طراحی دفتر وکالت SY با پارتیشن سفید

23

شرکت معماری Vladimir Radutny در شیکاگو، طراحی داخلی اداری یک دفتر وکالت در شهر را با احجام مینیمالی انجام داد که در اطراف ستون‌های موجود به منظور ایجاد تضاد و کنتراست چیده شده‌اند. پروژه شامل بازسازی فضایی به مساحت ۳۷۲ متر مربع، متعلق به ملکی تولیدی واقع در شیکاگو است تا طراحی اداری دفتر وکالت Sukhman Yagoda انجام شود.

طراحی دفتر وکالت SY

شرکت معماری به منظور ایجاد پیوندی با پیشینهٔ صنعتی سایت پروژه، اجزایی از ساختمان مانند تیرهای چوبی سازه‌ای و تیرهای سقف همراه با آجرکاری اصیل بنا را دست‌نخورده رها کرد. معماران گفت: «هنگام بازدید از این ملک تولیدی برای اولین بار، شیفتهٔ المان‌های طبیعی دیوارهای بنایی، سازهٔ چوبی بی‌نظم و فراوانی نور طبیعی روز شده بودیم.»

طراحی دفتر وکالت SY
طراحی دفتر وکالت SY

پلان طراحی داخلی دفتر وکالت به صورت مستطیلی است که به دو بخش تقسیم شده است. از بدو ورود با فضای پذیرش و یک آشپزخانه مواجه می‌شویم که با یک دیوار نازک چوبی با پیچک‌هایی بر روی آن از هم جدا شده‌اند.

۱۰ تیر چوبی در ردیف‌های پنج‌تایی به صورت موازی قرار گرفته‌اند. دیوارهای جدید و پارتیشن‌های متحرک موجود در طراحی دکوراسیون داخلی اداری در اطراف این تیرها قرار گرفته‌اند تا فضای کاری الحاقی را تشکیل دهند.

شرکت معماری گفت: «این طرح، شکلی موزون از تیرهای سنگین را در هم‌جواری‌های مختلف با پارتیشن‌ها و بازشوهای جدید ارائه می‌دهد. دیوارهای سفید خالی، بیرون و درون جنگل ستون‌های ساختمان شکل می‌گیرند و مانند مجسمه‌ای الحاقی نور را منعکس کرده و سایه‌ها را جذب می‌کنند.»

طراحی دفتر وکالت SY
طراحی دفتر وکالت SY

نازک‌کاری‌‌ها و تجهیزات تک‌رنگ و مدرن با جزئیات قدیمی‌تر مانند دیوارهای آجری در طراحی داخلی فضای اداری کنتراست ایجاد می‌کنند. لوله‌کشی‌ها و اتصالات سقف نیز نمایان هستند و به منظور هماهمگی با سقف به رنگ سفید درآمده‌اند.

بعد از فضای ورودی در طراحی داخلی اداری، حجم نامنظمی با گوشه‌های نامفهوم و بدون در وجود دارد که یک دفتر کار را در خود جای داده است. در حالی که اتاق مشابه دیگری در همان نزدیکی قرار گرفته است.

دورتر از فضای تنگ و باریک بین آنها، یک فضای نشیمن قرار دارد که با پنجره‌هایی پوشیده شده و دکوراسیون داخلی اداری در این فضا با یک مبلمان دسته‌دار دو نفره، صندلی سیاه و میز قهوه‌خوری تکمیل شده است.

طراحی دفتر وکالت SY
طراحی دفتر وکالت SY

نیمهٔ دیگر دفتر وکالت به فضای کاری بیشتری اختصاص داده شده است و شامل طراحی داخلی اتاق کنفرانس، چهار اتاق کوچکتر و یک انباری می‌شود.

شرکت معماری چندین پروژهٔ دیگر را علاوه بر طراحی داخلی اداری دفتر وکالت در شیکاگو انجام داده است. در این میان می‌توان به آپارتمان‌های مجاور اشاره کرد که طراحی داخلی آنها با چوب گردو انجام شده است. طراحی داخلی دفتر کاری برای یک شرکت توسعهٔ محلی با گاراژی دارای دیوارهای شیشه‌ای و یک خانه مینیمالیستی داخل مجموعه‌ای ساخته‌ٔ میس وندر روهه نیز از جمله کارهای این شرکت معماری هستند.

عکاس: Mike Schwartz

منبع: Dezeen