کانسپت کلاب شبانه در طراحی دندانپزشکی!

8

دیوارهای نورپردازی‌شده، پارتیشن اداری آینه‌ای و سطوح سنگی رنگارنگ به ایجاد فضای زیبایی زیبایی شبیه به بار نوشیدنی سرد در طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی در برلین کمک می‌کند که توسط استودیو معماری Karhard انجام شده است.

طراحی کلینیک دندانپزشکی که سه دندانپزشک جوان صاحبان آن هستند، توسط استودیو Karhard به نحوی انجام شده است که بیشتر شبیه به یک مکان برای تبادل ایده‌ها و یا بار نوشیدنی‌های سرد است.

این سبک طراحی کلینیک برای استودیو بسیار آشنا است. چرا که بنیان‌گذار آن Thomas Karsten و Alexandra Erhard مسئول طراحی داخلی یک کلاب شبانه بازسازی‌شده در شرق برلین را داشتند که سابقاً نیروگاه برق بوده است.

طراحی کلینیک دندانپزشکی Urban_01
طراحی کلینیک دندانپزشکی Urban_02

طراحان گفتند: «ما می‌خواستیم با طراحی داخلی کلینیک ، محیطی را برای بیماران ایجاد کنیم که احساس آرامش داشته باشند و ترس از فضای درمانی در آنها از بین برود.»

کلینیک در یک چهارراه شلوغ و پرترافیک نزدیک راه‌آهن شهری به نام S-Bahn قرار گرفته است و نامش به همین دلیل کلینیک دندانپزشکی شهری (Urban Dentist) انتخاب شده است.

طراحی کلینیک دندانپزشکی Urban_03

به محض ورود به کلینیک، مراجعه‌کنندگان ملاقات‌هایشان با پزشک را در مکان یک میز پذیرش مشکی پوشیده شده با توده‌های بزرگ سبز و هلویی بررسی می‌کنند.
درست پشت صندلی‌ها، یک پارتیشن آینه‌ای به رنگ نارنجی قرار دارد که دفتر مدیریت مجموعه را می‌پوشاند.

طراحی کلینیک دندانپزشکی Urban_04

دیوار پشتی اتاق انتظار مجاور، به منظور طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک ، با نورهای نواری LED پوشیده شده است که قابلیت برنامه‌ریزی برای تغییر رنگ را دارند.
چراغ‌های اضافی حلقه‌مانند از سقف آویزان شده‌ و بالای یک جفت صندلی دایره‌ای صورتی قرار گرفته‌اند.

طراحی کلینیک دندانپزشکی Urban_05

پانل‌های شیشه‌ای مات در راهرو به منظور طراحی داخلی کلینیک ، همچنین با نورهای نواری تزئین شده است. در اتاق‌های درمان پیش رو، کابینت‌هایی برای نگهداری تجهیزات دندانپزشکی وجود دارد که با درب‌های صورتی رنگ کمدها و رومیزی‌های رنگارنگ تکمیل شده‌اند.

برای پوشاندن رادیاتورها در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک ، در امتداد کف دیوار محیطی، از ورقه‌های سوراخ‌دار از فلز طلایی‌رنگ استفاده شده است.

طراحی کلینیک دندانپزشکی Urban_06

چندین استودیو و شرکت معماری دیگر طراحی کلینیک دندانپزشکی را به نحوی انجام داده‌اند که بیماران دچار استرس نشوند. برای مثال آژانس طراحی Urban از دیوارهای چوبی منحنی برای طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی در دوبلین استفاده کرده است تا مجموعه‌ای از اتاق‌های روشن و دلباز را ایجاد کند. در حالی که شرکت معماری RIGI ، طراحی داخلی فضای انتظار یک کلینیک دندانپزشکی در تیانجین را به سبک فضای غذاخوری خانوادگی انجام داده است تا گرم‌تر و دعوتگراتر به نظر برسد.

عکاس: Stefan Wolf Lucks

منبع: Dezeen