طراحی دفتر خانوادگی Tesselschade در آمستردام

14

مبلمان مجسمه‌مانند و پنل‌های دیواری فرانسوی از متریال چوب بلوط، این دفتر کار خانوادگی مجلل در آمستردام را تعریف می‌کنند. بازسازی و طراحی داخلی اداری توسط استودیو معماری محلی Framework انجام شده است.

طراحی داخلی فضای اداری در طبقه‌ی دوم ساختمانی در مرکز شهر انجام شد که قدمت آن به سال ۱۹۱۰ برمی‌گردد و در حال حاضر به یک کسب و کار خانوادگی تعلق دارد.

طراحی داخلی اداری Tesselschade ـ01
طراحی داخلی اداری Tesselschade ـ02

طراحی داخلی اداری در فضایی به مساحت ۲۲۰ متر مربع انجام شد که شامل چهار اتاق خصوصی و یک اتاق کنفرانس می‌شود که تمام این فضاها دارای پنجره‌هایی وسیع و کفپوش‌های چوبی دکوراتیو و زیبا هستند. این کفپوش‌ها بیش از نیم قرن، از فرسایش و آسیب جان سالم به در برده‌اند.

بر اساس گفته‌های شرکت معماری، کارفرما در این پروژه طراحی داخلی دفتر کار به دنبال پیاده‌سازی رویکردی هنرمندانه بود که به جو آرام‌بخش یک گالری هنری نزدیک باشد.

در پاسخ، استودیو معماری از پنل‌های دیواری چوب بلوط استفاده کرد تا به این ترتیب حس گرما و صمیمیت را به طراحی داخلی فضای اداری القا کند. انتخاب دقیق قطعات مجسمه‌مانند و آثار هنری از تمام نقاط دنیا در طراحی داخلی دفتر کار نیز محیطی به آرامی و زیبایی یک گالری هنری را ایجاد کرده است.

طراحی داخلی اداری Tesselschade ـ03

از المان‌های برجسته‌ی طراحی داخلی اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• سه مبلمان راحتی به سبک وینتج که توسط طراح ایتالیایی به نام Luciano Frigerio در سال ۱۹۶۸ میلادی انجام شده است.
• یک مجسمه‌ی انتزاعی حجیم که توسط هنرمند بلژیکی Florian Tomballe مستقر در آنتورپ طراحی شده است.
• یک میز کار برنجی سفارشی‌ساز که از گالری Patrick Parish نیویورک خریداری شده است.

طراحی داخلی اداری Tesselschade ـ04

شرکت معماری گفت: «ما تمام قطعات و آثار هنری به کار رفته در این پروژه طراحی داخلی اداری را با همکاری کارفرما که یک کلکسیونر هنری جوان است جمع‌آوری کردیم.»

«ما مجموعه آثار هنرمندان ایتالیایی، فرانسوی و هلندی را که کمتر خارج از محدوده‌ی خود شناخته شده هستند، در این پروژه طراحی داخلی دفتر کار کنار هم قرار دادیم. استودیو طراحی Framework از چندین ملیت تشکیل شده است. به همین دلیل است که طراحی‌های ما بسیار گزینشی بوده و به سبک خاصی تعلق ندارند.»

طراحی داخلی اداری Tesselschade ـ05

استودیو معماری به مدیریت طراح هلندی Thomas Geerlings ، شعبه‌هایی در آمستردام، پاریس و ایبیزا اسپانیا نیز دارد.

این پروژه طراحی داخلی اداری ، اولین همکاری بین شعبه‌های فرانسوی و هلندی شرکت را رقم زد.

طراحی داخلی اداری Tesselschade ـ07

شرکت معماری توضیح داد: «ما برای دست‌یابی به برترین نتیجه در این پروژه طراحی داخلی فضای اداری ، از نزدیک با یکدیگر کار کردیم.»

«از آنجایی که استودیو آمستردام بیشتر بر روی هنرمندان هلندی متمرکز است و کارهای این استودیو با نگرش‌ها زیبایی‌شناسی هلندی پیش می‌رود، تصمیم گرفتیم از منظر دیگری به موضوعات این چنینی نگاه کنیم تا نتیجه‌ی کار بهتر از آب در بیاید.»

طراحی داخلی اداری Tesselschade ـ06

شرکت معماری Framework پیش از این یک انبار متروکه مربوط به قرن ۱۹ در آمستردام را به یک خانه‌ی لوکس و مجلل تبدیل کرده و طراحی یک خانه‌ی آبشاری، یک خانه‌ی قایقی با نمای هندسی را نیز با همکاری استودیو Prototype به اتمام رسانده است.

طراحی داخلی اداری Tesselschade ـ08

عکاس: Kasia Gatkowska

منبع: Dezeen