طراحی دندانپزشکی تخصصی کودکان با رنگ‌های شاد

20

توضیحات متنی توسط معماران ارائه شده است. ایجاد حس بازیگوشی و کنجکاوی کودکانه و همچنین شفافیت، تم اصلی طراحی کلینیک دندانپزشکی مخصوص به کودکان است. به لطف استفاده از پرده‌هایی که به ریل‌های مدور آویزان هستند، سه فضای متقاطع در طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی کودکان به وجود آمده است. برای تقویت محدودیت این فضاها و جداسازی دقیق آنها، فرش‌ها و موکت‌هایی به صورت سفارشی برای این پروژه تولید و استفاده شده‌اند که محل قرارگیری پرده‌ها بر روی زمین را بازیابی می‌کنند. فضای داخلی این اتاق‌ها حس صمیمیت و محافظت را القا می‌کند. هر چند دید از بیرون نیز تضمین شده است. به این ترتیب والدین می توانند شاهد فرزندان خود در حال بازی و تفریح در این فضاها باشند.

طراحی کلینیک دندانپزشکی SG-01
طراحی کلینیک دندانپزشکی SG-02
طراحی کلینیک دندانپزشکی SG-03

چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی کودکان با هدف ایجاد فضایی روشن و آرام انجام شده است. جایی که بیماران کم سن و سال در هنگام انتظار برای ملاقات پزشک، احساس راحتی و امنیت داشته باشند و اضطراب مراجعه به پزشک، خصوصاً در این سن و سال به حداقل میزان ممکن برسد.

طراحی کلینیک دندانپزشکی SG-04

رنگ‌های پاستلی مبلمان، الهام‌گرفته از تولیدی شرکت Donald Judd و استفاده از متریال‌های طبیعی در طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی کودکان، باعث به وجود آمدن فضایی آرام و دوستانه برای کودکان شده است.

طراحی کلینیک دندانپزشکی SG-05

مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی به نحوی طراحی شده است که به آسانی جابجا می‌شود و می‌توان به راحتی از این طریق برای پیشبرد اهداف جدید، شکل چیدمان فضای داخلی را به کل تغییر داد. این باعث می‌شود بتوانیم از اتاق‌ها استفاده‌های متنوعی داشته باشیم. چارپایه‌ها می‌توانند هم برای نشستن مورد استفاده قرار گیرند و هم به عنوان جعبه‌های بزرگی حاوی اسباب‌بازی‌های متنوع برای کودکان استفاده شوند. دیوارها با نقاشی‌هایی ویژه‌ای بر روی تخته‌سیاه ها تزئین شده‌اند. هر روز طراحی‌ها و نقاشی‌های جدیدی بر روی دیوارها دیده می‌شود که باعث افزایش درک یک فضای دائما در حال تغییر است.

طراحی کلینیک دندانپزشکی SG-06
طراحی کلینیک دندانپزشکی SG-07

در کل، محیط و طراحی کلینیک باعث ایجاد و ارتقاء تعاملات و ارتباطات بین بیماران و والدین آنها، از بین بردن موانع اجتماعی کلاسیک شده و دنیاهای متفاوتی را در یک فضای به خصوص ایجاد می‌کند که در آن بالندگی و رشد کودک و برانگیختن کنجکاوی و هیجان او اهمیت ویژه‌ای دارد.

طراحی کلینیک دندانپزشکی SG-08

منبع: archdaily