45 ایده جذاب برای طراحی داخلی فضای نشیمن

101

فضای نشیمن محل جمع شدن اعضای خانواده و دوستان بوده و در حقیقت فضایی است برای آفرینش خاطره ها. با الهام از طراحی این فضاهای نشیمن استثنائی، می توانید پس زمینه ای زیبا برای لحظات خاطره انگیز خود خلق کنید.

اتاق نشیمن با رنگ ابی

اتاق نشیمنی از بتن و رنگ آبی

در فضای نشیمن این پنت هاوس در میامی، برای کاناپه و دو صندلی تک از روکشی با ته رنگ آبی استفاده شده است. میز جلو مبلی قدیمی طراحی Paul Frankl بوده و میز کنارمبلی طلایی رنگ طراحی Herve Van der Straeren می باشد. لوستری از برنز و مرمر متعلق به دهه 20 میلادی از سقف ویلا آویز است و اثر هنری روی دیوار متعلق به Franz Kline می باشد. بر روی قفسه یک مجسمه اثر Roger Desserprit و یک روشنایی فرانسوی متعلق به دهه 40 میلادی قرار گرفته است.

اتاق نشیمن با رنگ ابی

نشیمنی با فضای مدرن و ارگانیک

در این فضا از یک کاناپه و مبل تک نفره با پارچه ای از کتان طبیعی سفید در کنار یک مبل تک چرمی استفاده شده است. میز جلوی مبلی از ریشه یک درخت طبیعی است که پولیش خورده و یک قطعه سنگ چرخ آسیاب به عنوان میز کنار مبلی عمل می کند. از یک فرش ایرانی بر روی فرش دیگری که از چرم گاوی است استفاده شده و یک اثر نقاشی با موضوع مناظر اطراف Guanajuato که توسط مارگارت داویت خلق شده، بر دیوار آویزان است.

اتاق نشیمن با رنگ ابی

فضای نشیمن به سبک ژاپنی

در اتاق نشیمن این ویلا که به سبک ژاپنی طراحی شده اما در نیویورک واقع است، از کاناپه هایی ایتالیایی از جنس چرم و پلاستیک استفاده شده است. بر روی زمین یک فرش پنبه ای با ریشه های بلند انداخته شده که طرح آن متعلق به دهه 80 میلادی است. هودی که بر روی قسمت مربوط به روشن کردن آتش قرار گرفته است سفارشی ساز می باشد. طرح آباژور متعلق به دهه 70 میلادی است و از موکت سیزال استفاده شده است. تیرهای سقف از جنس چوب کاج داگلاس هستند و آثاری از لیتوگرافی های ژاپنی نیز بر روی ازاره دیوار از جنس چوب صنوبر قرار گرفته است.

اتاق نشیمن با رنگ ابی

اتاق نشیمن رسمی

در این اتاق نشیمن رسمی برای نیمکت از پارچه ای از برند Ralph Lauren استفاده شده است و دیوارها با رنگ آبی Oval Room Blue از برند Farrow & Ball رنگ آمیزی شده اند.

اتاق نشیمن با رنگ ابی

فضای نشیمن به سبک بوهمین

در این فضای نشیمن که متعلق به منزل یک طراح پارچه می باشد، از یک کاناپه سفارشی مخملی استفاده شده است. برای مبل تک نفره آبی رنگ از پارچه های برند Otis استفاده شده و برای مبل تک نفره سمت راست از پارچه ای که از مراکش خریداری شده است. فرش استفاده شده متعلق به برند Amadi Carpets بوده و درب های کشویی دارای فریم استیل از برند Chateau Domingue می باشند. پارچه آویخته بر روی دیوار از طرح سوزانی و متعلق به قرن نوزدهم میلادی است.

اتاق نشیمن با رنگ ابی

فضای نشیمن به سبک مدرن

در این فضا نیز از کاناپه و مبل های تک نفره دست ساز استفاده شده است. یک میز کنار مبلی از جنس جوب گردو در کنار کاناپه قرار گرفته و میز تک دایره ای شکل و دو نشمین تک چوبی دست ساز طراحی Daniel Scuderi می باشند. از دو صندلی چرمی در کنار میز دایره ای صبحانه خوری   خریداری شده است. فرش استفاده شده متعلق به برند وی قسمت مربوو از پارچه های ظریف پنبه ای برای پرده ها استفاده شده است.

