نمونه طراحی مطب دامپزشکی

50

محل پروژه: Bento Gonçalves برزیل

معمار: Ocre arquitetura

زیربنا: ۲۹۴۵ فوت مربع

سال ساخت: ۲۰۱۹

عکاس: Cristiano Bauce

تولیدکنندگان: AM Decor ، Alumividro, ، Deca ، Esquadrias Finestra ، Esquadrias Moschetta ، Molder Estrutura

طراحی کلینیک Sentidos_01

توضیحات متنی توسط معماران ارائه شده است. پروژه طراحی کلینیک دامپزشکی در فضایی به مساحت ۱۹۰ متر مربع در Bento Gonçalves ریو گرانده جنوبی توسط شرکت معماری Ocre arquitetura انجام شده است. برای در بر گرفتن تمام برنامه‌های مورد نیاز طراحی کلینیک و طراحی داخلی کلینیک ، پروژه تا مرزهای جنوبی سایت را در بر گرفت. به این طریق باغ‌های داخلی ایجاد شدند تا اتاق‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک با پوشش گیاهی بیرون ادغام شوند و نور طبیعی روز و تهویه مناسب از طریق پنجره‌های بلند از کف تا سقف موجود در فضل فراهم شود.

طراحی کلینیک Sentidos_02
طراحی کلینیک Sentidos_03
طراحی کلینیک Sentidos_04
طراحی کلینیک Sentidos_11

دسترسی به کلینیک از طریق یک راهروی جانبی امکان‌پذیر است که با صفحات شیب‌‌دار ساخته‌شده از بلوک‌های بتن نمایان مشخص شده است. متریال صلب و سنگین بتن همچنین در ساختار تیرها، ستون‌ها و پانل‌های پیش‌ساخته مورد استفاده در طراحی داخلی کلینیک دیده می‌شود. یک دسترسی نیز از فضای پذیرش به اتاق‌های درمان واقع در بخش جلویی ساختمان در طراحی کلینیک در نظر گرفته شده است. این اتاق‌ها از طریق نمای اصلی کلینیک، به خیابان مشرف هستند و به آن دید دارند. نمای کلینیک به منظور ارائه امنیت و حریم خصوصی با برش‌های چوبی عمودی محافظت شده‌ است. یک ورودی ثانویه برای دسترسی کادر درمان طراحی شد که ارتباط مستقیمی با فضاهای محصور موجود در طراحی داخلی کلینیک مانند اتاق جراحی و بخش بستری بیماران دارد. دسترسی به این فضاها برای مراجعه‌کنندگان نباید به صورت مستقیم در نظر گرفته شود.

طراحی کلینیک Sentidos_05
طراحی کلینیک Sentidos_06
طراحی کلینیک Sentidos_07
طراحی کلینیک Sentidos_12

پروژه طراحی کلینیک دام‌پزشکی Sentidos در برزیل، در طول سال ۲۰۱۸ با نیت اجرای یک کار سریع با المان‌ها و اجزای صنعتی، تماماً توسط شرکت معماری پایه‌ریزی و انجام شد. در طول اجرای پروژه در سال ۲۰۱۹، استراتژی‌های طراحی کلینیک این امکان را ایجاد کرد که فعالیت‌های ساخت و ساز در سایت کاهش پیدا کند و بیشتر از عناصر و المان‌های پیش‌ساخته مانند تیرها، ستون‌ها و پانل‌های بتنی در اجرا استفاده شود. این امر منجر به پیشبرد کار ساختمانی منطقی، اقتصادی و پایدار با ضایعات ساختمانی کم و دقت بیشتری در ساخت و ساز شد که در نوع خود عملی در راستای حفظ محیط زیست و آسیب رساندن کمتر به محیط محسوب می‌شود و در واقع کاری ارزشمند و انسانی است.

طراحی کلینیک Sentidos_08
طراحی کلینیک Sentidos_09
طراحی کلینیک Sentidos_10

منبع: archdaily