7 نمونه طراحی مطب دندانپزشکی روشن و رنگارنگ

21

طراحی کلینیک دندانپزشکی در جهت کاهش استرس بیماران

معماران و طراحان این ۷ نمونه طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی روشن و رنگارنگ را ارائه داده‌اند تا برای بیماران خوشایندتر بوده و تجربه‌ای بدون نگرانی داشته باشند.

هفت نمونه طراحی کلینیک دندانپزشکی _01
هفت نمونه طراحی کلینیک دندانپزشکی _02

کلینیک دندانپزشکی Protetyka در لهستان

پنجره‌ موجود در طراحی کلینیک دندانپزشکی لهستانی که توسط Adam Wiercinski انجام شده است، با خطوط سبز رنگی تعیین شده است که شکل صلیب خدمات پزشکی را تشکیل می‌دهد.

فضا به مساحت ۱۰ متر مربع، مستقر در داخل یک ساختمان اجاره‌ای قدیمی در پوزنان لهستان، از مغازه‌های کیوسکی کوچک شهر الگوبرداری شده است. صفحه مش‌مانند فولادی، فضای انتظار و بخش جلویی کلینیک را از اتاق مشاوره کوچک مستقر در پشت فضا جدا می‌کند.

هفت نمونه طراحی کلینیک دندانپزشکی _03

طراحی کلینیک Urban توسط استودیو آلمانی Karhard

استودیو معماری Karhard طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی Urban را در برلین با تقلید از فضاهای داخلی پر زرق و برق یک کلوپ شبانه در آلمان انجام داده است. کلوپ شبانه electronica نیز توسط همین شرکت تکمیل شده است.

نورهای LED لبه دیوارهای شیشه‌ای مشجر را قاب می‌گیرند. در حالی که در اتاق‌های درمان سینک و تجهیزات در داخل کابینتی به رنگ صورتی قرار گرفته‌اند که روی آن پیش‌خوان رنگارنگی قرار گرفته است.

هفت نمونه طراحی کلینیک دندانپزشکی _04

طراحی کلینیک دندانپزشکی Sou Smile در برزیل

شرکت معماری برزیلی SuperLimão حجمی ساخته‌شده از پلی‌کربنات صورتی را در طراحی داخلی کلینیک Sou Smile واقغ در مرکز سائوپائولو قرار داد که تجهیزات دندانپزشکی نیز تولید می‌کند.

سازه‌ای مدور اتاق مشاوره را در خود جای می‌دهد. در حالی که باقی فضاهای ساختمان انبار بازسازی‌شده با ایستگاه‌های کاری چیدمان آزاد و یک آزمایشگاه برای تولید تجهیزات دندانپزشکی اشغال شده است.

هفت نمونه طراحی کلینیک دندانپزشکی _05

طراحی اتاق انتظار کلینیک دندانپزشکی در چین

یک میز غذاخوری مستطیلی و فضایی برای بازی بچه‌ها در این کلینیک دندانپزشکی رنگارنگ واقع در تیانجین چین وجود دارد. طراحی کلینیک توسط شرکت معماری RIGI انجام شده است.

فضای بازی با قابی به شکل خانه با سقف شیروانی احاطه شده و با طرح حیوانات تزئین شده است. اتاق‌های درمان در راستای یک راهرو با دیوارهای شیشه‌ای قرار گرفته‌اند. اعداد بزرگ سیاه‌رنگ نقاشی‌شده روی کف چوبی کلینیک، شماره اتاق‌ها را مشخص می‌کنند.

هفت نمونه طراحی کلینیک دندانپزشکی _06

کلینیک ارتودنسی ویخن در هلند

برای طراحی داخلی مطب واقع در ویخن، شهری در هلند، فضاهای درمانی بین پارتیشن‌های شیشه‌ای شفاف قرار گرفته‌اند. هر کدام از صندلی‌ها برای راحتی بیماران رو به دیواری دارای پنجره‌های زیاد قرار گرفته‌اند که دیدی زیبا از مناظر و چراگاه‌های سرسبز ارائه می‌دهد.

شرکت معماری گفت: «تنظیمات باز پلان در طراحی داخلی کلینیک و دید پارانومایی وسیع به سمت باغ، مکانی سبک و دلباز را ایجاد می‌کند که بیماران در آن احساس راحتی و آسایش داشته باشند.»

هفت نمونه طراحی کلینیک دندانپزشکی _07

طراحی کلینیک Orthodontistes

پنل‌های باریک چوبی دیوارها و میز پذیرش کلینیک دندانپزشکی واقع در شهر کبک کانادا را پوشانده‌اند. طراحی داخلی مطب توسط شرکت معماری Natasha Thorpe انجام شده است.

صفحاتی از چوب صنوبر داگلاس، کابینت‌ها را پوشانده و قفسه‌هایی را در طراحی داخلی مطب ایجاد کرده‌اند. در اتاق مشاوره، چندین صندلی دندانپزشکی و ردیفی از کابینت‌ها وجود دارد. شیشه شفافی دور تا دور فضای آزمایشگاه و اتاق استریلیزاسیون کشیده شده است و این فضاها را از بیرون جدا می‌کند.

هفت نمونه طراحی کلینیک دندانپزشکی _08

کلینیک دندانپزشکی Impress در اسپانیا

فرم منحنی لبخند، اساس طراحی کلینیک Impress در بارسلونا است که توسط تیم معماری Raúl Sanchez انجام شده است.

تخته‌های بزرگ منحنی با استفاده از پارتیشن‌های چوب کاج در مطب ایجاد شده‌اند. استودیو به منظور دکوراسیون داخلی کلینیک دندانپزشکی ، متریال را به گونه‌ای انتخاب کرد که به محیط رایج سفید و استریل کلینیک‌ها گرما ببخشد. رنگ‌های قرمز، آبی و خاکستری المان‌ پر جنب و جوشی به طراحی داخلی کلینیک بخشیده‌اند و از طریق این رنگ‌ها ارتباطی درست با لوگوی برند کلینیک ایجاد شده است.

منبع: Dezeen