اتاق نشیمن با رنگ ابی

فضای نشیمنی به سبک معاصر

مبلمان های این فضا متعلق به برند Rh, Retortaion Hardware بوده و دو صندلی چرمی مدل دانمارکی و متعلق به 1950 در این فضا به چشم می خورد. نشیمن آنتیک در این فضا نیز در حقیقت یک جعبه برنج ژاپنی قدیمی بوده است. آینه آنتیک استفاده شده در این فضا هندی است و آباژور متعلق به برند visual Comfort بوده و دیوارکوب ها از برند Ralph Lauren Home انتخاب شده اند.

اتاق نشیمن با رنگ ابی

فضای نشیمن به سبک منهتن

در این نشیمن مبل L از برند Great Plains در کنار یک میز جلو مبلی شیشه ای که داخل آن با پّر پر شده، استفاده شده است. در این فضا یک میز گرد کنار مبلی نیز به کار رفته و بر روی آن آباژوری از برند Charles Paris قرار گرفته است.

اتاق نشیمن با رنگ ابی

فضای نشیمن هنرمندانه

این بنا که متعلق به Kris Chesquiere  و Eva Claessens بوده و در اروگوئه قرار دارد، بر بقایای یک مغازه متعلق به 1810 میلادی ساخته شده است. صندلی استفاده شده توسط یک نجار محلی براساس تصویری در یک مجله ساخته شده، میز قدیمی جلو مبلمان از یک حراجی در فرانسه خریداری شده و فرش استفاده شده ایرانی است. مجسمه های زرد رنگ متعلق به ویلیام سوئیتلاو بوده و نقاشی ها و اینستالیشنی که از جنس پر است متعلق به Claessens می باشد.

اتاق نشیمن مملو از اشیا آنتیک

اتاق نشیمن مملو از اشیا آنتیک

در این اتاق نشیمن مملو از اشیا آنتیک از یک کاناپه سوئدی و یک صندلی به سبک باروک استفاده شده است. در این فضا یک مبل تک نفره قرن هجدهمی فرانسوی نیز در کنار یک فرش ایرانی که از گرندبازار استامبول تهیه شده است وجود دارد. از اشیایی که بر روی دیوار استفاده شده یک جمجمه بوفالو آبی، نقاشی هایی با گواش متعلق به قرن نوزدهم فرانسه و یک نقاشی اثر Jean Cocteau به چشم می خورد.

اتاق نشیمن رنگین به سبک نیویورک

اتاق نشیمن رنگین به سبک نیویورک

در این فضای نشیمن که در منطقه آپر وست ساید نیویورک قرار گرفته است از یک مبل L شکل سفارشی با طراحی از Le Manch  استفاده شده است. آباژور از برند Aero انتخاب شده و یک فرش ایرانی بر روی زمین پهن شده است.

اتاق نشیمن بازسازی شده در بوینس آیرس

اتاق نشیمن بازسازی شده در بوینس آیرس

این شومینه مرمری مربوط به طراحی داخلی اولیه این خانه در دهه 30 میلادی توسط Maison Jansen بوده است. میز کنارمبلی در سمت راست تصویر و کنسول سمت چپ تصویر طراحی جین میشل فرانک برای برند آرژانتینی Comte می باشد. صندلی های کنار شومینه مدل گوستاوین متعلق به قرن هجدهم هستند.

اتاق نشیمنی دنج در منطقه هادسون ولی

اتاق نشیمنی دنج در منطقه هادسون ولی

در این خانه بزرگ، ردیفی از درب های فرانسوی دیدی پانورامیک به رودخانه هادسون فراهم آورده اند. در این فضا از یک کاناپه سفارشی مخملی استفاده شده و کنسول آنتیک و مبل های تک نفره با پشتی های بلند در سفری به ایتالیا خریداری شده اند. ستونک های مرمری از دهلی نو به اینجا آورده شده اند و فانوس های دست ساز و فرشی که از ترکیب نی و چرم ساخته شده است متعلق به کشور مراکش می باشد. روشنایی آویز در بالای کاناپه یک فانوس آنتیک ایتالیایی است. 

