رنگ‌ خاکستری در طراحی کلینیک دندانپزشکی با 74 مترمربع

31

طراحی کلینیک دندانپزشکی در والنسیا اسپانیا

محل پروژه: والنسیا اسپانیا

معماران: Fran Silvestre Arquitectos

زیربنای پروژه: ۷۴ متر مربع

طراحی کلینیک دندانپزشکی در والنسیا -02

توضیحات متنی توسط تیم طراحی کلینیک ارائه شده است. طراحی کلینیک دندانپزشکی مستقر در مرکز شهر، برای پاسخ‌گویی به نیازهای مدرن طراحی کلینیک دندانپزشکی انجام شده است و ارزش‌های آن مبتنی بر روش درمانی کاملاً شخصی است. طرح ساختمان از ابتدای قرن گذشته چگونگی توزیع فضاها را در طراحی داخلی کلینیک تعیین کرده است.

طراحی کلینیک دندانپزشکی در والنسیا -03
طراحی کلینیک دندانپزشکی در والنسیا -04
طراحی کلینیک دندانپزشکی در والنسیا -05

تصمیم بر این گرفته شد که با استفاده از کف‌پوشی ممتد که توسط خود استودیو طراحی شده است، رنگ دیوارها، کف و سقف یکپارچه و هماهنگ انتخاب شود. رنگ این متریال در لاک الکل پانل‌های چوبی و نقاشی دیوارها به سطوح صلب و سنگین در سقف، شیرهای آب، کلیدهای برق و … به کار رفته است و محیطی را به عنوان طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی ایجاد کرده است که پاسخ‌گوی ایده و نظر بانیان و صاحبان آن بوده و برای مراجعه‌کنندگان جذاب و دعوتگرا به نظر می‌رسد. همچنان که به صورت تخصصی بر روی روش‌های نوین درمانی تمرکز داشته و مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات تخصصی دندانپزشکی در سطح جهانی است.

طراحی کلینیک دندانپزشکی در والنسیا -06

ارائه مدرن‌ترین خدمات دندانپزشکی در طراحی کلینیک با متراژ پایین و همچنین فضایی از پیش تعیین شده چالش طراحان بود و آنها به خوبی از پس آن برآمدند. هماهنگی رنگ‌ها و طراحی داخلی مینیمال باعث شده است مراجعه‌کنندگان در این کلینیک احساس آرامش و اعتماد داشته باشند و همچنان بتوانند با اطمینان به این مکان مراجعه کنند.

طراحی کلینیک دندانپزشکی در والنسیا -08

رنگ خاکستری تیره از روی عمد متضاد با تجهیزات ضروری دندانپزشکی انتخاب شده است که به عنوان المان‌های اصلی کار دندانپزشکی در طراحی داخلی کلینیک به نمایش گذاشته شده‌اند. این کنتراست از لحاظ بصری دید بیننده را به خود جذب کرده و فضا به این صورت از خشکی و یکنواختی خارج می‌شود. همچنین این تضاد باعث می‌شود که هدف و کاربری فضای درمانی و طراحی کلینیک بیشتر مشخص شده و مورد توجه قرار گیرد.

فضای غیر معمول و باری به هر جهت با هال ورودی مشخص شده و دارای نظمی فراگیر شده است. همچنین این باعث پدیدار شدن فضای پذیرشی جذاب و دعوت‌گرا شده است که مراجعه‌کنندگان را از ابتدای ورودی به سمت خود جذب می‌کند.

طراحی کلینیک دندانپزشکی در والنسیا -07

منبع: archdaily