دفتر وکالت با سنگ مرمر سبز و چوب گردو

21

طراح داخلی Arjaan de Feyter برای طراحی داخلی اداری این دفتر وکالت به سبک قدیمی متعلق به وکیلی در نزدیکی Antwerp بلژیک، دست روی پالت متریالی گذاشت که شامل فولاد سیاه، چوب گردو تیره و مرمر سبز تیره است.

دفتر کار در یکی از چهار بلوک چندمنظوره جدید به نام مکعب‌ها (The Cubes) قرار گرفته است. این بلوک‌ها در سایت کارخانه مالت قرار دارند که اخیراً  در حال رشد و توسعه است. 

این معمار سابقاً آپارتمانی در داخل مکعب‌ها طراحی کرده است که با کابینت‌های چوبی با رنگ‌های گرم و لوازم برنجی به اتمام رسیده است. معمار همچنین وظیفه تعمیرات اساسی ومرمت انبار کارخانه سابق را بر عهده گرفت. به نحوی که فضاهای زنده‌ی تک‌رنگی در آن به وجود آورد.

طراحی داخلی اداری دفتر وکالت -02
طراحی داخلی اداری دفتر وکالت -04

این مداخله باعث شد که معمار، طرح جدیدی برای طراحی داخلی فضای اداری شرکت حقوقی هلندی Deknudt Nelis ارائه دهد که دفاتری در بروکسل و کورتریک نیز دارد. آنها خواستار این بودند که طراحی داخلی دفتر وکالت باید حس اصالت و صداقت را برانگیزد.

آنها همچنین خواستند که طراحی داخلی اداری دفتر کار آنها نوعی زیبایی‌شناسی مشابه با دفتر کار شخصی Feyter داشته باشد که در همان نزدیکی قرار دارد.

معمار گفت: «آنها از دکوراسیون داخلی اداری دفتر کار من خوششان آمد و بر همین اساس همکاری به سرعت صورت گرفت.»

وی افزود: «جَو و اتمسفر فضا در طراحی داخلی اداری بسیار اهمیت داشت. ما دنبال متریال‌هایی بودیم که نه تنها گرما، اعتماد و وحدت را به فضا القا کند، بلکه نشان‌دهنده قاطعیت و حرفه‌ای بودن نیز باشد. ما به سرعت به ایده استفاده از متریال‌های خالص مانند فولاد، سنگ و چوب دست یافتیم.»

طراحی داخلی اداری دفتر وکالت -05
طراحی داخلی اداری دفتر وکالت -06

معمار و تیم طراحی او در مواجهه با فضایی که مانند یک پوسته توخالی بود، اول از همه به دنبال انتشار اتاق‌های بسته در طراحی داخلی فضای اداری رفتند تا کارمندان بتوانند در آن تماس‌های تلفنی داشته و یا جلسات خود را در آنها برگزار کنند.

آنها تصمیم به ساخت پارتیشن اداری گرفتند که از پانل‌های شیشه‌ای و استیل سیاه ساخته شده و کنتراست خوبی با سطوح سفیدی ایجاد می‌کند که با روکش آهک و مواد معدنی پوشیده شده است.

روکش چوب بلوط تیره برای ایجاد کابینت‌های آشپزخانه مورد استفاده قرار گرفت. در حالی که حجم‌های بزرگی از سنگ مرمر به رنگ سبز تیره، کانتر جزیره و سینک بزرگی را تشکیل می‌دهد. این سنگ همچنین برای ساخت قفسه‌های داخلی یونیتی تمام قد مورد استفاده قرار گرفت و با پرده های کتانی سبز تیره پوشیده شده است.

طراحی داخلی اداری دفتر وکالت -07
طراحی داخلی اداری دفتر وکالت -03

معماران همچنین از چوب‌های گردو برای ساختن میزهایی در طراحی داخلی اتاق مدیریت و همچنین طراحی داخلی اتاق کنفرانس استفاده کردند که در بالای هر کدام از آنها چراغ‌های طلایی مضرسی آویزان است.

طراحی داخلی اداری دفتر وکالت -08
طراحی داخلی اداری دفتر وکالت -01

شرکت معماری استرالیایی Tate نیز از سنگ مرمر و چوب گردو در بازسازی دفتر توسعه املاکی در ملبورن استفاده کرده است. به نحوی که آن را با متریال‌هایی مانند مخمل و برنج ترکیب کرده تا طراحی دفتر وکالت، جلوه‌ای ماننده یک هتل لوکس داشته باشد.

عکاس: Piet-Albert Goethals

منبع: Dezeen