 اتاق نشیمن مدرن مملو از آثار هنری

اتاق نشیمن مدرن مملو از آثار هنری

در این نشیمن که متعلق به آپارتمانی در منهتن است، از یک جفت صندلی دهه شصتی اثر John Salibello استفاده شده است. صندلی هایی که از استیل ضد زنگ می باشند بعلاوه مکعب فلزی نیز متعلق به دهه شصت میلادی و اثر Maria Pergay است. چندین اثر هنری از هنرمندان مختلف نیز بر دیوار آویخته شده است.

اتاق نشیمن در شیکاگو به سبک آرت دکو

اتاق نشیمن در شیکاگو به سبک آرت دکو

در این فضای نشیمن از یک کاناپه و مبل تک سفارشی استفاده شده است. صندلی تک در سمت چپ تصویر متعلق به دهه 50 میلادی است. بوفه نارنجی رنگ در کنار دیوار، دارای پرداخت نهایی از چوب لاک خورده و نوعی چرم می باشد و متعلق به دهه 30 میلادی و کشور فرانسه است. آباژور شیشه ای Murano بر روی میز مربوطه به دهه 1950 بوده و  برای دیوارها از رنگ خاکستری استفاده شده است. روشنایی سقف نیز متعلق به 1955 و از برند fontanaArte می باشد.

 اتاق نشیمنی رنگین

 اتاق نشیمنی رنگین

مبلمان ها و پارچه های استفاده شده برای آنها طراحی John Robshow برای برند Duralee می باشد. میزکنار مبلی که در آن از منبت با استخوان استفاده شده، نیز طراحی Robshow می باشد. میز جلو مبلی متعلق به کشور هند بوده و فرش هندی پهن شده بر روی زمین طرحی سفارشی دارد. اثری هنری از الیوت پاکت بر روی شومینه که به رنگ بنفش رنگ آمیزی شده، قرار گرفته است.

اتاق نشیمنی آرام در سواحل مدیترانه

اتاق نشیمنی آرام در سواحل مدیترانه

کفسازی آهکی این اتاق نشیمن در سواحل مدیترانه با فرشی اسپانیایی پوشیده شده است. برای دیوارها از رنگ کرم ماسه ای استفاده شده و بهره گیری از تیرهای چوبی بر روی سقف حالت روستیک به این فضا داده است.

فضای نشیمنی به سبک التقاطی

فضای نشیمنی به سبک التقاطی

این اتاق نشیمن حقیقتا از زمین تا سقف از رویکردی رنگین و التقاطی برای طراحی فضا بهره گرفته است. در این فضا از یک کاناپه مخملی سفارشی استفاده شده و آباژور و میزجلو مبلی متعلق به برند West Elm می باشد. یک جفت مبل تک نفره مخملی نیز که طراحی آنها مربوط به دهه 70 میلادی است در این فضا به چشم می خورد.

 اتاق نشیمن به سبک هنرمندان

اتاق نشیمن به سبک هنرمندان

این فضا که سابقا انبار یک مزرعه بوده است اکنون اتاق مهمان ویلای تابستانی Amanda Seyfried، بازیگر سینماست. در این فضا از یک کاناپه متعلق به برند West Elm استفاده شده و کفپوش این فضا از چوب بلوط انتخاب شده که ترمیم شده است.

 اتاق نشیمن به سبک مزرعه های قدیمی

اتاق نشیمن به سبک مزرعه های قدیمی

این اتاق نشیمن مربوط به یک مزرعه قدیمی در لانگ آیلند است. در این فضا از یک کاناپه سفارشی و یک کاناپه لمسه دوزی شده استفاده شده است. یک زیرپایی چرمی لمسه دوزی شده نیز در وسط به عنوان میز عمل می کند.

