پدر و پسر دندانپزشک، کلینیکی مدرن طراحی کردند

12
طراحی کلینیک دندانپزشکی Beaumaris-01

پروژه طراحی کلینیک Beaumaris زمانی شروع شد که دو دندانپزشک که پدر و پسر هم هستند، دریافتند که به ساختمان دیگری برای رشد کلینیک خود نیاز دارند. ساختمانی که منعکس‌کننده کیفیت کار دندانپزشکی و تجهیزات مدرن آنها باشد و بتواند کسب و کار آنها را در آینده ارتقا دهد.

طراحی کلینیک دندانپزشکی Beaumaris-02

وظیفه اصلی ما همکاری با کارفرما برای تحلیل پتانسیل سایت و درک توسعه شهری محلی انجام‌شده بود. این اکتشافات منجر به مختصر شدن طراحی کلینیک به یک ساختمان سه‌طبقه چندمنظوره شد که طبقه هم‌کف آن برای کار دندانپزشکی، طبقه دوم برای یک مستاجر تبلیغاتی و طبقه سوم آپارتمانی متعلق به پسر است.

طراحی کلینیک دندانپزشکی Beaumaris-03

برای طراحی کلینیک ، ما با تأمل بر آرمان‌های زیبایی‌شناسانه دندانپزشکی و نقش دندانپزشک در ساخت و شکل دادن به دندان‌ها ، شروع کردیم. ما این را به عنوان نقطه شروع معماری در نظر گرفتیم. طراحی کلینیک را برای دست‌یابی به یک تداخل لحاظ‌شده در خصوص ویژگی‌های شفافیت، انعکاس، عمق، استحکام، سطح و ترکیب با هدف ارائه بیانی مناسب از کاردانی دندانپزشکی پیش بردیم.

طراحی کلینیک دندانپزشکی Beaumaris-04

این تلاش برای برانگیختن اظهار نظرها در تعالیم دندانپزشکی برمی‌گردد به سنت ساختمان‌هایی که ارائه و یا تبادل خدمات در داخل آنها اتفاق می‌افتد. نمای رو به خیابان ساختمان در طراحی کلینیک روکشی نرم از سنگ مرمر و شیشه است. اشکال سنگ‌ها و شکل بازشوها در طراحی کلینیک ، سطحی همگن را انتقال می‌دهند. با تغییر نور، در سطح یکنواخت سنگی این سطوح براق که از قبل از طریق انعکاس به آنها استحکام بخشیده شده است، سوراخ عمیقی ایجاد شده و مانند اشعه X در لبه‌های بالاتر، شفاف‌تر به نظر می‌رسند.

طراحی کلینیک دندانپزشکی Beaumaris-05

این نما از سمت ساختمان‌های مجاور خم می‌شود تا فضایی باز و بیانی فروتنانه از حضور مدنی ارائه دهد. سطوح زاویه‌دار، طراحی کلینیک را تحت عنوان مجموعه‌ای از المان‌ها بیان کرده و حسی از عمق و حرکت را از طریق دستکاری پرسپکتیو و زاویه دید ارائه می‌دهد. نماهای عقبی از شکاف‌های تیز برای سطوح سفید ارائه شده بهره گرفته است تا تغییر فرم جعبه‌مانند دیگر را در داخل دسته المان‌های سفید و پر چین و شکن منحل کند. پنجره‌های عمیق پدیدار می‌شوند تا سایه مورد نیاز و بیانی از حجم طراحی کلینیک ارائه دهند.

طراحی کلینیک دندانپزشکی Beaumaris-06

طراحی داخلی کلینیک از طریق پلکان و چشم‌انداز دوردست، محیطی زیبا را ارائه می‌دهد. در طبقه اول طراحی کلینیک، پنجره‌های بزرگ ارتباط بصری قوی با خیابان برای ساکنین ایجاد کرده و پنجره‌های رو به شمال برای احترام به حساسیت مواجهه با ساختمان‌های مسکونی و حفظ حریم شخصی در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک پوشیده شده‌اند. منابع نور پنهان به سبک باروک از طریق آپارتمان، گسترش فضایی را ارائه می‌دهند. سطوحی که با انعکاس درگیر هستند و نقوش حجاری‌شده در اینجا هم برای ارائه حجم در طراحی کلینیک استفاده شده‌اند.

منبع: archdaily