طراحی شرکت جعبه سفید در چین

5

محل پروژه: چانگشا، چین

معماران و طراحان داخلی: استودیو طراحی ژیبای (Zhibai)

متراژ: ۱۰۱ متر مربع

سال ساخت: ۲۰۱۹

عکاسان: زووئی زیا (Xuwei Xia)

طراحی داخلی اداری جعبه سفید _01
طراحی داخلی اداری جعبه سفید _11

توضیحات متنی توسط معماران ارائه شده است. شرکت طراحی داخلی ژیبای این پروژه طراحی داخلی اداری را با قصد ایجاد فضای کاری راحت و استفاده از رنگ‌پردازی فضا برای انعکاس مفهوم دانش سفید (Knowledge White) انجام داد.

طراحی داخلی اداری جعبه سفید _02

همانگونه که ریچارد میر (Richard Meyer ) معمار معروف، سفید را می‌شناسد، سفید هیچ است. سفید، خالی است. سفید نشانه‌ای از خلوص، شفافیت و کامل بودن است. سفید غنی است. چرا که تمام رنگ‌ها را در دل خود دارد و به بهترین شکل بازی نور و سایه را به نمایش می‌گذارد. این رنگ سازه‌های فضایی را نیز واضح‌تر بیان می‌کند.

طراحی داخلی اداری جعبه سفید _03
طراحی داخلی اداری جعبه سفید _12

فاصله استاندارد بین ستون‌ها برا اساس مدول فضایی هشت و نیم در هشت و نیم متر است. این مدول هندسه‌ی پایه‌ی فضاها و تقسیم‌بندی بخش‌های عملکردی مختلف را ممکن ساخته و امکان ایجاد عملکردهای چندگانه برای فضاهای کوچک مطابق برنامه‌های طراحی داخلی فضای اداری ایجاد شده است. سبک‌های مختلف سازماندهی فضاها، احساسات متنوعی را ایجاد کرده و به بهترین شکل از فضاها استفاده شده است. فلسفه و معنای برند نیز در این پروژه طراحی داخلی دفتر کار جایگاه ویژه‌ی خود را دارد.

طراحی داخلی اداری جعبه سفید _04

ورودی

فضاسازی بخش ورودی مطابق برنامه‌های طراحی داخلی اداری با ترکیب سه جعبه انجام شده است و جایگاه قرارگیری لوگوی شرکت، خط دید افراد را به راهرو اصلی هدایت می‌کند. پوشش فولادی ضد زنگ تمام مسیر سقف را از فضای وردی تا فضای اداری طی کرده و مسیر گردش و عبور مشخصی را ایجاد کرده است. همچنین ارتفاع زیاد سقف باعث شده است که فضا از نظر بصری امتداد داشته باشد.

طراحی داخلی اداری جعبه سفید _05
طراحی داخلی اداری جعبه سفید _13

فضای کاری

بیشتر فضای کاری مطابق برنامه‌های طراحی داخلی فضای اداری به رنگ سفید با درجه خلوص بالا درآمده است. فولاد با سایه‌روشن سفید-خاکستری برای فضاهای حرکت انتخاب شده است و سیاه نیز به عنوان رنگی کمکی در فضای عملکردی مطابق دکوراسیون داخلی دفتر کار به کار رفته و بر روی طبیعت فضا تأکید می‌کند. چیدمان و طراحی داخلی دفتر کار به صورت آزاد و باز انجام شده است. استفاده از نورپردازی خطی در این پروژه طراحی داخلی اداری نیز بر روی ساختار فضا تأکید دارد.

طراحی داخلی اداری جعبه سفید _06

طراحی داخلی فضای اداری بر روی احساسات افراد تأثیر به سزایی دارد. احساسات افراد نیز بر روی خلق و خوی آنها تأثیرگذار است. رنگ سفید به کار رفته در طراحی داخلی اداری در سطح وسیع با رنگ خاکستری هماهنگ شده تا تنوع حسی را برای افراد به وجود آورد.

طراحی داخلی اداری جعبه سفید _08

سفید به تنهایی و در کنار تمام رنگ‌ها زیبا است. نور طبیعی از طریق پنجره‌های سقفی در طراحی داخلی فضای اداری خالص و یکدست ریتم ملایمی به وجود آورده است. گیاهان موجود در زیر این نورگیر از نور خورشید تغذیه کرده و حس زندگی و طراوت را به طراحی داخلی دفتر کار می‌بخشند.

طراحی داخلی اداری جعبه سفید _09
طراحی داخلی اداری جعبه سفید _14

طراحی داخلی اتاق کنفرانس

طراحی داخلی اتاق کنفرانس با عنوان نمادی از استحکام و صلبیت انجام شده است. همانطور که طراحی با امکانات نامحدودی تصورات بزرگتری را در ذهن افراد ایجاد می‌کند، خلق فضا و طراحی داخلی اداری نیز با امکانات نامحدودی قابل انجام است. در عین کشف ترکیب بین عملکرد و زیبایی در فرایند طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار لازم است این امکان را به افراد بدهیم که در میان دو فضا احساسات متنوعی را تجربه کنند که از طریق ایجاد شرایط آکوستیک مناسب احساس می‌شود. نحوه چیدمان و طراحی داخلی اداری به طور کلی باعث ایجاد شرایط آکوستیک مناسبی شده و به همین ترتیب حریم خصوصی افراد نیز به خوبی در این پروژه طراحی داخلی دفتر کار حفظ شده است.

طراحی داخلی اداری جعبه سفید _07

سرویس بهداشتی و اتاق متریال

کانسپت چیدمان ممتد و بی حد و حصر در این پروژه طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار بین سرویس بهداشتی و اتاق متریال با هدف ایجاد حس پراکندگی در فضا به وجود آمده و دو بلوک با رنگ‌های متضاد را در این فضاها ایجاد کرده است.

طراحی داخلی اداری جعبه سفید _10

منبع: archdaily