نکاتی که در بازسازی آشپزخانه توسط طراحان توصیه می شود

74

بازسازی آشپزخانه از داغ ترین مباحثی است که همیشه در زمینه طراحی داخلی مطرح بوده و درک اهمیت این موضوع چندان سخت نیست. پروژه بازسازی آشپزخانه علاوه بر اینکه زمان بر است می تواند کمی به لحاظ هزینه ای نیز گران قیمت تمام شود. بنابراین می توان گفت اگر می خواهید آشپزخانه خانه خود را بازسازی کنید، بهتر است که این کار را بدون نقص انجام دهید تا متحمل هزینه های اضافی نشوید. با توجه به این مورد، در این مطلب موضوع بازسازی آشپزخانه با متخصصان طراحی داخلی مطرح شده و از آنها خواسته شده است که نکات کلیدی که در مورد بازسازی آشپزخانه می بایست در نظر گرفت را با ما به اشتراک بگذارند. در ادامه مقاله با این نکات آشنا خواهید شد و تجربه این طراحان داخلی به شما کمک خواهد کرد که پروژه بازسازی آشپزخانه خود را راحت تر پیش ببرید.

پیش از شروع پروژه این مسئله را به دقت بررسی کنید که بدون تغییر در شرایط فعلی آشپزخانه، چگونه از این فضا به صورت روزمره استفاده می کنید. 

بازسازی آشپزخانه

1. دقت کنید که هر روز چگونه از آشپزخانه منزل خود استفاده می کنید.

اولین قدم در بازسازی این فضا این است که بدانید چه چیز برای شما در زمان طبخ غذا اهمیت دارد. آیا برای شما استفاده از تجهیزات با کیفیت و بادوام حائز اهمیت است؟

ترجیح می دهید از گاز برقی استفاده کنید یا گازهای معمولی؟

آیا سبک شما در آشپزی به نحوی است که از ادویه ها و مواد غذایی بودار استفاده می کنید و در این صورت نیاز به یک هود قوی برای تهویه دارید؟

در زمان آشپزی می خواهید که چاقوها در سمت راست شما قرار داشته باشند یا در سمت چپ؟

آیا زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می کنید و می خواهید که وسایل آشپزی شما همیشه در دسترس و در مجاورت فر باشند یا خیر؟

این ها نکاتی است که مقداد نور الهی مدیر شرکت طراحی داخلی شیپ در ایران متذکر می شود.

پیش از اینکه کار بازسازی را شروع کنید مطمئن شوید که طرح واضح و مشخصی در نظر دارید که منجر به ساخت آشپزخانه ای مطابق نیازهای شما خواهد شد. وقتی در حال آشپزی هستید، در حین انجام کارهای روزمره، سوالاتی که در بالا مطرح شد را از خود بپرسید. جزئیاتی از آشپزخانه فعلی شما که برایتان دوست داشتنی است و یا جزئیاتی که برای شما آزار دهنده است را یادداشت کنید و تغییرات ضروری را در طرحتان در نظر بگیرید.

بازسازی آشپزخانه

هر جایی که ممکن است، در طرح فعلی تغییر ایجاد نکنید. 

 

2. در نظر داشته باشید که نیازی نیست کل آشپزخانه تان را تغییر دهید.

تجهیزات آشپزخانه و لوله کشی ها را تغییر ندهید. تغییر هر یک از آنها می تواند به میزان زیادی باعث افزایش هزینه های شما بشود. اگر یک بودجه محدود دارید، سعی کنید هر بخشی از طرح فعلی آشپزخانه تان که مناسب هست را به همان صورت حفظ کنید. ” این ها نکاتی است که تجربه شرکت طراحی شیپ در طراحی شعبات مختلف در واحد مسکونی دارد، یادآوری می کند.

علاقه مندان به برنامه های طراحی داخلی تلویزیونی در اثر جادوی تلویزیون فکر می کنند که تغییر در طرح آشپزخانه شان یک امر واجب است و حتما باید صورت گیرد. اما حقیقت این است که بودجه شما میزان خلاقیت در طرح آَشپزخانه تان را تایید می کند. بنابراین اگر باید در هزینه ها صرفه جویی کنید این نکته را در مورد هزینه ها دست کم نگیرید. با چند طراح مختلف مشورت کنید و از توصیه های آنها بهره بگیرید تا بتوانید به بهترین وجه متناسب با یک طرح واقع گرایانه از بودجه نهایی، پروژه بازسازی آشپزخانه خود را عملی کنید.

بازسازی آشپزخانه

از رنگ های متضاد برای ایجاد جاذبه بصری در فضا استفاده کنید.

3. از رنگ های متضاد بهره ببرید

استفاده از رنگ های متضاد برای دیوار، کانتر یا کف می تواند به ادراک عمیق تر این بخش ها کمک کرده و بعلاوه زمانی که به فضای آشپزخانه نگاه می کنید به خصوص در مورد بخشی که مربوط به فضای کار و آماده سازی غذاست، با خطوط واضحی مواجه می شوید که حدود فضاها را تعیین می کند.

