استفاده از بتن در طراحی داخلی اداری

37

برای بخشیدن روح زندگی به دفاتر اداری لازم است از بافت‌های طبیعی بهره بگیریم. ایجاد فضایی ملموس و زیبا می‌تواند بر روی روحیه‌ی کارمندان تأثیر به سزایی داشته باشد. بتن یکی از متریال‌های طبیعی است که در طراحی داخلی اداری کاربرد بسیاری داشته و به فضا بافت دلپذیری می‌بخشد. در ادامه با کاربردها و نحوه‌ی استفاده از بتن در طراحی داخلی دفتر کار آشنا خواهید شد.

کاربرد بتن در طراحی داخلی اداری

ایجاد الگوهای متنوع بر روی سطح بتنی

قالبگیری بتن کار آسانی است و به همین دلیل می‌توانیم بافت‌ها و الگوهای متنوعی را متناسب با سبک دکوراسیون داخلی به آن بیفزاییم. ایجاد بافت زیبایی که با نگاه کردن بتوان آن را لمس کرد و از چگونگی حالات آن باخبر شد، می‌تواند طراحی داخلی دفتر کار شما را به کلی دگرگون کند. به آسانی با استفاده از ابزار مخصوص می‌توانیم بافت مورد نظر خود را بر روی سطح بتن پیاده کرده و از آن به عنوان دیوارپوش، کفپوش، کانتر و … استفاده کنیم. به این ابزار استمپر می‌گویند و کار کردن با آنها بسیار ساده است.

کاربرد بتن در طراحی داخلی اداری

ایجاد نقطه کانونی در فضا با بتن در طراحی داخلی اداری

تمام اتاق‌های موجود در برنامه‌های طراحی داخلی اداری باید دارای یک نقطه کانونی باشند. با استفاده از بافت سنگین و صلب بتن می‌توانیم به آسانی این نقطه کانونی را در اتاق ایجاد کنیم. ایجاد یک اکسنت وال با بتن و ترکیب آن با متریال گرم و طبیعی چوب دکوراسیون داخلی دفتر کار شما را از این رو به آن رو می‌کند. این متریال‌ها برای طراحی داخلی اتاق مدیریت بسیار پیشنهاد می‌شوند. چرا که علاوه بر بافت طبیعی و گرم، ابهت و صلابت خاصی نیز دارند و اعتبار مجموعه‌ی شما را به نمایش می‌گذارند.

اکسسوری‌های دکوراتیو بتنی نیز در جلب توجه افراد نقش موثری ایفا می‌کنند. برای مثال می‌توانیم با در نظر گرفتن مجسمه‌ها یا دیوارکوب‌های بتنی یک بخش از اتاق را در مرکز توجه قرار دهیم. ایجاد یک کانتر پذیرش بتنی در فضای لابی اداری با طراحی مناسب نیز ایده‌ی بسیار خوبی برای جذب افراد در بدو ورود به ساختمان اداری است.

کاربرد بتن در طراحی داخلی اداری

کفپوش بتنی

بر خلاف باور عمومی بر عدم اهمیت کفپوش در طراحی داخلی ، انتخاب کفپوش مناسب تأثیر به سزایی در حس و حال فضای شما خواهد داشت. در این میان یکی از مناسب‌ترین کفپوش‌ها برای طراحی داخلی اداری از نظر دوام و شکل ظاهری، کفپوش بتنی است. کفپوش بتنی دوام بسیار بالایی دارد و در صورت نیاز به بازسازی می‌توانیم تنها با رنگ‌آمیزی آن تغییر جالبی در فضا به وجود بیاوریم. انتخاب رنگ کفپوش باید بر اساس کاربری فضا و سبک دکوراسیون داخلی انتخاب شود.

کاربرد بتن در طراحی داخلی اداری

دیوار بتنی

ایجاد بافتی ملموس و فضایی دنج در طراحی داخلی اداری، مستلزم استفاده از متریال و رنگ‌های مناسب است. در این میان استفاده از اکسسوری‌های دکوراتیو نیز باید با دقت و سخت‌گیری بیشتری انجام شود تا فضا شلوغ و به هم ریخته به نظر نرسد. دیوارهای بتنی نمایان خود دارای بافت جالب و زیبایی هستند که برای طراحی داخلی فضای اداری به سبک صنعتی کاربرد بسیار ویژه‌ای دارند. این دیوارها برای حفظ ماهیت مینیمال دفتر کار و در عین حال رهایی از دیوارهای سفید و خالی بدون روح انتخاب بسیار مناسبی هستند.

امکان انتخاب الگوها و بافت‌های متنوع از مزیت‌های دیوار بتنی است. به این ترتیب می‌توانید بسته به سبک دکوراسیون داخلی، بافت و رنگ دیوار را انتخاب کنید. این دیوارها قابلیت رنگ کردن دارند و در مواقع نیاز می‌توانید با تعویض رنگ آنها تنوع جالبی را در فضا به وجود بیاورید.

کاربرد بتن در طراحی داخلی اداری

کانتر بتنی

کانتر بتنی نه تنها برای آشپزخانه، بلکه برای بخش پذیرش و بخش‌های مختلف دفتر کار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی کانتر پذیرش از جمله مهم‌ترین بخش‌های طراحی داخلی فضای اداری محسوب می‌شود و کانتر بتنی با توجه به مزایایی که دارد یکی از بهترین گزینه‌ها است. این نوع کانتر دوام بسیار بالایی داشته و در برابر صدمه و آسیب مقاوم است و امکان تغییر رنگ در مواقع لزوم را دارد. از کاربردهای دیگر کانتر بتنی می‌توان به ایجاد طاقچه‌هایی برای نشستن در کنار پنجره و فضای استراحت اشاره کرد.

تحریریه شرکت معماری شیپ