کاربرد شیشه و آینه در طراحی اداری

60

طراحی داخلی دفاتر اداری مدرن امروزه نقش بسیار مهمی در برندینگ و اعتبار آنها دارد. بر این اساس لازم است با رعایت اصول و استانداردها، فضایی کارآمد و زیبا را به وجود بیاوریم که کارمندان در آن با آرامش بیشتری به کارمشغول شوند و به تبع آن بهره‌وری بالاتری داشته باشند. استفاده از متریال‌های متنوع در طراحی داخلی دفتر کار مستلزم داشتن دانش کافی در این زمینه است. برای مثال استفاده‌ی اصولی از آینه و شیشه در طراحی داخلی اداری به زیبایی هر چه بیشتر محیط شما کمک می‌کند.

طراحی داخلی اداری با شیشه و آینه

پارتیشن شیشه‌ای

استفاده از شیشه در پارتیشن اداری از دیرباز مورد توجه طراحان بوده است. در واقع از شیشه بیشتر برای ساختن پارتیشن اداری استفاده می‌شود. امروزه طرح‌ها، الگوها و رنگ‌های متنوعی از شیشه برای ساخت پارتیشن اداری شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیشه‌های مشجر و رنگی برای ایجاد حریم خصوصی بیشتر، گزینه‌ی بسیار خوبی هستند.

با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی دفتر کار خود و میزان حریم خصوصی مورد نیاز، می‌توانید شیشه مورد استفاده در ساخت پارتیشن اداری را انتخاب کنید. به این ترتیب با نوعی پارتیشن سفارشی، طراحی داخلی اداری خاص و باهویتی خواهید داشت. استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در فضاهای اداری کوچک ایده‌ی بسیار خوبی است و باعث می‌شود فضا بزرگتر از اندازه‌ی واقعی خود به نظر برسد. در فضاهایی که پنجره نداریم نیز با استفاده از این پارتیشن‌ها می‌توانیم نور را از بخش‌های دیگر تأمین کنیم.

طراحی داخلی اداری با شیشه و آینه

قفسه‌های شیشه‌ای و آینه‌ای

قفسه‌های شیشه‌ای در طراحی داخلی اداری کاربردهای زیادی دارند. بیشترین کاربرد قفسه شیشه‌ای نمایش دادن محصولات و نشان‌های افتخار شرکت است. معمولاً این قفسه‌ها را در جایی قرار می‌دهند که از بدو ورود به دفتر کار قابل تشخیص باشند. استفاده از آینه نیز در این قفسه‌ها به زیبایی آنها می‌افزاید.

طراحی داخلی اداری با شیشه و آینه
طراحی داخلی اداری با شیشه و آینه

میز کار و میز قهوه‌خوری زیبا

قرار دادن مبلمان راحتی و میزهای قهوه‌خوری زیبا باعث می‌شود که فضای اداری شما دنج‌تر به نظر رسیده و بیشتر حس و حال بودن در محیط گرم خانه را به کارمندان و مراجعین القا کند. میز قهوه‌خوری کارشده با شیشه و آینه در لابی، اتاق انتظار و اتاق استراحت کارمندان ایده‌ی بسیار خوبی است و باعث می‌شود که فضا در عین راحتی، لوکس به نظر برسد. پیاده کردن لوگوی شرکت بر روی میز شیشه‌ای نیز ایده‌ی جالبی است و به معرفی برند شما کمک می‌کند.

طراحی داخلی اداری با شیشه و آینه
طراحی داخلی اداری با شیشه و آینه

تخته‌های شیشه‌ای

تخته‌های شیشه‌ای از جمله وسایلی هستند که برای ارائه و پرزنتیشن به ویژه در طراحی داخلی اتاق کنفرانس کاربرد دارند. شرکت‌های مدرن و معتبر از این محصولات برای برگزاری جلسات اجایل، طوفان ذهنی و … استفاده می‌کنند. در برخی موارد می‌توانیم برای زیباتر نشان دادن طراحی داخلی فضای اداری ، از شیشه‌های رنگی استفاده کنیم. نمونه‌هایی از تخته‌های شیشه‌ای اجرا شده‌اند که ارتفاع آنها تا سقف می‌رسد. این شیشه‌ها نور بیرون از اتاق کنفرانس را منعکس کرده و فضایی روشن و جذاب را به وجود می‌آورند که افراد در آن احساس خستگی نخواهند داشت.

استفاده از شیشه‌‌ی سفید برای طراحی داخلی اداری مدرن پیشنهاد نمی‌شود. در عوض با استفاده از رنگ‌های متنوع و یا انتخاب رنگ‌های سازمانی برند خود می‌توانید جلوه‌ی بسیار خوبی به طراحی داخلی فضای ادرای خود ببخشید. از کاربردهای دیگر تخته‌ شیشه‌ای آهنربایی در طراحی داخلی دفتر کار می‌توان به تابلوی اعلانات اشاره کرد. به این ترتیب مدیران منابع انسانی و دیگر کارمندان می‌توانند اطلاعات ضروری مورد نیاز را بر روی این تخته‌ها نوشته و یا از روی آن بخوانند.

طراحی داخلی اداری با شیشه و آینه

معمولاً یک تابلوی اعلانات در لابی اداری و فضای انتظار دیده می‌شود. یک تابلوی اعلانات رنگی و زیبا که در محل مناسب قرار گرفته است، می‌تواند به عنوان یک المان دکوراتیو عمل کرده و در زیبایی دفتر کار شما سهم بزرگی داشته باشد. یکی از مزایای تخته شیشه‌ای آهنربایی این است که به آسانی تمیز می‌شود و لازم نیست از سوزن برای نصب کردن یادداشت‌ها روی کاغذ استفاده کنید. تنها با نصب کردن استیکرهای آهنربایی می‌توانید به آسانی اطلاعات را بر روی آن قرار دهید.

تحریریه شرکت معماری شیپ