طراحی نوستالژیک برای یک شرکت معاملات املاک در لندن

10

طراحی داخلی اداری برای یک شرکت معاملات املاک در لندن

شرکت معماری انگلیسی dMFK که در لندن مستقر است، یک آزمایشگاه دارو متعلق به اواسط قرن گذشته را به دفتر کار منعطفی با متریال غالب چوب بلوط دودی‌رنگ و یک پلکان بتنی مرمت‌شده تبدیل کرد.

طراحی داخلی اداری در فضایی به متراژ ۵۵۰ متر مربع و در طبقه‌ی اول یک ساختمان تماماً شیشه‌ای متعلق به دهه‌ی شصت میلادی در محله‌ی Fitzrovia شهر لندن انجام شده است.

شرکت معماری dMFK توسط دفتر معاملات املاک Derwent لندن برای طراحی داخلی فضای اداری مأمور شد که در آن میراث ساختمان تا حد امکان حفظ شده و در عین حال دارای ویژگی‌های ضروری یک دفتر کار اشتراکی مدرن نیز هست.

طراحی داخلی اداری

طراحی داخلی اداری با متریال غالب چوب بلوط و میزهای خانوادگی سفارشی‌ساز توسط برند Benchmark طراحی مبلمان مشهور بریتانیایی انجام شده است و دسترسی به آن از لابی اداری وسیع واقع در طبقه ی هم‌کف امکان‌پذیر است.

تم رنگی کل فضا به همراه چراغ‌های سبک وینتیج و مبلمان سوئیسی و دانمارکی قدیمی حال و هوای خانگی و صمیمی را به طراحی داخلی اداری بخشیده که یادآور میانه‌ی قرن ۱۹ میلادی است.

استودیو در این پروژه طراحی داخلی دفتر کار ، فضاهای متنوعی را برای روش‌های کاری متفاوت در نظر گرفت. در این میان می‌توان به کیوسک‌های تلفن، غرفه‌های کاری اختصاصی، اتاق‌های کنفرانس، نیمکت‌های کاری منعطف، یک فضای استراحت، غذاخوری، رختکن و حمام اشاره کرد.

شرکت معماری گفت: «ما تا جای امکان در این پروژه طراحی داخلی اداری ، قصد ایجاد موقعیت‌های متنوع کاری در یک فضا داشتیم تا نوعی نورپردازی منعطف و امکانات متنوعی از این طریق برای کارمندان فراهم شود.»

«پالت متریال در این پروژه طراحی داخلی فضای اداری غالباً طبیعی و دارای بافت نرم انتخاب شده است تا مورد پسند بیشتر افراد و مراجعین واقع شود.»

معماران علاوه بر موارد مذکور، به تنوع بر نورپردازی نیز برای بهبود عملکرد کارمندان تأکید داشتند.

آنها توضیح دادند: «ما در این پروژه طراحی داخلی دفتر کار خواهان ایجاد کنتراست نور و سایه در فضا بودیم و به این ترتیب نورپردازی اصولی و قوی بر روی میزهای کاری ایجاد شد و برای سایر فضاها نور کمتری در نظر گرفتیم.»
«ما همچنین تصمیم گرفتیم که از نورپردازی نواری استفاده نکنیم تا از انتشار نور یکدست در فضا جلوگیری شود. چرا که اعتقاد داشتیم جذاب‌تر بوده و کمتر باعث کسالت و خستگی می‌شود.»

طبق گفته‌های شرکت معماری، این پروژه طراحی داخلی فضای اداری بیان‌گر راه و رسمی رو به رشد برای شرکت‌های معاملات املاک است تا فضاهای داخلی تکمیل و کارشده‌ای را به جای پوسته‌های تهی و بی امکانات در اختیار مشتری بگذراند.

این شرکت معماری پیش از این ۱۱ ساختمان اداری را برای گروه آفیس طراحی کرده و مسئول بازسازی مجموعه‌ای چندمنظوره به نام Gaslight در داخل ساختمانی به سبک آرت دکو در لندن بوده است.

عکاس: Jack Hobhouse

منبع: Dezeen