دکوراسیون مطب ارتودنسی در باغ سبز

38

امروزه با بیشتر شدن شناخت افراد به خدمات دندان‌پزشکی وزیبایی دندان، نیاز به طراحی کلینیک ارتودنسی افزایش پیدا کرده است تا علاوه بر طراحی پلان مناسب و کاربردی، زیبایی بصری نیز ایجاد شود.

در صورت نیاز به طراحی کلینیک، ما در شرکت معماری شیپ، صمیمانه در کنار شما هستیم تا با خلق فضایی جذاب و کاربردی بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.برای مشاوره تلفنی رایگان و آشنایی بیشتر با پروژه های ما، با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

تلفن ثابت : ۰۲۱۸۸۰۵۷۷۲۰

همراه : ۰۹۱۲۱۰۷۴۸۱۱

طراحی پلان کلینیک ارتودنسی

–        طراحی پلان کلینیک باید به گونه ای باشد که امکان دسترسی سریع و راحت بین اتاق انتظار، فضای درمان و اپراتور را ایجاد کند.

–        برای کاهش استرس مراجعه کنندگان،اتاق انتظار به اتاق درمان دید نداشته باشد.

–        در پلان کلینیک بخشی به عنوان انبار در نظر گرفته شود.

–        طراحی پلان به گونه ای باشد که اپراتور هم به ورودی فضای درمان و هم به اتاق انتظار دید داشته باشد.

–        پلان به گونه ای باشد که ازدحام را به حداقل برساند.

–        فضایی جهت سرویسهای بهداشتی،آبدارخانه،اتاق استراحت پرسنل در نظر گرفته شود.

طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی:

پس از طراحی پلان و تفکیک فضا و چیدمان فیزیکی پلان کلینیک، به طراحی هر بخش پرداخته می شود. برای طراحی در وهله اول سبک طراحی داخلی کلینیک  با توجه به محل پروژه ، اقلیم، فرهنگ وسلیقه کارفرما انتخاب می‌گردد.در طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی، بهتر است از رنگهایی استفاده شود که به کاهش اضطراب کمک می‌کنند و حس آرامش و صمیمیت به مراجعه کننده القا میکنند.  رنگ انتخابی باید با سبک طراحی تناسب داشته باشد. 

یکی از مسائل مهم در دکوراسیون داخلی کلینیک ارتودنسی، نورپردازی مناسب می‌باشد. درنورپردازی کلینیک ارتودنسی، باید یکنواخت بودن نور در نظر گرفته شود تا باعث پریشانی افراد نشود.همچنین می‌توان برای القای حس ارامش بیشتر، در فضاهایی که قابلیت دسترسی به نور طبیعی در طول روز را دارند، بهترین بهره را از این نور برد.

در زیر نمونه ای از طراحی کلینیک ارتودنسی در باغ سبز را شرح می‌دهیم.

دکوراسیون و طراحی کلینیک ارتودنسی

طراحی کلینیک تخصصی ارتودنسی و جراحی دندان با نمای باغ سبز برای بیماران، تصویر متفاوتی از یک کلینیک دهان و دندان با به نمایش گذاشته است. کلینیک دندانپزشکی Ortho Wijchen در یکی از شهرهای هلمد واقع شده و از خوشه های کوچک مراکز درمانی است که در شهرهای کوچک به اجرا رسیده است. طراحی روشن و ساده این مکان بیمار را در محیطی آرامش بخش با زیبایی های طبیعت پیوند می دهد.

نمونه مشابه و اولیه این مکان در شهر آمستردام قرار داشت و با طراحی مینیمال کلینیک ارتودنسی خود می خواست که یک مکان زیبا و شیک را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهد. دیوارهای سفید زاویه دار در تماس با دیوارهای شیشه ای ساختمان قرار گرفته و حجمی پیوسته ای را ایجاد کرده اند. یکپارچگی دیوارهای فرم مطب در سرعت اجرای کار و کیفیت بصری ساختمان نقش مهمی داشته است.

یکی از المان هایی که به زیباسازی طراحی داخلی منجر شده سقف شیبدار میباشد که به زیبایی با دیوارها متصل شده است. سقف شیب دار از متریال ورق های آلومینیومی ارزان و مقاوم ساخته شده تا هزینه های مربوط به طراحی داخلی را پوشش دهد. با توجه به اصرار معمارن برای نفوذ نور طبیعی در داخل، پنجره ها و بازشوهای بلندی در فضای پذیرش و مرکز ساختمان تعبیه شده که تا لبه سقف امتداد یافته اند.

جنس قاب پنجر ها از متریال چوب توس بوده که برای این اقلیم با رطوبت کم شهر Wijchen مناسب ترین گزینه می باشد. تمایز این کلینیک ارتودنسی با مطب های شهر در این است که موقعیت بنا از داخل به خارج و بالعکس دارای تعاریف متفاوتی است. خطوط زاویه دار سقف و دیوارها به همراه منظره بیرون بهترین فضای ممکن را برای بیماران و پزشکان ایجاد کرده است. در حالی که تماشای ساختمان از بیرون به دلیل رنگ و فرم ساده اش با مراجعه کنندگان و عموم ارتباط برقرار کرده و در تعریف یک مکان درمانی به لحاظ بصری موفق بوده است.

دکوراسیون و طراحی کلینیک ارتودنسی
دکوراسیون و طراحی کلینیک ارتودنسی
دکوراسیون و طراحی کلینیک ارتودنسی
دکوراسیون و طراحی کلینیک ارتودنسی
دکوراسیون و طراحی کلینیک ارتودنسی
دکوراسیون و طراحی کلینیک ارتودنسی
دکوراسیون و طراحی کلینیک ارتودنسی
دکوراسیون و طراحی کلینیک ارتودنسی
دکوراسیون و طراحی کلینیک ارتودنسی
دکوراسیون و طراحی کلینیک ارتودنسی

شرکت معماری شیپ

منبع : dezeen