فضای نشیمن به سبک طراحان

فضای نشیمن به سبک طراحان

این اتاق نشیمن که مربوط به یک طراح، Patrick Printy، می باشد تماما با اشیایی که طرح های خاص دارند پر شده است. برای این فضا که متصل به اتاق مطالعه نیز می باشد، از یک جفت کاناپه قدیمی متعلق به برند Ralph lauren استفاده شده است. میز وسط مبل طراحی ارو سارینن می باشد و صندلی های بار متعلق به برند CB2 بوده که با پارچه طراحی شده توسط Katie Ridder کاور شده اند. در این فضا از اشیا و آثار هنری متنوعی استفاده شده است.

 اتاق نشیمن به سبک ایتالیایی

اتاق نشیمن به سبک ایتالیایی

در این اتاق نشیمن در فلورانس ایتالیا، یک جفت میز توسکانی، دو طرف درب ورودی را احاطه کرده اند. صندلی های چوبی Venetian متعلق به قرن هجدهم بوده است و لیتوگرافی هایی از قرن نوزدهم که مناظری از کشور هند را به نمایش می گذارند، بر دیوار نصب شده است.

 نشیمن خانه ای ویلایی در نیوزیلند

نشیمن خانه ای ویلایی در نیوزیلند

در میانه انبوه پوشش گیاهی این منطقه، دو معمار، Lance و Nicola Herbest این خانه ویلایی را ساخته اند. در فضای نشیمن این خانه که تماما توسط این زوج هنرمند طراحی شده، از یک کاناپه سفارشی ساز استفاده شده است. شومینه متعلق به برند Masport Heating بوده که در یک محفظه سفارشی ساخت از جنس استیل محاط شده است. روشنایی آویز متعلق به Secto Design می باشد و دیوارها با چوب سرو قرمز غربی که با رنگ مشکی پرداخت خورده اند، پوشیده شده است.

اتاق نشیمنی مدیترانه ای

اتاق نشیمنی مدیترانه ای

این اتاق نشیمن در سواحل یونان توسط دو طراحی ایتالیایی طراحی شده است. دو کاناپه سرمه ای رنگ در این فضا در کنار میزی قرار گرفته اند که از یک مغازه دست دوم فروشی در پاریس خریداری شده است. کفسازی این فضا از سنگ های Karystos می باشد. اثر هنری که در بالای کاناپه نصب شده متعلق به Marco Basta  بوده و دو نقاشی رنگ روغن دیگر از مغازه های دست دوم فروشی میلان و آتن خریداری شده است.

 اتاق نشیمن خانه ای تابستانی در لانگ آیلند

اتاق نشیمن خانه ای تابستانی در لانگ آیلند

این خانه ساحلی که بعد از حدود 4 دهه، به ملغمه ای از بازسازی های مختلف و بخش های الحاقی اضافه شده به بنا تبدیل شده بوده، توسط David Mann بازطراحی شده است. در این طرح هدف طراح احترام به گذشته بنا در عین بازطراحی بوده است. کاناپه مدولار استفاده شده متعلق به Usona بوده و زیرپایی که به عنوان میز وسط نیز عمل می کند با چرمی از Kyle Bunting پوشیده شده است. برای دیوارها و سقف از رنگ سفید سوپروایت استفاده شده است.

اتاق نشیمنی در تگزاس

اتاق نشیمنی در تگزاس

در نشیمن این خانه در تگزاس، از زیبایی های متفاوتی در کنار هم بهره گرفته شده است. یک روشنایی آویز از برند Poul Henningsen oul Henningsenکنار هم بهره گرفته شده است. یک روشنایی آویز از برند در طراحی لحاظ کند. کاناپه مدولار استفاده شده متعلق به  اند که ، یک فرش از برند Navajo و بوفه ای از برند Rober Mouseman Thompson در این فضا به چشم می خورد و  برای جداره ها از رنگ سفید ابری استفاده شده است.

اتاق نشیمنی در تیویورک

اتاق نشیمنی در تیویورک

در این فضا که توسط دو طراح لس آنجلسی، والدو فرناندز و تامی کلمنت طراحی شده، از کاناپه متعلق به برند Rick Owens، مبل های تک نفره طراحی Emile-Jacques Ruhlamann و صندلی های میزبان طراحی ژان پرووه بهره گیری شده است..

