8 نکته تخصصی که دکور داروخانه دامپزشکی را جذاب و حرفه‌ای می‌کند

101

در حال حاضر نگهداری حیوانات خانگی در جوامع انسانی به یک سنت و رسم تبدیل شده است و بسیاری از افراد به دلیل علاقه به حیوانات، دوست دارند یک یا حیوان خانگی را در منزل خود نگهداری کنند. یکی از الزامات حضور این حیوانات در منازل و جوامع انسانی، توجه به سلامتی و بهداشت آن‌هاست. برای حفظ سلامتی این موجودات دوست‌داشتنی، لازم است که هر چند وقت یکبار آن‌ها را نزد دامپزشک ببریم.

دامپزشکان پس از معاینه و تشخیص، به ما توصیه می‌کنند که داروهای مختلفی را برای حیوانات خانگی خود نگهداری کنیم. برای تهیه این داروها، ناگزیر هستیم که به داروخانه دامپزشکی مراجعه کنیم داروخانه‌های دامپزشکی برای حفظ بهداشت و اصول کاری خود نیازمند طراحی یک فضای جذاب و حرفه‌ای هستند. یکی از سوالاتی که مدیران و صاحبان داروخانه‌های دامپزشکی، معماران و متخصصان دکوراسیون داخلی مطرح می‌کنند این است که اصول طراحی دکور داروخانه دامپزشکی چیست؟

دکور داروخانه دامپزشکی
دکور داروخانه دامپزشکی

در این مقاله تصمیم داریم 8 مورد از نکات تخصصی و حرفه‌ای برای طراحی دکور دامپزشکی را در کنار هم یاد بگیریم. در صورتی که شما هم تصمیم دارید یک داروخانه دامپزشکی راه‌اندازی یا طراحی کنید، پیشنهاد می‌شود که تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

1. برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان، فضای داروخانه را به بخش‌های مختلف تفکیک کنید

هر داروخانه دامپزشکی باید بخش‌های مختلفی برای ارائه نسخه، تحویل دارو، اتاق مشاوره، صندوق، اتاق داروسازی، اتاق دامپزشک و فضای انتظار داشته باشد و هر کدام از این بخش‌ها باید به وسیله تابلو مشخص و مجزا باشند تا مراجعه‌کنندگان بتوانند خیلی راحت‌تر به بخش ارائه نسخه مراجعه و خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند و حس ابهام و سردرگمی کمتری داشته باشند.

در واقع طراحی دامپزشکی باید به گونه‌ای باشد که وقتی شخصی به همراه حیوان خانگی خود وارد داروخانه می‌شود، خیلی راحت بفهمد که باید به کدام بخش مراجعه کند.

دکور داروخانه دامپزشکی
دکور داروخانه دامپزشکی

2. بهتر است قفسه داروها پشت بخش پیشخوان قرار بگیرد

سعی کنید قفسه داروها را پشت بخش پیشخوان داروخانه دامپزشکی قرار دهید؛ چون حیوانات خانگی، شیفته بازیگوشی هستند و اگر داروها را جلو پیشخوان قرار دهید، احتمال به هم ریختن نظم محصولات و داروها وجود دارد. از طرفی ممکن است بخش انتظار داروخانه شلوغ شود و کارمندان به دلیل ازدحام نتوانند کارها را به سرعت انجام دهند؛ ولی اگر قفسه‌ها پشت پیشخوان باشد، در صورت شلوغ شدن داروخانه هم مشکلی در فرایند کاری به وجود نخواهد آمد.

3. توجه به جنس قفسه‌ها و پیشخوان؛ نکته‌ای خاص در دکور داروخانه دامپزشکی

بهتر است پیشخوان و قفسه‌های داروخانه دامپزشکی از جنس MDF ساخته شود. این کار به شما اجازه می‌دهد که دستتان در انتخاب رنگ دکور بازتر باشد و هزینه اجرای دکور کاهش یابد. البته استفاده از ورق‌های کامپوزیت و سنگ‌های کورین و کوارتز هم در طراحی پیشخوان و قفسه‌های داروخانه دامپزشکی، مرسوم و متداول است.

دکور داروخانه دامپزشکی
معاینه دامپزشکی

4. ترکیب رنگ‌های روشن و خنثا؛ راهکاری برای زیباسازی دکور داروخانه دامپزشکی

یکی از کارهایی که مشتریان را مجذوب داروخانه دامپزشکی می‌کند و وفاداری آن‌ها را به داروخانه افزایش می‌دهد، فضای روانی آرامش‌بخش داروخانه دامپزشکی است که از طریق ترکیب رنگ‌های روشن مثل آبی و سبز و رنگ‌های خنثی مثل سفید و طوسی حاصل می‌شود. پس در هنگام طراحی دکور داروخانه دامپزشکی به این نکته هم توجه داشته باشید.

