طراحی کلینیک مغز و اعصاب توسط فرانک گهری

177

عکاس Matthew Carbone عکس‌های خود را از پروژه طراحی کلینیک مغز و اعصاب Lou Ruvo برای سلامت مغز در لاس وگاس ارائه کرده است.

طراحی کلینیک مغز و اعصاب -01

مرکز تحقیق بیماری‌های مغزی دژنراتیو به دو ساختمان تقسیم شده است که توسط یک حیاط خلوت به هم متصل می‌شوند.

طراحی کلینیک مغز و اعصاب -02

اولی، حالت در هم ریختگی قوس‌های جهشی از فولاد ضد زنگ را تشکیل می‌دهد و فضای برای اجاره برگزاری رویدادها است.

طراحی کلینیک مغز و اعصاب -03

دومی تسهیلات طراحی کلینیک و پژوهش‌هایی را شامل می‌شود که به حفظ حافظه تعلق داشته و از جعبه‌های سفید روی هم تشکیل شده است.

طراحی کلینیک مغز و اعصاب -04

در اینجا اطلاعات بیشتری از چگونگی سازماندهی فضاها در طراحی کلینیک و مرکز زنده نگه داشتن حافظه ارائه شده است.

کلینیک و مرکز سلامت مغز Lou Ruvo مستقر در Cleveland تقاطع I-15 و I-95 در پایین شهر لاس وگاس، نوادا، این مرکز را تحت عنوان اولین سازمان برای بازگشایی کسب و کارهایی در پارک Symphony، زمینی ۶۱ هکتاری برای هنرها و برنامه توسعه مجدد علمی حمایت می‌کند.

طراحی کلینیک مغز و اعصاب -05

طراحی کلینیک و مرکز تسهیلات سلامت مغز در Cleveland توسط فرانگ گهری ، مکان مناسی برای دستیابی به دو هدف سازمان است.

حفظ حافظه طراحی کلینیک مغز و اعصاب:

با وجود دفاتر اداری و تحقیقات درمانی و عملیات کلینیکی در طراحی داخلی کلینیک ، تیم پروژه به نام زنده نگه داشتن حافظه (Keep Memory Alive) و دستیاران پزشکی آنها، طراحی کلینیک و مرکز سلامت مغز Lou Ruvo در Cleveland رویکردی تماماً خدماتی در جهت حفظ حافظه ارائه می‌دهند.

ایجاد خاطرات:

فضای برگزاری رویدادها یا فعالیت‌های زنده مرکز در زیر سایه‌بان فولادی عایق‌بندی‌شده و روشن توسط ۱۹۹ پنجره قرار گرفته است که برای اجاره آماده است. این مکان در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک فضایی کاملا خاص برای برگزاری مراسم عروسی، جلسات کاری و خاطره‌سازی با دوستان، خانواده و همکاران است.

طراحی کلینیک مغز و اعصاب -06

در حالی که طرح گهری واکنش‌های متفاوتی را در ناظران بر می‌انگیزد، یکی از بازخوردهای ثابت، اشتیاق به آمدن به فضای داخلی و سر در آوردن از آن است. از این نظر ساختمان ابزاری برای بازاریابی بی‌بدیل است و باعث آگاهی از کارهایی می‌شود که در داخل مجموعه در حال انجام است.

طراحی کلینیک مغز و اعصاب -07

گهری استادانه فضا و متریال را دستکاری کرده تا سازه‌ای چشم‌گیر بسازد که تخیل افراد را مجذوب خود می‌کند. گهری در طراحی کلینیک و مرکز سلامت مغز Lou Ruvo و دفتر مرکزی پروژه زنده نگه داشتن حافظه (Keep Memory Alive’s) در هیچ موردی کوتاهی نکرده است. تیم گهری در طراحی داخلی کلینیک با ترکیب تاثیر قدرتمند بصری با بهره‌وری بسیار بالا در مراقبت از بیماران، شاهکاری معمارانه خلق کرده‌اند.

طراحی کلینیک مغز و اعصاب -08

گهری می‌خواست فضایی به یاد ماندنی در لاس وگاس خلق کند.

طراحی کلینیک مغز و اعصاب -09

او توضیح می‌دهد: «اسم طرح، زنده نگه داشتن حافظه است (Keep Memory Alive’). من سعی دارم طراحی کلینیک را به نحوی انجام دهم که افراد بخواهند مراجعه کرده، آن را به یاد بیاورند، در مورد آن صحبت کنند، لذت ببرند و در نهایت با ما در مرکز برای درمان بیماری‌های عصبی همراهی داشته باشند.»

طراحی کلینیک مغز و اعصاب -10

گهری برای طراحی کلینیک از قلب خود مایه گذاشت و به روابطی خصوصی دست یافت.

طراحی کلینیک مغز و اعصاب -11

همسر و سه برادر زن دکتر Milton Wexler ، تحلیل‌گر و دوست قدیمی گهری از بیماری هانتینگتون رنج می‌بردند. نوعی بیماری ویران‌گر مغز و اعصاب که اکنون توسط مرکز Keep Memory Alive حمایت می‌شود.

طراحی کلینیک مغز و اعصاب -12

تقریبا ۳۵ سال است که معمار به عنوان مدیر بنیاد بیماری وراثتی وکسلر خدمت کرده است که برای مطالعه بیماری هانتینگتون طراحی شده است. به همین خاطر است که پروژه طراحی کلینیک به نام Keep Memory Alive برای گهری بسیار عزیز است.

طراحی کلینیک مغز و اعصاب -13

طراحی کلینیک توسط گهری نقطه کانونی برای پارک ۶۱ هکتاری Symphony و پیشبرد دانش در پایین شهر لاس وگاس، نوادا خواهد بود و بدون شک امضایی ماندگار برای استاد معمار است.

طراحی کلینیک مغز و اعصاب -14

منبع: Dezeen