چه عواملی طراحی ویلا را منحصر به فرد می کند؟

97

در این بخش، عکس هایی از بهترین ویلا جهان که تاکنون طراحی شده اند را با شما در میان خواهیم گذاشت. برخی از این خانه های ویلایی، به عنوان یک سر مشق برای سایر طراحان قرار میگیرند و این مسئله خود اثبات کننده این حقیقت است که آنها باور نکردنی هستند و ما این مسئله را دلیلی برای بررسی آنها یافتیم.

محل قرارگیری ویلا

چه چیزی باعث می شود که این طرح های مدرن امروزی، بسیار ویژه و متفاوت از دیگران باشند. یکی از معیار های اصلی آنها، محل خانه یا همان محل قرارگیری سایت است که اغلب نقش مهمی در طراحی ویلا دارد.

به عنوان نمونه، خانه های طراحی شده توسط SAOTA، تقریبا همیشه برروی صخره ها، بالای اقیانوس ها و یا در یک ساحل سنگی قرار گرفته اند، و به ساکنان آن فرصت می دهد که از دید نفس گیر و یا آرامش بخشیدن صداهایی که امواج اقیانوس ایجاد می کنند لذت ببرند. بی تردید، طبیعت نقش بسیار پررنگی در طراحی میتواند داشته باشد و با تغییر سایت، نوع و سبک ساختمان نیز می تواند متفاوت باشد.

نظر مشترک در میان مردم این است که خانه باید بزرگ یا  گران باشد تا زیبا و شگف انگیز به نظر بیاید و این واقعا دور از حقیقت است و شما نیز در این بخش با مواردی از خانه های بسیار کوچک ولی زیبا و تحسین بر انگیز رو به رو خواهید شد.

سبک معماری

صحبت کردن در مورد سبک معماری، ما را به معیارهای بعدی می برد. سبک معماری تنها منوط به سلیقه معماران نیست بلکه به شخصیت شخص مالک و یا حتی بیننده نیز مرتبط است. برای داشتن یک ساختمان شگفت انگیز بدون شک معماران و صاحبان خوش سلیقه ای را نیاز دارد تا به نحوی بتوانند در مورد  سبک طراحی و اتفاقات مورد نیاز در خارج و داخل ساختمان هم نظر باشند.

طراحی نما ویلا

طراحی نما از آنجایی که در معرض دید عموم قرار دارد مطمئنا، مهمترین بخش طراحی هر خانه محسوب می شود. لازم است که اطمینان حاصل شود که خانه با محیط اطراف هماهنگ و در منطقه به طور کلی متناسب به نظر بیاید.

نمای باغ و محوطه

بی تردید نمای سمت خیابان از اهمیت بسیاری برخوردار است، ولی یک نمای بسیار زیبا در سمت حیاط برای داشتن خانه ای متفاوت در هنگام استفاده از فضای سبز آن لازم به نظر می آید. داشتن یک فضای سبز ساده ولی شیک به همراه یک استخر کوچک ولی پر کاربرد میتواند دل هر بیننده ای را به سمت آن ساختمان جذب کند.

مساحت و ابعاد ویلا

منطقه وسیع لس آنجلس، به خصوص هالیوود و بورلی هیلز به خاطر داشتن مناظر زیبا می توانند برای طراحی مناسب باشند. با توجه به اینکه این مناطق در خارج از شهر لس آنجلس قرار دارند و ابعاد املاک آنها بسیار بزرگ و وسیع می باشد داشتن یک ویلای مدرن بزرگ میتواند آرزوی هر شخصی باشد. با این وجود بعضی از افراد ترجیح می دهند تا در خانه های کوچکتر زندگی کنند تا یک ملک بسیار بزرگ و هیچ کس نمی تواند آنها را سرزنش کند. بی تردید داشتن خانه ای بر پایه مینیمالیسم می تواند شگفتی های خود را داشته باشد.

مسیر پیاده روی

مسیرهای پیاده روی و دسترسی ها در داخل یک سایت ویلایی می توانند به مانند نماها و فضای سبز موجود در حیاط تاثیر بسیار بگذارند. این مسیرها می توانند پر زرق و برق و یا ساده ولی متفاوت باشند. استفاده از عناصر سبز به همراه نورهای مخفی برای نشان دادن مسیرهای مخفی و یا حتی کم کاربرد می تواند جلوه ای متفاوت را برای ساکنین و یا هر بیننده ای ایجاد کند.