طراحی دفتر معماری GG در برزیل

25

محل پروژه: سنترو، برزیل

معماران: شرکت معماری GG

متراژ: ۵۳ متر مربع

سال ساخت: ۲۰۲۰

طراحی داخلی اداری دفتر معماری GG
انتخاب رنگ در طراحی داخلی اداری

توضیحات متنی توسط معماران ارائه شده است. این دفتر کار اشتراکی که در ساختمان تجاری اداری پلازا، واقع‌ در بزرگترین مرکز خرید شهر نیتروئی قرار گرفته است، به شرکت معماری GG تعلق دارد. طراحی داخلی اداری بر عهده‌ی معماران خود این شرکت به نام‌های گالیهرمه گالوائو (Galiherme Gavao) و داگلاس الکساندر ((Douglas Alexandre) بوده است. در این فضای ۵۳ متر مربعی که چشم‌اندازی به خلیج گوانابارا دارد و پل ریو نیتروی نیز در پس‌زمینه خودنمایی می کند، شش نفر کارمند به همراه دو شریک کاری به کار مشغول هستند.

طراحی داخلی دفتر معماری با متریال طبیعی
طراحی داخلی فضای اداری مانند خانه

بعد از اتمام عملیات بازسازی و طراحی داخلی دفتر کار که توسط خود شرکت معماری انجام شد، اتاق کار اشتراکی به فضای بیرونی توسعه پیدا کرد و به این ترتیب ۲۰ متر مربع دیگر نیز به فضا افزوده شد. این امر باعث شد که نه تنها کارمندان بلکه ارباب رجوع نیز در محیط کار آرامش بیشتری داشته باشند. مطابق برنامه‌های طراحی داخلی اداری ، فضا به ۵ بخش مجزا تقسیم‌بندی شده است که عبارتند از ایستگاه کاری متعلق به ۴ کارمند، دفتر کاری برای دو دستیار معمار، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، فضای انتظار مراجعین و یک بالکن که توسط خود تیم طراحی شده است.

بازسازی و طراحی داخلی دفتر معماری
طراحی داخلی دفتر معماری مدرن

این پروژه طراحی داخلی فضای اداری با هدف ایجاد فضایی شبیه به خانه انجام شده است. فضا حالتی مانند اتاق زیر شیروانی با ته‌مایه سبک صنعتی را دارد. به این ترتیب کارمندان در بدو ورود احساس خوشایندی خواهند داشت و در اینجا خبری از جدیت و خشکی طراحی داخلی اداری دفاتر کاری سنتی رایج نیست.

طراحی داخلی اداری دنج و صمیمی
طراحی داخلی دفتر معماری در برزیل

برای تحقق این موضوع راهکارهایی برای طراحی داخلی دفتر کار جدید در نظر گرفته شد: یکی اینکه تمام پوشش‌های کف و سقف با عناصر طبیعی و سیمان پوشانده شدند، استفاده از پرده‌های پارچه‌ای در دکوراسیون دفتر کار باعث شد بیش از پیش دنج و صمیمی به نظر برسد.

طراحی داخلی دفتر معماری با متریال طبیعی
طراحی داخلی بالکن دفتر کار

حضور گیاهان طبیعی در تمام گوشه‌های دفتر کار نیز حس و حال فضای صمیمی و گرم خانه را به خوبی منتقل می‌کند. با توجه به رنگ غالب در دکوراسیون داخلی دفتر کار می‌بینیم که شرکت معماری بر روی متریال چوب با تناژهای مختلف و سیمان بیشتر از هر چیزی حساب کرده است تا به این ترتیب فضا طبیعی‌تر به نظر برسد.

طراحی داخلی اداری با استفاده از چوب
طراحی داخلی سرویس بهداشتی دفتر کار

استفاده از متریال غالب طبیعی در طراحی داخلی فضای اداری با سبکی صنعتی در زمینه‌ی شهری با رد پایی از جنگل چیزهای زیادی از خط کاری شرکت می‌گوید که معمولاً تمام المان‌های تولیدی را با تأثیر از خاطرات افرادی ایجاد می‌کند که قرار است در آن فضا ساکن شوند. در اینجا المان‌های دکوراتیوی وجود دارد که شرکت طی سفرهای خود برای پروژه‌های مختلف خریداری کرده است. به علاوه کتاب‌ها و سال‌نامه‌هایی که بر اساس موضوع طبقه‌بندی شده‌اند. طراحی ایوان و فضای سبز نیز توسط خود شرکای شرکت انجام شد و آنها تمام مراحل کار را برای دنبال‌کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

طراحی داخلی دفتر معماری در برزیل

منبع: archdaily