طراحی وبازسازی کلینیک دندانپزشکی

23
padilla nicas dentalclinic%20(1)

معمار: Padilla Nicas

دسته بندی: کلینیک دندانپزشکی

مساحت: 485 متر مربع

سال انجام پروژه: 2013

padilla nicas dentalclinic%20(2)

این پروژه شامل بازسازی کلینیک دندانپزشکی است که در شهری در میانه مسیر لاس پالماس واقع در جزایر قناری و اقامتگاه توریستها در جنوب جزیره واقع شده است .

padilla nicas dentalclinic%20(3)

 ابعاد متوسط نمای اصلی ساختمان، وسعت ساختمان که در پشت ساختمان گسترده شده است را پنهان میکند. نمای مخالف آن تحت ضوابط ضروری نمای بیرونی با توجه به اندازه ملک به کار برده شده است.

padilla nicas dentalclinic%20(4)

شرایط منحصر به فرد شروع، فضای عمومی حرکت و بخش اصلی طرح پیشنهادی را میسازد . با بکارگیری اشکال هندسی شکسته و چند ضلعی که فضارا از سطوح عمود بر هم، که در محیطهای کاری فنی استفاده می‌شود متمایز میکند ، یک پویایی غیر منتظره ایجاد شده است و با ایجاد احساسی خوشایند بیمار را در زمان بازدید از کلینیک از هدف مراجعه به کلینیک منحرف میکند.

padilla nicas dentalclinic%20(5)

علاوه بر تفکیک پذیری خاص این طرح، درخواست شده است که برای “فضای شرکتی” که برای سایتهای آینده این شرکت در حال رشد، مناسب است ، پایه و اساسی نیز طرح ریزی شود.

padilla nicas dentalclinic%20(6)
padilla nicas dentalclinic%20(7)

سطوح تمیز، کف‌های یکپارچه سخت و پنل‌های بزرگی که برای کاهش اتصالات استفاده شده‌اند، رنگ‌های مختلف که محوطه‌ها به خود گرفته‌اند و سیستم نور پردازی غیر مستقیم، همه اینها فضایی دوستانه با ضرورت رعایت بهداشت و دقت عمل مناسب برای یک کلینیک دندانپزشکی مورد پذیرش و رضایت بیمار به وجود آورده است.

padilla nicas dentalclinic%20(8)
padilla nicas dentalclinic%20(9)
padilla nicas dentalclinic%20(10)
padilla nicas dentalclinic%20(11)
padilla nicas dentalclinic%20(12)
padilla nicas dentalclinic%20(13)
padilla nicas dentalclinic%20(14)
padilla nicas dentalclinic%20(15)
padilla nicas dentalclinic%20(16)

منبع:archdaily