طراحی ویلا مدرن در میامی، اولین پروژه معماری یک فیلمساز 

13

فیلمساز کلمبیایی-اکوادوری الجاندرو لندس (Alejandro Landes) کار ساخت اولین پروژه‌ی معماری خود، شامل طراحی ویلا مدرن گرمسیری در میامی و در میان گران‌ترین محدوده‌ی مسکونی شهر تکمیل کرد.

طراحی و ساخت ویلا مدرن کازا باهیا (Casa Bahia) در زمینی به مساحت ۱۸۵۸ متر مربع، واقع در ساحل خلیج بیسکاین میامی با هفت اتاق خواب در سه طبقه انجام شده است.

پروژه ساخت و طراحی ویلا در سال ۲۰۱۵ تکمیل شده و در حال حاضر قیمت آن در بازار چیزی در حدد ۵۰ میلیون دلار است.

لندس که سال گذشته از فیلم‌سازی به معماری روی آورد، این خانه را چارچوبی برای زندگی معرفی کرد. وی در ابتدا طراحی ویلا مدرن را برای خود و خانواده‌اش انجام داد اما پس از شش ماه آن را برای فروش واگذار کرد.

سازه‌ی بتنی مینیمالیستی به کار رفته در طراحی و ساخت ویلا باعث شده است که فضای داخلی ویلا به طور کامل به بیرون گشایش داشته باشد.

این هنرمند توضیح داد: «من سعی کردم هر آنچه را که به عنوان یک فیلمساز انجام می‌دهم، در طراحی ویلا کازا باهیا بگنجانم. به این ترتیب زندگی و زمان را به گونه‌ای در یک قاب قرار دادم که محیط بیرون را با هر آنچه در درون است، پیوند دهد.»

طبقه‌ی هم‌کف، مطابق برنامه‌های طراحی ویلا زیر یک پایه‌ی بتنی وسیع قرار گرفته است که دور تا دور خانه گسترده شده است. این سطح مرتفع می‌تواند به عنوان تراسی برای طبقات بالاتر مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس کد ساخت و ساز دقیق میامی، خانه‌های نزدیک آب باید از سطح زمین فاصله داشته باشند تا از جاری شدن سیل جلوگیری شود.

لندس از این قانون در طراحی ویلا به عنوان فرصتی برای ایجاد یک فضای وسیع و سایه‌دار در طبقه‌ی هم‌کف استفاده کرد.

این فضای وسیع موجود در برنامه‌های طراحی ویلا ، شامل چند استخر و سطوحی است که با دقت بسیار انتخاب شده و مکمل مناظر اطراف هستند.

یک پلکان سفید و شاخص مطابق برنامه‌های طراحی ویلا ، از این محدوده به آرامی به فضای نشیمن اصلی منتهی می‌شود که دارای ارتفاعی به اندازه‌ی دو طبقه است و به عنوان محدوده‌ای برای گردهم‌آیی ساکنین و مهمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این اتاق وسیع، مطابق برنامه‌های ساخت و طراحی داخلی ویلا از دسترسی مستقیمی به تراس وسیع بیرون از خانه بهره‌مند است.

مطابق برنامه‌های ساخت و طراحی داخلی ویلا ، فضاهای خصوصی‌تر در طبقه‌ی بالا قرار گرفته‌اند. در این میان می‌توان به یک سوئیت اختصاصی اشاره کرد که شامل آشپزخانه و امکانات خصوصی مختص به خودش است.

طراحی داخلی ویلا با مبلمان مینیمال و سفارشی انجام شده است.

لندس گفت: «کازا باهیا روایت‌گر داستانی است که توسط نحوه‌ی چینش سنگ‌ها، تمامی پارچه‌ها و منسوجات به کار رفته در طراحی داخلی ویلا و هر قطعه چوب رنگ‌آمیزی‌شده و پرداخته‌شده در دکوراسیون داخلی ویلا نوشته شده است.»

«در برنامه‌های طراحی داخلی ویلا ، تنها چیزهایی که خوب ساخته شده‌اند می‌توانند آشکارا در معرض دید قرار بگیرند.»

لندس برای تکمیل این پروژه ساخت و طراحی داخلی ویلا از معمار محلی به نام جری گاوکوویچ (Jerry Gavcovich) کمک گرفت.

طراحی داخلی ویلا توسط مادر لندس، کاتالینا اچاواریا (Catalina Echavarría) انجام شد که کارهای طراحی او از سنین کودکی بر روی لندس تأثیر زیادی داشته است.

وی توضیح داد: «به دلیل بزرگ شدن با یک طراح توانمند و الهام‌بخش مانند مادرم، ساعات زیادی را بعد از مدرسه در سایت‌های ساختمانی گذرانده‌ام.»

«من به متریال‌های اصیلی تمایل پیدا کرده‌ام که شخصیت درونی خود را به نمایش می‌گذارند. در اینجا پای احساسات در میان است.»

سبک طراحی مدرنیسم گرمسیری، در اقلیم‌های گرم و مرطوب مانند میامی بسیار مورد پسند است. از دیگر پروژه‌هایی که از این سبک طراحی برخوردارند می‌توان به یک خانه‌ی یک‌طبقه اشاره کرد که نمای آن از کرکره‌های چوبی ساخته شده است. یک خانه‌ی جنگلی نیز در این دسته‌بندی قرار دارد که طراحی آن توسط استودیو معماری محلی مستقر در سائو پائولو به نام MK27 انجام شده است.

منبع: Dezeen