طراحی استودیو لیزی آی

4

این پروژه طراحی داخلی اداری در واقع فاز اول پروژه لیزی آی (Lazy Eye) در لس آنجلس است. فاز یک این پروژه طراحی داخلی دفتر کار در داخل بلوک ساختمانی با سازه بتنی به متراژ ۴۹۵۷ فوت مربع و در یک طبقه انجام شد و تمرکز آن بر روی ساخت دفتر کار در قسمت جلوی فضای انبار سابق بود. تکمیل فاز یک پروژه طراحی داخلی اداری ، فضایی نو به متراژ ۱۳۲۵ فوت مربع ارائه داد که شامل یک محدوده کاری، یک اتاق کنفرانس، دو دفتر کار، دو فضای ویرایش و یک آبدارخانه می‌شود.

در داخل نمای سند بلاست صورتی‌رنگ استودیو تولیدی لیزی آی، طراحان تمام دیوارهای داخلی و پارتیشن‌ها را به منظور ایجاد فضایی باز مانند بومی سفید از میان برداشتند. کفپوش‌های بتنی موجود مطابق برنامه‌های طراحی داخلی اداری کف‌سابی شده و با روکشی مات پوشانده شدند. خرپاها و تیرچه‌های ساختمان نیز که متعلق به سال ۱۹۳۲ میلادی بودند در این پروژه طراحی داخلی دفتر کار با روکش سند بلاست پوشیده شده و به صورت نمایان رها شدند. چند دیوار اصلی ساخته‌شده با بلوک بتنی سبک نیز در این پروژه طراحی داخلی دفتر کار با همان سندبلاستینگ به رنگ صورتی با تناژ قرمز درآمدند و به صورت نمایان ارائه شدند. این رنگ بیانگر تاریخچه‌ی ساختمان است.

طراحی داخلی دفتر کار ، نوعی نقطه‌ی مرجع را در چارچوب سازه‌ی بازسازی شده با تاریخی جذاب ارائه داده و تفسیر جدیدی از بنا را با دیوارهای بازسازی‌شده در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. استفاده‌ی فراوان از پانل‌های کتابی چوب بلوط سفید، با گچ‌کاری کمی برجسته در بالای خطوط چوبی، حس و حالی مدرن و امروزی به طراحی داخلی فضای اداری طبقه‌ی پایین بخشیده است. در راستای دیوار تازه گچ‌کاری شده در پشت ساختمان، یک دیوار با روکش فولادی سیاه نیز به منظور ادای احترام به نقطه‌ی مرجع دکوراسیون داخلی دفتر کار قرار گرفته است.

مناطق عملکردی مطابق برنامه‌های طراحی داخلی اداری در اطراف یک فضای کار اشتراکی سازماندهی شده‌اند و شامل دفاتر اداری بسته و اتاقک‌های ویرایش در طول محیط ساختمان می‌شوند. نور فراوان دکوراسیون داخلی دفتر کار از طریق ترکیب چراغ‌های صنعتی و نورگیرهای سقفی دایره‌ای سفارشی‌ساز تأمین می‌شود. درپوش سقف گچ‌بری شده اتاق کنفرانس دارای سه برش برای نورگیر سقف است که هر کدام در داخل یک استوانه فرو رفته و یک چراغ آویز به آنها متصل است. در طول روز، نورگیرهای سقفی اتاق را از نور طبیعی پر می‌کنند و چراغ‌های آویز همان نقش را هنگام تاریک شدن هوا ایفا می‌کنند. در مجموع ۱۴ تجهیزات نورپردازی صنعتی برای این پروژه طراحی داخلی فضای اداری از انگلستان وارد شده است که تیم طراحی به منظور تطبیق با سبک دکوراسیون داخلی دفتر کار سیم‌کشی آنها را تغییر داده و مطابق با مشخصات سیم‌کشی ساختمان آنها را نصب کرده است.

طبیعت و نوع کاری که در اتاق‌های ویرایش توسط کارمندان ارائه می‌شود، نیازمند نوع متفاوتی از نورپردازی و رنگ دیوارها است. به منظور اجتناب از نور مستقیم کمتر در این پروژه طراحی داخلی اداری، طراحان سطح سقف را با گچ پوشانده و آن را با ارتفاع کمتری طراحی کردند تا به این طریق بتوان در محیط آن نورپردازی مخفی در نظر گرفت. نورپردازی مخفی مطابق برنامه‌های طراحی داخلی فضای اداری در داخل دیوارهای بتنی سبک نیز کار گذاشته شده است و بدین ترتیب روشنایی ملایمی در این اتاق‌ها پدید آمد.

به منظور نمایاندن سبک تلفیقی معماری قدیمی و مدرن در این پروژه دکوراسیون داخلی دفتر کار ، معماران یک مجموعه در و پنجره با قاب استیل نیز به عنوان الحاقات مدرن به جای پنجره‌های فولادی قدیمی انبار قرار دادند. درهای شیشه‌ای با طراحی زیبا در کنار قاب‌های فولادی ظریف مشکی، ترکیبی از لحن سبک دکوراسیون کلاسیک با زیبایی کلی سبک مدرن را در این پروژه طراحی داخلی اداری ارائه داده‌اند.

فاز دوم این پروژه طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار شامل یک فضای خرده‌فروشی، یک بازار و رستورانی است که دارای فضای غذاخوری روباز در محیطی پوشیده از درخت است.

طراحی داخلی اداری استودیو لیزی آی _11

منبع: archdailly