فواید درمانی رنگ به عنوان زمینه‌ای برای تخصص دندانپزشکی

62

این طراحی کلینیک دندانپزشکی در آرلینگتون ویرجینیا ایالات متحده آمریکا، درباره نشان دادن فواید درمانی رنگ به عنوان زمینه‌ای برای تخصص دندانپزشکی بسیار دقیق پریودنتیکس و جراحی ایمپلنت است. همچنین در مورد بیان تضاد به نحوی است که، رنگ برای بیماران و مراجعه‌کنندگان که در کلینیک حضور دارند، حواس‌پرتی مثبتی ایجاد می‌کند.

طراحی کلینیک دندانپرشکی Implantlogyca-01

حجمی منحنی سه‌گوش در گوشه، پوشیده شده با پشم طبیعی، نوارهای نمدی با ضخامت‌ها و عرض‌های متفاوت، به طراحی داخلی کلینیک به مساحت ۱۸۰۰ فوت مربع، حس گردش و حرکت می‌بخشد. فضای صندوق و پذیرش مزین به رنگ زرد برای ایجاد انرژی، به طور جداگانه در دو انتهای متضاد اداره می‌شوند. پس از گذشتن از ورودی، بیماران از طریق فضای انتظار، قبل از شروع معالجعه به سمت پیش‌خوان پذیرش می‌روند. در حالی که خروج آنها از طرف دیگر خیلی نامحسوس اتفاق می‌افتد. جدا کردن سوئیت‌های جراحی به خاطر جلوگیری از پخش صدا و ایجاد فضای آکوستیک در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک در چنین مکان تنگ و کوچکی، یکی از نگرانی‌های ما بود.

طراحی کلینیک دندانپرشکی Implantlogyca-02

پنج اتاق عمل ارائه شده در امتداد محیط از دید شهری و باز بهره می‌برند. در حالی که ن۳ور طبیعی از طریق شیشه‌های لمینتی رنگی فیلتر شده و به آزمایشگاه و مرکز استریلیزاسیون می‌رسد. هر اتاق عملکردی با رنگی خاص تعیین شده است که به نشاط بیماران کمک کرده و تاثیری اجباری بر روی سلامت بیماران می‌گذارد. هماهنگی استادانه رنگ متریال‌ها در طراحی داخلی کلینیک و در هر اتاق، تصویرسازی بصری جالبی را در هنگام قدم زدن در داخل و خارج راهروی اصلی ایجاد می‌کند که بیشتر در رنگ‌های سفید و خاکستری خنثی هستند.

طراحی کلینیک دندانپرشکی Implantlogyca-03

فراتر از زیبایی‌شناسی تند و تیز طراحی کلینیک ، کارفرما انتظار یک پروژه طراحی داخلی کلینیک را داشت که بازتاب‌دهنده مرکز درمانی موفقی است که اختراعات در زمینه جراحی ایمپلنت و دندانپزشکی دیجیتال بنیان‌گذاری شده است. او هم‌زمان فضایی را برای طراحی داخلی مطب متصور شده بود که فرهنگ مطب را نیز پرورش می‌دهد. طراحی داخلی فضای انتظار به طور واضح با هدف ایجاد قطبی هنری انجام شده است. برای مثال طاقچه‌های ایجاد شده درون دیوار منحنی بوده و برای نمایش اثر هنرمند Ruby Rumie’s روشن شده‌اند که در واقع اتصالات یک تیوپ خمیردندان چاپ‌شده به روش سیلوئت در بازار Valparaiso است. در جهت مخالف، نقاشی مینیاتور اثر Pedro Ruiz’s از یک هواپیما است که خط مسیر عبور آن به شکل دودی سفید در آسمان آبی نمایان است.

طراحی کلینیک دندانپرشکی Implantlogyca-04

منبع: archdaily