اصول طراحی کلینیک تغذیه

250

همانگونه که می‌دانید،متخصصین در کلینیک های تغذیه با ارائه مشاوره‌های تغذیه برای افراد مختلف که به دنبال اصلاح سبک زندگی خود هستند گام بر می‌دارند. همان طور مشاوران معماری با دانش اصول طراحی کلینیک تغذیه فضای درمانی را طراحی می کنند

در دنیای امروز با تغییر سبک زندگی و از طرفی تحت تاثیر مدیا و فضاهای مجازی، مراجعه افراد به کلینیکهای تغذیه بیشتر شده است و به همین دلیل طراحی این فضاها نیز مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

ما در شرکت معماری شیپ، با استفاده از دانش طراحی در کنار خلاقیت،در ایجاد فضایی جذاب و کاربردی به شما کمک می‌کنیم.

برای مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

روند اصول طراحی کلینیک تغذیه

برای شروع طراحی کلینیک تغذیه، مانند هر فضای دیگر در وهله اول بر اساس تعداد مراجعین ، متراژ فضا و نوع کاربری، پلان کلینیک تهیه و طراحی می‌شود.

در طراحی پلان کلینیک تغذیه با توجه به خواسته و نیاز کارفرما، فضا به بخشهای مختلف تقسیم می‌شود.

کلینکهای تغذیه می‌توانند به اتاق پزشک تغذیه، اتاق تست ورزش، اتاق لیزر و لاغری، پذیرش،فضای انتظار، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و همچنین اتاق استراحت تقسیم و تفکیک شوند.

 پس از طراحی پلان کلینیک و با توجه به اقلیم، سبک زندگی و خواسته کارفرما سبک طراحی انتخاب میشود که هر سبک، متریال و عناصر و طراحی مرتبط با خود را می‌طلبد.

رنگ در دکوراسیون داخلی کلینیک تغذیه

طراحی داخلی تلفیقی از عناصر مختلف مانند نور، رنگ و متریال است. همه این عناصر باید به طور هماهنگ در کنار یکدیگر قرار بگیرند و طرحی ایده‌آل ایجاد نمایند.

همانطور که می‌دانید، رنگها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و در عملکرد بدن ما نیز تاثیرگذار هستند و نمی توان از تاثیر انها غافل شد. در واقع رنگ‌ها با تاثیری که در اعصاب بینایی می‌گذارند موجب برانگیختگی حس‌های مختلف در انسان می‌شوند.

از این جهت انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی مطب نیز بسیار مهم است و نقش اساسی در احساسی که شخص از محیط اطراف می‌گیرد دارد.

بر همین اساس یکی از رنگهایی که می‌توان در دکوراسیون مطب تغذیه، استفاده کرد رنگ سبز میباشد.

از ویژگیهای رنگ سبز، آرامش بخش بودن و القای حس اطمینان و اعتماد در مخاطب است و به همین دلیل در محیطهای درمانی از این رنگ استفاده می‌شود. از طرف دیگر این رنگ نماد تازگی،طبیعت و سلامتیست که نشانگر تغذیه سالم و سبزیجات است و برای دکوراسیون کلینیک تغذیه بسیار مناسب است.

نور در دیزاین کلینیک تغذیه

در طراحی داخلی کلینیک، نور یکی از شاخصه های مهم و اساسی می ‌باشد و همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره شد، رنگها و عناصر موجود در محیط،  با نور هویت می‌گیرند و احساس متفاوتی  را به مخاطبان منتقل می‌کنند. نورپردازی متفاوت  بر درک افراد از محیط و میزان ارامش آنها تاثیرگذر می‌باشد.در طراحی مطب تغذیه با در نظرگرفتن شرایط محیطی و میزان نور مورد نیازمی‌توان از منابع مختلف نور استفاده کرد.
در فضاهای مختلف باید میزان نور طبیعی روز را نیز در نظر گرفت تا نورهای دکوراتیو در طول روز به نور طبیعی لطمه نزنند.

متریال در دکوراسیون داخلی مطب تغذیه

در دیزاین مطب تغذیه با توجه به سبک طراحی و نوع رنگ و نورمی‌توان از متریال متفاوتی مانند MDF،سنگ،شیشه،فلز و …  استفاده کرد. استفاده از اکسسوریهای دکوراتیو، المانهای گرافیکی خاص و گل طبیعی با توجه به طرح ودر جای مناسب خود فضای شما را خاص و ویژه می‌کند.

تحریریه شرکت معماری شیپ