استفاده از رنگ های متضاد یا حداقل تناژ رنگی متفاوت، البته در صورتی که سبک مورد نظر شما یک سبک مونوکروم و تک رنگ نباشد، می تواند در ایجاد جاذبه بصری در آشپزخانه تان به میزان زیادی کمک کند. زمانی که برای طرح خود یک پالت رنگی انتخاب می کنید، یک پرده رنگی خنثی را در نظر گرفته و از یک رنگ شاخص و متفاوت نیز در کنار آن بهره ببرید. یا اینکه از پرده های رنگ های گرم و سرد در کنار هم استفاده کنید. بعلاوه در زمینه استفاده از تضاد رنگی روی یک المان خاص تمرکز کنید مثلا جزیره آشپزخانه یا اینکه اجازه بدهید که یک المان رنگی در کل فضا تکرار بشود.

بازسازی آشپزخانه

اجازه بدهید که دیوار پس زمینه آشپزخانه حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

4. برای پس زمینه آشپزخانه تان سرمایه گذاری کنید.

در دیواری که پس زمینه آشپزخانه را شکل می دهد تا سقف کاشی ها را امتداد دهید. این کار باعث می شود که ارتفاع آشپزخانه بیشتر به نظر برسد و بعلاوه یک خط شکست در محل اتمام کاشی بر روی دیوار به وجود نیاید (به ویژه اگر در این دیوار پس زمینه پنجره داشته باشید) این کار باعث می شود با یک هزینه حداقل نسبت به هزینه کل پروژه، به لحاظ بصری به یک نتیجه ایده آل برسید. از شرکت طراحی و بازسازی Case درشهر شارلوت کارولینای شمالی

یک اهمیت دیگر این نکته این است که ایجاد یک پس زمینه دراماتیک برای آشپزخانه هم به سادگی چشم را به خود جلب می کند و هم یک نقطه تاکید عالی به وجود می آورد. اگر به دنبال ایجاد یک تغییر اثرگذار در آشپزخانه خود هستید از این نکته غافل نشوید.

بازسازی آشپزخانه

استفاده از تجهیزات و وسائل جدید واقعا می توانند ظاهر آشپزخانه شما را تغییر دهد. گروه طراحی MGM

5. گاهی تغییرات کوچک می توانند خیلی بیشتر اثر گذار باشند

گاهی نیاز به یک تغییر دکوراسیون کامل نیست. خود من شخصا سال گذشته تنها با تغییر صندلی های اوپن و روشنایی های روی کانتر و تعویض یکی از کابینت ها با یک قفسه باز، آشپزخانه خود را بازسازی کردم. من در اینکار از سبک بوهمین الهام گرفتم بنابراین به آشپزخانه مدرن خودم کمی چاشنی ارگانیک استفاده کرده تا فضا زنده تر و گرم تر شود.

اگر درگیر این هستید که نیاز به بازسازی کامل آشپزخانه تان دارید یا اینکه فقط می خواهید یک تغییر سریع در آن به وجود آورید خوب است که این سوال را از خود بپرسید که آیا شما با عملکرد آشپزخانه تان مشکل دارید یا به لحاظ زیبایی می خواهید تغییراتی در آن به وجود آورید.

زمانی که مسئله عملکرد است، معمولا نیاز به بازسازی آشپزخانه هست. اما اگر تنها به دنبال یک طرح تازه تر و جدیدتر برای آشپزخانه هستید، می توانید تنها با بهره گیری از چند المان جدیدتر و به روزتر این کار را انجام دهید. به دنبال اکسسوری ها و پارچه ها و دیوارکوب ها یا نقاشی های جدید باشید تا آشپزخانه تان را نونوار کنید. این وسایل می توانند تاثیر بصری زیادی در آشپزخانه شما بگذارند در عین حال که هزینه پایینی در بر خواهند داشت.

بازسازی آشپزخانه

این نکات را زمانیکه می خواهید آشپزخانه خود را بازسازی کنید در نظر داشته باشید.

 

نتیجه گیری بازسازی آشپزخانه

هر فردی که هوادار طراحی داخلی و دیزاین باشد اهمیت یک آشپزخانه زیبا را می داند. تنها مسئله این است که گاهی انجام بازسازی در این بخش از خانه آن هم به بهترین نحو، چالش برانگیز است. در این مقاله با نکاتی آشنا شدید که در جهت کمک به شما برای بازسازی این بخش از منزلتان، از طراحان داخلی خواسته شده بود که با ما به اشتراک بگذارند، تا به بهترین نتیجه برسید. خوب است که این نکات را درنظر داشته باشید. چه می خواهید فردا کار بازسازی آشپزخانه تان را شروع کنید و چه تا حداقل دوسال بعد آمادگی این کار را ندارید. در حال این تجربیات روزی به کار شما خواهند آمد.

نظر شما راجع به این نکات در بازسازی آشپزخانه چیست؟ آیا نکته یا تجربه ای دارید که بخواهید با ما در میان بگذارید؟

در بخش نظرات از تجربیات خود برای ما بگویید.

 

شرکت معماری شیپ

منبع: freshome.com