طراحی ویلا یونانی در سانتورینی

358

جالب است بدانید طراحی ویلا یونانی در سانتورینی یکی از چندین پروژه‌‌‌ای است که توسط شرکت معماری Kapsimalis در سانتورینی یونان به اجرا در آمده به طوری که حالا مقصدی جذاب برای میلیون‌ها توریست در طول سال به شمار می‌رود‌. طراحی این ویلا تابستانی آن هم با شکل سفید و حجیم طوری اجرا شده است که بتواند نمایانگر یک اثر مدرن از خانه‌های گچی دیده‌ شده در اطراف روستاهای سانتورینی یونان باشد. با این توضیح کوتاه در ادامه‌ی این مطلب از شرکت معماری شیپ قصد داریم به بررسی طراحی این ویلای مدرن تابستانی بپردازیم که در واقع قسمتی از یک هتل و به قصد تداوم آن انجام شده است.

موقعیت ویلا تابستانی در سانتورینی یونان

طراحی این ویلای مدرن یونانی که در واقع بخشی از هتل Andronis Arcadia در سانتورینی یونان را شکل می‌دهد، توسط شرکت معماری Kapsimalis انجام شده است تا به عنوان “تلفیق کوبیستی احجام سفید” ظاهر شود.

ساختمان این ویلای خیره‌کننده‌ی سفید رنگ به مساحت ۶۰۰ متر مربع در بخش شمالی جزیره و در شهرستان کوچک اویا قرار گرفته است و چشم‌اندازی به دریای اژه دارد.

شرکت معماری توضیح داد: «هدف اصلی پروژه، طراحی ویلا تابستانی در خدمت تداوم بقیه هتل بود.» ، «طراحی و ساخت ویلا ترجمه‌ای مدرن از معماری سنتی یافت‌شده در روستاهای سانتورینی یونان بود.»

به این ترتیب ساخت ویلا به عنوان مجموعه‌ای از حجم بی‌رنگ و خطی انجام شده است. برخی از دیوارهای سازه‌ای خارجی ویلا با بازشوهای مستطیلی سوراخ شده‌اند یا به نحوی قطع شده‌اند که راهروهای دلبازی در اطراف ویلا تشکیل دهند.

مجموعه متنوعی از علف‌های وحشی و درخت زیتون در طول سقف ویلا کاشته شده‌اند و به ترکیب طراحی ویلا با دامنه تپه اطراف کمک می‌کنند.

طراحی داخلی ویلا یونانی

به منظور طراحی داخلی این ویلا تابستانی زیبا، ساختمان به سادگی به سه طبقه تقسیم شده است. طبقه بالایی یک سوئیت مهمان را در خود جای می‌دهد که از آن کانال باریکی از آب به محدوده‌ی خصوصی حمام آفتاب سرازیر می‌شود.

یک راه‌پله که با نورگیر سقفی روشن شده است، در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به طبقه هم‌کف ختم می‌شود.این راه‌پله در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا ، نقش میزبان فضای اشتراکی را بازی می‌کند که با متریال و رنگ‌های طبیعی تزئین شده است تا به این ترتیب حسی تابستانی و راحت را القا کند که با زندگی جزیره‌ای مطابقت داشته باشد.

اتاق ناهارخوری موجود در طراحی داخلی ویلا، با میز چوبی بلندی مرکزیت یافته است. یک چراغ آویز بیضی شکل از متریال چوب خیزران، درست بالای میز قرار گرفته است. مبل راحتی ماسه‌ای رنگ به منظور طراحی دکوراسیون داخلی در اتاق نشیمن مجاور در راستای یک صندلی حصیری و مجموعه‌ای از گیاهان گلدانی قرار گرفته است.

پانل‌های بزرگ شیشه‌ای نمای ویلا را در این قسمت تشکیل داده‌اند. آنها را می‌توان کنار کشید و به این ترتیب به استخر اصلی ویلا دسترسی ایجاد کرد که با چند صندلی تخت‌خواب‌شو پوشیده از کوسن و صندلی‌های آفتابگیر برای استراحت احاطه شده است. در نزدیکی استخر ، فضای غذاخوری روبازی در داخل آلاچیق چوبی و در سایه قرار گرفته است.

طراحی اتاق‌های خواب‌ها

هر کدام از اتاق خواب‌ها دارای پشتی تختی ساخته‌ شده از بلوک‌های سرامیکی سفید هستند که در طراحی آن‌ها نقوش هندسی به کار گرفته شده است. حمام‌ها دارای وان‌هایی از سنگ طبیعی هستند و در کل با این قسمت با سبدهایی حصیری برای نگهداری ملحفه‌ها و حوله‌های اضافی تکمیل شده‌اند.

رمپی پوشیده از گیاهان به زیرزمینی Lشکل ختم می‌شود که سالن ورزشی، اتاقی اسپا مانند برای ماساژ و دو اتاق خواب دیگر را در طراحی داخلی ویلا، در خود جای داده است. در آخر برای اطلاعات بیشتر شما باید بگوییم که سال گذشته این شرکت معماری، خانه‌ای ییلاقی را در روستای Imerovigli بازسازی کرد که مجموعه‌ای از فضاهای زندگی غار مانند را به رخ می‌کشد. در حالی که، سال ۲۰۱۵ طراحی داخلی یک بلوک کوچک را از آپارتمان‌های حاشیه کوه Profitis Ilias جزیره انجام داد.

عکاس: Yiorgos Kordakis

منبع: Dezeen