فضای نشیمن به سبک بوهمین و اسکاندیناوی

فضای نشیمن به سبک بوهمین و اسکاندیناوی

در این فضا، عناصر شاخص در طراحی به سبک اسکاندیناوی مانند قفسه های کتاب چوبی که به رنگ گرم هستند و لوستری به رنگ مشکی مات با قرارگیری در کنار کوسن های رنگارنگ به سبک بوهمین بیشتر مورد تاکید قرار گرفته اند.

فضای نشیمن به سبک انگلیسی سنتی

فضای نشیمن به سبک انگلیسی سنتی

در طراحی این فضای نشیمن که متعلق به خانه ای در حومه شهر می باشد، از پارچه های راه راه استفاده شده و دیوارها به رنگ آبی خاکستری رنگ آمیزی شده اند.

اتاق نشیمن در پالم بیچ

اتاق نشیمن در پالم بیچ

اشیایی استفاده شده در طرح این فضای نشیمن، حول یک فرش طراحی و چیدمان شده اند که نقش آن متاثر از پترن دایره ای شکلی است که در هنگام افتادن یک سنگ در آب به وجود می آید.

اتاق نشیمن در منهتن

اتاق نشیمن در منهتن

در این اتاق نشیمن از یک صندلی کلاب که متعلق به دهه 40 میلادی بوده و اثر Jean Michel Frank می باشد استفاده شده است. یک نیمکت دایره ای شکل خاص با روکش جرم که طراحی Maison Jansen بوده و متعلق به دهه 70 میلادی و تولید برند Edelman می باشد نیز در این فضا خودنمایی می کند.

اتاق نشیمنی در مونتانا

اتاق نشیمنی در مونتانا

در این اتاق مهمان دنج، از یک کاناپه لاوسیت از برند Cisco Home استفاده شده است. بوفه قرن نوزدهمی به سبک موریش بوده و میز جلو مبلی طرحی سفارشی دارد. لوستر کریستال آنتیک بوده و کاغذدیواری ها متعلق به sloan Miyasato می باشند.

اتاق نشیمنی در محله سوهو منهتن

اتاق نشیمنی در محله سوهو منهتن

در این فضا از دو مبل برژه قرن هجدهمی فرانسوی که با پارچه های صورتی رنگی از برند Maharam کاور شده اند، استفاده شده است. فرش جینی روی زمین، با رنگ آبی طاووسی رنگ شده است.

اتاق نشیمنی در سائوپائولو

اتاق نشیمنی در سائوپائولو

این اتاق نشیمن متعلق به یک آرایش گر برزیلی است. کاناپه با مخمل کاور شده و مبل های تک نفره لوئی پانزدهمی استفاده شده است. زیرپایی که به عنوان میز وسط نیز استفاده شده، طرحی ایتالیایی متعلق به دهه 30 میلادی دارد.

اتاق نشیمنی طلایی رنگ

اتاق نشیمنی طلایی رنگ

این آپارتمان که در لندن واقع شده مملو از طرح هایی سفارشی است مانند کاناپه که با مخمل طرح دار کاور شده و یک کاناپه دیگر که از مخمل ابریشم برای پوشش آن استفاد شده است. نشیمن دایره ای وسط نیز سفارشی ساخت بوده و در بالای آن از یک مجسمه برنزی فرانسوی متعلق به دهه 40 میلادی استفاده شده است.

اتاق نشیمن خانم بازیگر

اتاق نشیمن خانم بازیگر

این اتاق نشیمن رنگین متعلق به امی رسوم، بازیگر هالیوودی است و با دو مبل تک نفره از برند Aerin Lauder و یک کاناپه که در پشتی آن از طرح پارچه سوزانی استفاده شده، پر شده است. یک فرش ایرانی آنتیک بر روی زمین پهن شده و میز وسط متعلق به دهه 40 میلادی و اثر Maison Bagues می باشد.

