ایده هایی مدرن از مدل کابینت آشپزخانه

110

کابینت آشپزخانه پس زمینه ای برای نمایش سبک طراحی آشپزخانه بوده و بعلاوه عرصه ای است برای نمایش اینکه به چه میزان آشپزخانه شما به خوبی سازماندهی شده است. اما عملی کردن ایده های جدید برای کابینت های آشپزخانه ها نیاز به مهارت دارد چرا که بدون مهارت لازم، طرح نهایی ممکن است خیلی زود کسل کننده و از مد افتاده بشود. تعویض کابینت های آشپزخانه نیاز به هزینه زیادی دارد بنابراین یک انتخاب درست می تواند به شما این امکان را بدهد که تا سالیان سال از آشپزخانه ای به روز و زیبا لذت ببرید. در ادامه نگاهی به جدیدترین ایده ها در طراحی کابینت خواهیم داشت و عملکرد و زیبایی آنها را بررسی خواهیم کرد. بعلاوه این ایده ها برای کابینت های آشپزخانه به گونه ای انتخاب شده اند که تا سال ها ظاهر آشپزخانه شما را به عنوان یک آشپزخانه مدرن حفظ کنند. در ادامه با 8 ایده برای کابینت های آشپزخانه آشنا خواهیم شد که هم کلاسیک بوده و هم در عین حال می توانند تا سالها مطابق مد روز باشند.

1. کابینت های آشپزخانه رنگی

کابینت آشپزخانه

برای داشتن آشپزخانه ای به روز تر، کابینت های قدیمی که از چوب هایی با رنگ تیره ساخته می شدند را فراموش کرده و به دنبال کابینت های رنگی باشید. استفاده از کابینت های رنگی می تواند به آشپزخانه شما سبک و شخصیت بدهد. نکته بهتر در این مورد این است که می توانید رنگ کابینت ها را هر زمان بخواهید بدون اینکه مجبور به تعویض آنها باشید، تغییر دهید. رنگ های خاص و پرجلوه در دنیای امروز لزوما زرد روشن یا رنگ هایی با درجه اشباع بالا نیستند. امروزه رنگ های خنثی مانند رنگ های خاکستری، آبی، سفید و خاکی می توانند ظاهری مدرن و در عین حال کلاسیک به آشپزخانه شما بدهند.

2. کابینت هایی که چوب آنها دارای بافت خاصی است

کابینت چوبی

عموما چوب متداولترین متریال برای کابینت آشپزخانه است. برای ایجاد ظاهری مدرن تر در کابینت های آشپزخانه خود، چوب های خوش رنگی که دارای بافت راه راه هستند را نیز در نظر داشته باشید. این بافت راه راه می تواند نوعی نقش در کابینت های شما به وجود آورده و در افزایش جاذبه بصری فضا کمک کند.

3. کابینت آشپزخانه های گلاس

کابینت آشپزخانه های گلاس

به فهرست ایده هایی که برای آشپزخانه خود دارید، کابینت های های گلاس را نیز بیافزایید. این متریال به سادگی با یک دستمال نرم و مرطوب تمیز می شود. بعلاوه به واسطه سطح رفلکتیو این متریال، استفاده از آن باعث می شود آشپزخانه روشن تری داشته باشید.

4. کابینت دو رنگ برای آشپزخانه

کابینت دو رنگ

از استفاده از کابینت های سری کاری بپرهیزید و سعی کنید در انتخاب کابینت خود خلاق باشید. می توانید از کابینت های دو رنگ برای آشپزخانه خود استفاده کنید و برای این کار می توانید از یکی از دو استراتژی زیر بهره ببرید.

استفاده از دو رنگ متفاوت برای کابینت های بالایی و پایینی: برای کابینت های بالایی از یک رنگ و برای کابینت های پایینی از رنگ دیگری استفاده کنید. برای ایجاد ظاهری مدرن تر و پایاتر می توانید از دو رنگ مکمل استفاده کنید. اگر انتخاب رنگ برای شما چالش برانگیز است، می توانید از پرده تیره تر یک رنگ برای کابینت های پایینی استفاده کنید و از یک پرده خیلی روشن تر از همان رنگ و یا حتی رنگ سفید برای کابینت های بالایی استفاده کنید.

استفاده از دو رنگ برای تک تک کابینت ها: به جای ترکیب کردن و ست کردن رنگ کابینت ها می توانید یک ترکیب دو رنگ برای تمام کابینت ها انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید ترکیبی که انتخاب می کنید به دلیل تکرار در همه کابینت ها باعث شلوغی فضا نشود. یکی از رویکردهای متداول در این زمینه که معمولا هم برای طولانی مدت جواب می دهد و خیلی زود کسل کننده نخواهد شد، استفاده از یک رنگ برای درب های کابینت و استفاده از رنگ دیگری برای فریم دور کابینت می باشد.

5. کابینت آشپزخانه روستیک مدرن

کابینت آشپزخانه روستیک

به عنوان یک ایده خاص برای کابینت ها می توانید از سبک روستیک برای انتخاب کابینت خود استفاده کنید. ترکیب همزمان کابینت های روستیک در کنار تجهیزات مدرن آشپزخانه و یک کانتر مدرن می تواند یک فضای دعوت کننده و به روز را به وجود آورد.

6. کابینت چوبی که روی آنها تکنیک وایت واش اعمال شده

کابینت چوبی

چوب وایت واش شده سال هاست که به عنوان یکی از گزینه های اصلی متریال کابینت در برنامه های تلویزیونی اروپایی طراحی آشپزخانه های خودنمایی می کند. این تکنیک روی چوب باعث می شود که رنگ آن روشن تر شده و بعلاوه ظاهری مدرن تر به چوب می دهد که شاید باعث شود تا 10 سال دیگر نیز آشپزخانه شما جزء آشپزخانه های مدرن و به روز محسوب شود.

7. کابینت آشپزخانه معلق

کابینت آشپزخانه معلق

افکت معلق کردن کابینت ها در طراحی های امروز باعث می شود فضای آشپزخانه به خاص تر بشود. کابینت های پایینی اگر معلق کار شوند هم باعث می شوند کفسازی فضای شما بهتر به نظر برسد و هم اینکه فضایی را میان کفسازی و کابینت خالی می کنند. این عمل به شدت ارگونومیک و عملکردی نیز هست چون معمولا کابینت هایی که نزدیک سطح زمین هستند دسترسی راحتی ندارند به خصوص برای افرادی که دارای کمردرد هستند. برای نمایش بهتر کایبنت های معلق از نورهای زیرکابینتی استفاده کنید و اینگونه ظاهری مدرن تر و درخشان تر به این کابینت ها بدهید.

8. کابینت آشپزخانه از جنس بامبو

کابینت آشپزخانه

اگر می خواهید از کابینتی استفاده کنید که مطابق اصول طراحی سبز نیز باشد قطعا گزینه ای مناسب تر از متریال بامبو صلب با VOC کم وجود ندارد. از آنجا که گیاه بامبو خیلی سریع رشد می کند بنابراین استفاده از این متریال برای کابینت به معنای تخریب کمتر محیط زیست است. به جای پلای وود و بامبو روکش دار، به دنبال یک کابینت بامبو صلب با کیفیت بالا باشید و از توصیه متخصصان در این زمینه استفاده کنید. چوب بامبو سخت تر از بلوط است. بعلاوه با انتخاب این گزینه، کابینت های شما تا سالیان سال نو و جدید به نظر خواهد رسید.

شرکت معماری شیپ

منبع: freshome.com