر از لوازم تزئینی، از رنگ‌ها نیز به عنوان عناصر اصلی برای داشتن چنین محیطی استفاده کرد.

رنگ‌های اصلی سبک کلاسیک را می‌توان قهوه‌ای، بژ، طلایی و یا کرم معرفی کرد، در حالی که رنگ‌های مدرن شامل رنگ‌های سفید و سیاه، خاکستری، طوسی و شکلاتی تیره است؛ بنابراین برای داشتن چنین سبکی شاید ترکیب این رنگ‌ها در کنار هم بتواند شما را به زندگی مدرن امروزه ولی در اواسط قرن نزدیک‌تر کند.

modernclassic%2008

کفپوش

در این سبک کفپوش‌ها باید خنثی باشند.‌ معمولاً از فرش‌هایی با رنگ و طرح ملایم رنگ یا کف چوبی با رنگ‌های گرم استفاده می‌شود. از آن‌جایی که کفپوش خنثی است، بافت فرش یا موکتی که انتخاب می‌کنید مهم است. فرش‌های پوست و قالیچه‌های سیزال انتخاب‌های محبوبی هستند.

modernclassic 10

تغییرات جانبی

خطوط ساده، لوازم و تزیینات می‌توانند در ایجاد تغییرات اثرگذار باشند. به طور مثال می‌توانید از یک گلدان تک گل استفاده کنید و آن را روی میزتان بگذارید. یا این‌که دیوار اتاق خواب را رنگ کنید و اگر به الگوهای هندسی علاقه دارید، از آن برای نمونه روی برخی بالش‌ها استفاده کنید.

در یک جمع‌بندی باید بگوییم که ترکیب عناصر مدرن با عناصر کلاسیک برای طراحی داخلی می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای کسانی باشد که به هر دو سبک علاقه دارند چراکه با توجه به مطالبی که در این مطلب ارائه کردیم به راحتی قابل اجرا است اما اصول و قواعد خود را دارد. اگر به دنبال چنین سبکی هستید می‌توانید روی مشاوره متخصصین معماری شیپ حساب ویژه باز کنید.