طراحی داخلی شرکت امنیتی در آمستردام

7

شرکت معماری فراتر از فضا (Beyond Space) طراحی داخلی اداری منعطفی را برای یک شرکت امنیتی در آمستردام با استفاده از یک سیستم شبکه‌ای رنگارنگ انجام داد که امکان تغییر چیدمان را در مواقع نیاز به کاربر می‌دهد.

طراحی داخلی اداری با امکان تغییر چیدمان _01

این استودیو که به یک سیستم شبکه‌ای تکراری بی‌انتها برای طراحی داخلی اداری دست یافته بود، با استفاده از سازه‌ای متشکل از تیر و ستون، دو طبقه دفتر کار را به یکدیگر متصل کرد.

طراحی داخلی اداری با امکان تغییر چیدمان _02

این شبکه سفت و سخت مطابق برنامه‌های طراحی داخلی فضای اداری از آلومینیوم ساخته شده بود تا به این ترتیب قاب‌های سازه‌ای ایجاد شود که کارمندان می‌توانند آزادانه به دلخواه خود با از میان برداشتن و جابجایی دیوارها چیدمان و سازمان‌دهی فضا را تغییر دهند.

شرکت معماری گفت: « این شبکه نوعی انعطاف‌پذیری را در طراحی داخلی دفتر کار ارائه می‌دهد که امکان تغییر ماهیت یا بلندپروازی را برای شرکت فراهم کرده است. دیوارها می‌توانند به آسانی از میان برداشته شده و در نقطه‌ی دیگری از شبکه دوباره ساخته شوند.»

طراحی داخلی اداری با امکان تغییر چیدمان _03

درها و پنجره‌های اصلاح‌شده رنگارنگ به منطور ایجاد حریم خصوصی کارمندان در برنامه‌های طراحی داخلی فضای اداری گنجانده شده و کنتراست خوبی با قاب‌بندی سفت و سخت سفیدرنگ ایجاد می‌کنند. استودیو امیدوار است که رنگ انتخابی دکوراسیون داخلی دفتر کار بتواند به خوبی بر روی انعطاف‌پذیری فضا تأکید کند.

هم‌بنیان‌گذار شرکت معماری گفت: «ما می‌خواستیم به نحوی نشان دهیم که این درها و پنجره‌ها در داخل شبکه قرار گرفته‌اند و با انتخاب رنگ متضادی برای آنها تفاوت بین شبکه و درها به خوبی روشن شد.»

طراحی داخلی اداری با امکان تغییر چیدمان _04

بتن رنگ‌آمیزی شده به عنوان متریال پایه برای کف‌سازی دفتر کار مورد استفاده قرار گرفت. در حالی که طراحی داخلی اداری در فضاهای تقسیم‌بندی شده و اتاق‌های بسته با استفاده از متریال‌های متنوعی مانند MDF رنگ‌آمیزی شده، صفحات مشبک و پارچه‌های گوناگون انجام شده است.

فرش‌های مورد استفاده در طراحی داخلی اتاق کنفرانس و پوشش نمدی دیوارها بافت نرمی را در تضاد با بافت مشبک فلزی و زمینه‌ی خشن دکوراسیون داخلی دفتر کار ایجاد کرده‌اند.

شرکت معماری گفت: «شبکه فلزی، ام‌دی‌اف رنگ‌آمیزی شده، نمد، صفحات سخت و فرش برای ایجاد نوعی تنوع در بافت و رنگ طراحی داخلی فضای اداری مورد استفاده قرار گرفت. چیزی که به ندرت سبک طراحی داخلی اداری دفاتر رایج را به خاطر شما می‌آورد.»

گل و گیاه مطابق برنامه‌های دکوراسیون داخلی دفتر کار در فضا پخش شده و حس و حال طبیعی و ارگانیکی به شبکه‌ی آلومینیومی بخشیده‌اند.

طراحی داخلی اداری با امکان تغییر چیدمان _05

یک پلکان سفید مشبک مطابق برنامه‌های طراحی داخلی دفتر کار در مرکز فضا قرار گرفته و دو طبقه‌ی اداری را به یکدیگر مرتبط می‌سازد.

مبلمان با رنگ‌های پاستلی ملایم مطابق برنامه‌های طراحی داخلی دفتر کار، کنتراست خوبی با شبکه‌ی سفید و تجهیزات اداری ایجاد کرده‌اند. همانطور که استودیو گفته بود، حفظ تعادل بصری در این پروژه طراحی داخلی فضای اداری اهمیت بسیاری داشته است.

شرکت معماری گفت: «ما می‌خواستیم در این پروژه طراحی داخلی اداری تمام این مفاهیم را به شکل واضحی با یکدیگر ترکیب کنیم: سخت و محکم اما بازیگوشانه، دنج و راحت اما تابع اصول.»

طراحی داخلی اداری با امکان تغییر چیدمان _06

شرکت معماری فراتر از فضا (Beyond Space) در سال ۲۰۲۰ توسط رمی ورستیک (Remi Versteeg) و د ویرد (de Weerd) افتتاخ شده که پیش از این شرکت‌های دیگری را راه‌اندازی کرده و در زمینه‌ی هنر، معماری و طراحی محصول فعالیت داشته‌اند.

در میان پروژه‌های انجام‌شده توسط این شرکت معماری می‌توان به طراحی ساختمان اداری با نمای کاشی بر بالای پایه‌های یک انبار آجری و یک پروژه طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار با پارتیشن‌های نرم اشاره کرد.

عکاس: لورنزو زندری (Lorenzo Zandri)

منبع: Dezeen