اتاق نشیمنی در یک تاکستان

اتاق نشیمنی در یک تاکستان

در طراحی این اتاق نشیمن که متعلق به ویلایی در یک تاکستان است از یک کاناپه سفید رنگ، دو صندلی تک نفره Hans Wegner و یک میز وسط از چوب گردو، استفاده شده است.

اتاق نشیمن در منطقه هادسون ولی

اتاق نشیمن در منطقه هادسون ولی

در این اتاق نشیمن از یک کاناپه قرن هجدهمی چیپندل و از صندلی های کتابخانه ای سبک جرج دوم با پارچه ای گلدار استفاده شده است. میز کتابخانه ای ماهاگونی متعلق به اواخر قرن نوزدهم می باشد.

اتاق نشیمن یک طراح مد

اتاق نشیمن یک طراح مد

استفاده از پارچه هایی با طرح راه راه درشت، استفاده از رنگ سبز و و همینطور بهره گیری فراوان از طرح گل، عامل جذابیت طرح این اتاق نشیمن است که متعلق به یک طراح مد، Christian Siriano، می باشد.

اتاق نشیمن در لانگ آیلند

اتاق نشیمن در لانگ آیلند

در این اتاق نشیمن از یک کاناپه سفارشی با طرحی شاد از پارچه چیت گلدار استفاده شده است. در کنار آن یک صندلی چوبی آنتیک و دو مبل تک نفره قدیمی که با پارچه ای از برند Lee Jofa کاور شده اند نیز به چشم می خورد.

 

آپارتمانی رنگین در نیویورک

آپارتمانی رنگین در نیویورک

این آپارتمان در منهتن توسط طراح داخلی، Frank De Biasi، طراحی شده و در آن از هنر طراحی پارچه Gene Meyer استفاده شده است. قفسه ها از جنس بامبو، از یک مغازه دست دوم فروشی در پاریس خریداری شده و پرده ها متعلق به برند John Rosselli linen می باشد. زیرپایی سبدی شکل طراحی فرانکو آلبینی است.

اتاق نشیمن یک خانه درختی مدرن

اتاق نشیمن یک خانه درختی مدرن

در مرکز این خانه مدرن مکزیکی در میان درختان، فضای نشیمنی با بهره گیری از یک کاناپه، یک زیرپایی و دو صندلی از برند Maxalto شکل گرفته است. میز وسط و میزهای گرد کنارمبلی متعلق به برند B&B Italia می باشند. جداره ها با پانل هایی از چوب گردو پوشیده شده و دیوار پشت کاناپه با متریال استیل کاور شده است. یک فرش آنتیک ایرانی نیز بر روی زمین پهن می باشد.

اتاق نشیمنی در محله تریبکا در منهتن

اتاق نشیمنی در محله تریبکا در منهتن

طرح این اتاق نشیمن که در آن از مبلمان هایی به سبک میانه قرن بیستم استفاده شده، شامل یک جفت صندلی Nanna Ditzel و یک صندلی تک از Hans Wegner می شود. میز وسط نیز از یک حراجی خریداری شده است.

اتاق نشیمن با رنگ ابی

اتاق نشیمن در شهر نشویل ایالت تنسی

از آنجا که این خانه در پلان اولیه یک فضای نشیمن برای استفاده هر روزه نداشته است، طراح داخلی آن، Jason Arnold، مهمان خانه اصلی این بنا را با استفاده از رنگ های خاکی و بهره گیری از طرح راه راه درشت، تبدیل به یک اتاق نشیمن غیررسمی کرده که برای استفاده روزمره کاربرد خواهد داشت.

اتاق نشیمن با رنگ ابی

اتاق نشیمن خانه یک بازیگر

در اتاق نشیمن خانه Marisa Tomei، از پارچه های برند Kuba برای رویه کاناپه استفاده شده است. مبل تک نفره گردان طرحی Milo Baughman بوده و برای کوسن های بزرگ روی زمین از چرم و مخمل استفاده شده است. میز وسط سفارشی ساخته شده و دیوارکوب ها متعلق به برند O’Lampia می باشند.

شرکت معماری شیپ

منبع: elledecor.com