5. در هنگام طراحی دکور داروخانه دامپزشکی، فضای انتظار مناسبی در نظر بگیرید

پس از اینکه افراد با یا بدون حیوان خانگی خود وارد داروخانه می‌شود و نسخه خود را به کارمند مربوطه تحویل می‌دهند، باید فضای مناسبی وجود داشته باشد. با وجود چنین فضایی افراد می‌توانند منتظر بمانند تا داروهای مورد نظرشان آماده شود.

اگر دامپزشک در داروخانه دامپزشکی شما فعالیت می‌کند و افراد، حیوانات خود را برای معاینه به داروخانه می‌آورند، لازم است فضای انتظار مناسبی در نظر گرفته شود تا مراجعه‌کنندگان احساس راحتی داشته باشند. قرار دادن چند صندلی یا مبلمان در این فضا، نشانه احترام ویژه شما به مشتریان است.

پذیرش داروخانه دامپزشکی
داروخانه دامپزشکی

6. برای کف داروخانه دامپزشکی از سرامیک استفاده کنید و مدام آن را بشویید

بهترین گزینه برای کف داروخانه دامپزشکی، سرامیک است؛ زیرا به راحتی شسته می‌شود. توجه داشته باشید که به دلیل ورود حیوانات به این فضا و لزوم بهداشتی بودن محیط، سعی کنید به صورت مداوم کف داروخانه را بشویید. استفاده از سرامیک سفید به شما کمک می‌کند که آلودگی‌ها را سریع‌تر و راحت‌تر تشخیص دهید.

7. برای اتاق دامپزشک و سایر بخش‌های داروخانه دامپزشکی، نور کافی در نظر بگیرید

وجود نور کافی در اتاق دامپزشک در داروخانه دامپزشکی باعث می‌شود که فرایند معاینه، تشخیص بیماری و درمان به بهترین شکل ممکن انجام شود. همچنین سعی کنید برای بخش‌های مختلف داروخانه هم نورپردازی حرفه‌ای انجام دهید تا کارها بدون هیچ اختلال و مشکلی انجام شود و مراجعه‌کنندگان و کارمندان، رضایت کافی از محیط داشته باشند.

دیزاین داروخانه دامپزشکی
دیزاین داروخانه دامپزشکی

8. برای داروخانه دامپزشکی سیستم تهویه طراحی کنید تا فضا، بوی مطبوعی داشته باشد

یکی از نکات بسیار مهم در هنگام طراحی داروخانه دامپزشکی، در نظر گرفتن یک سیستم تهویه مناسب و کارآمد است. وجود این سیستم باعث می‌شود که بوی ناشی از حیوانات خانگی خیلی سریع از بین برود و همیشه بوی مطبوعی در داروخانه به مشام برسد. بوی نامطبوع یکی از دلایل مهم نارضایتی مشتریان و مراجعه‌کنندگان از داروخانه دامپزشکی است.

پذیریش داروخانه دامپزشکی
فضای نگهداری حیوانات خانگی

طراحی جذاب و حرفه‌ای دکور داروخانه دامپزشکی با متخصصان شرکت معماری شیپ

در این مقاله 8 مورد از نکات مهم و تخصصی در زمینه طراحی دکور داروخانه دامپزشکی را در کنار هم یاد گرفتیم. امیدواریم که نکات این مقاله به شما کمک کند که دکور داروخانه دامپزشکی مورد نظر خود را به شکلی هوشمندانه و حرفه‌ای طراحی کنید.

در صورتی که قصد دارید طراحی داخلی و دکوراسیون داروخانه دامپزشکی را انجام دهید، پیشنهاد می‌شود که از معماران کاردان و متخصصان دکوراسیون داخلی کمک بگیرید تا نتیجه نهایی کارتان، چشم‌نواز و مشتری‌پسند باشد و فرایند کاری تکنسین‌های داروخانه را تسریع کند.

شرکت معماری شیپ تلاش کرده است که کلکسیونی از متخصصان حرفه‌ای معماری و دکوراسیون داخلی را دور هم جمع کند و به نیاز مشتریان و مخاطبان خود به درستی و بر اساس استانداردهای جهانی و به‌روز پاسخ دهد. یکی از خدمات شرکت معماری شیپ، طراحی داخلی و دکوراسیون انواع داروخانه از جمله داروخانه دامپزشکی است. در صورت تمایل به دریافت مشاوره از متخصصان این مجموعه، کافی است به صفحه تماس با ما در سایت شیپ‌دیزاین مراجعه و پس از ارتباط با کارشناسان این مجموعه، سفارش خود را مطرح کنید.