دفتر کمپانی پپسی در ترکیه

38

کمپانی مهندسی معماری بویتورون ( Boytorun ) – که در استانبول ترکیه واقع است – متوجه شده بود که معماری و طراحی داخلی خیلی از شرکت های بین المللی که در ترکیه قرار دارند از 4 طبقه دفتری تشکیل شده اند، که PepsiCo ترکیه در Levent هم در همین دسته قرار گرفته است. کمپانی Boytorun که تضمین تداوم و پیوستگی در مراحل عمومی پروژه را با اولویت قرار دادن مواد لازم، رنگ ها و مدل هایی که پایداری و محیط زیست دوستی این پروژه برای طراحی و ساخت طبقات در پروژه ی قبلی قرار داده بود، ترجیح دادند که از رنگ ها و طرح های هندسی متفاوتی در قسمت های طراحی شده برای استراحت استفاده کنند.

کمپانی Boytorun  یک دفتر چهار طبقه را در همان ساختمانی که دفتر PepsiCo ترکیه قرار داشت طراحی کرد که دو طبقه ی آن قبلا طراحی شده بودند. این کمپانی طراحی داخلی و رنگ هایی را در دفترهای جدید استفاده کرد که نسبت به دو دفتر قبلی زنده تر و انگیزشی تر بودند و این محیط را که به طور معمول اشخاص زیادی را پذیرا می شد، تغییر دادند.

طراحی داخلی پویایی که مد نظر این کمپانی بود در طبقه های جدید این دفتر رنگ و طرحی جدیدتر به خود گرفت و باعث خوشایند کارمندان جوان آن شد. طرح بندی محیط به شدت انعطاف پذیر است، به طوری که کارمندان می توانند به صورت جداگانه و یا دسته جمعی باهم کار کنند و یا جلسه بگذارند. همچنین آبدارخانه و محل استراحت چند وجهی و راحت بوده و برای کارمندان بسیار جذاب است. به اتاق استراحت نام “محل همکاری” را داده اند.

کلکسیونی از رنگ ها و مدل ها که به صورت اختصاصی برای دفتر PepsiCo ترکیه در محیطی به ابعاد 8000 متر مربع قرار گرفتند، به صورت پایدار و دوستدار محیط زیست نیز برای بقیه دفترها مورد استفاده قرار گرفتند. این کمپانی که قانون معمول طراحی داخلی را با قرار دادن گیاهان زنده، وسایل طبیعی و استفاده از تناژ متفاوت سبز و قهوه ای که بینگر طبیعت هستند را شکسته است به کارمندان این اجازه را می دهد که شانس کار در محیطی طبیعی را داشته باشند. عناصر آرامش بخش و راحتی جزو مهمترین ویژگی های مبلمان و وسایل این دفترها می باشند، جایی که کارمندان می توانند استراحت کنند، باهم گپ بزنند، بازی کنند و یا ورزش نمایند. همچنین با تشکیل دادن گروه به فعالیت های متفاوت روی بیاورند تا در میان فشار کاری شدید اندکی حس و حال تازگی داشته باشند. رنگ های زنده و جذاب به کار فته در این دفترها به انگیزه ی کارکنان نیز کمک می کند.

کمپانی Boytorun تاثیر استفاده از رنگ تکی و یکنواخت را شسکته و سقف ها را از قطعات فلزی درست کرده است که باز و بسته می شوند و در چند ناحیه زمین اطراف دفتر، (مانند نزدیک ورودی و مراکز پر رفت و آمد) حوض های آب ایجاد کرده است. از طرفی دیگر استفاده ی مناسب از رنگ های خاص، آبدارخانه ی هر طبقه از PepsiCo ترکیه را منحصربه فرد کرده است.

طراحی شده: 2017

تکمیل شده: 2017

نام پروژه: دفتر کمپانی پپسی در ترکیه

طراح داخلی: معماری بویتورون

مکان پروژه: استانبول / ترکیه

سال تکمیل: 2017

تحریریه گروه طراحی شیپ

bin%20(1)

bin%20(2)

bin%20(3)

bin%20(4)

bin%20(5)

bin%20(6)

bin%20(7)