طراحی دفتر وکالت مینیمال با متریال چوب

83

دفتر کار یک وکیل، فضایی مدرن را در امتداد یک ساختمان تجاری در مونترال اشغال کرده است که طراحی داخلی آن به صورت تک‌رنگ و استفاده از متریال چوب توسط شرکت معماری Naturehumaine انجام شده است. شرکت معماری مستقر در مونترال بازسازی ساختمان اداری دوطبقه‌ای را در محله‌ی مسکونی Rosemont-La-Petite-Patrie بر عهده گرفت.

دفتر وکالت با چوب
دفتر وکالت با چوب

علاوه بر بازسازی ساختمان که شامل فضای تجاری قابل اجرا در طبقات پایین بود، همچنین طبقه‌ دیگری را به طور کامل برای طراحی داخلی شرکت وکالت اضافه کرد.

طبقه بالایی برای طراحی داخلی اداری دفاتر کار خصوصی آماده شد. در حالی که هنوز نور فراوانی را برای فضا تامین می‌کند.

معمار پروژه گفت: «در طراحی داخلی اداری دفتر واقع در طبقه سوم مجموعه‌ای از برنامه‌ها نظم یافته است: طراحی داخلی اتاق کنفرانس در جلو که دید خوبی از طریق تراس به بیرون دارد، در حالی که راهرو و فضاهای ارتباطی به صورت طبیعی از طریق نورگیرهای سقفی روشن می‌شوند.»

طراحی مینیمال دفتر وکالت با چوب
طراحی مینیمال دفتر وکالت با چوب

یک پاسیو روباز در جلوی ساختمان، چشم‌اندازی به خیابان Beaubien و پارک Molson قرار دارد. داربست‌های چوبی سنگین تراس را می‌پوشانند و در طراحی آن از مکانیسم دوربین‌های تاشو الهام گرفته شده است و وام دار نام Le Soufflet برای پروژه است.

«این سازه سیاه‌رنگ مقیاس پروژه را به نحوی تعیین می‌کند که به صورت ممتد با همسایه‌ها از طریق خیابان تراز باشد. در حالی که تداعی‌کننده معماری آلاچیق‌ها به صورت مدرن و امروزی است.»

طراحی داخلی اتاق کنفرانس در داخل این فضا انجام شده است و به لابی و بیرون کلینیک باز می‌شود.

۵ دفتر کار خصوصی در طول راهرو جای گرفته‌اند. هر کدام از آنها دیوارهایی با قفسه کتاب دارند که با دیگری متمایز است و همچنین دارای درهای شیشه‌ای از کف تا سقف دارای قاب مشکی هستند.

«یونیت‌های انبار از جنس چوب بلوط در کنار پارتیشن‌های شیشه‌ای قرار گرفته‌اند و درک یک سازمان‌دهی فضایی منظم در راهرو را فراهم می‌کنند.»
شرکت معماری به منظور طراحی داخلی، فضاهای ثانویه‌ای مانند یک آشپزخانه کوچک در راستای راهرو منتهی به دفاتر کار قرار داده است. تیم طراحی از رنگ‌های روشن در طراحی دکوراسیون داخلی اداری استفاده کرده است تا به این ترتیب به این فضاها هویت ببخشد. به این شکل که سرویس‌های بهداشتی به رنگ آبی و پله فرار آتش‌نشانی به رنگ قرمز است.

تراس ساختمان اداری
ترانس ساختمان اداری

«دکوراسیون اداری تک‌رنگ با رنگ‌های روشن بهبود پیدا کرده است. از جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: یک حجم آبی که خدماتی را در خود جای داده است، در حالی که پله‌های خروجی به رنگ قرمز هستند.» در سرویس‌های بهداشتی از تجهیزات نورپردازی باقی‌مانده از ساختمان قدیمی استفاده شد.

«به منظور اشاره‌ای به ساختمان قدیمی، چندین لامپ در طراحی داخلی اداری قرار گرفته‌اند که با آویزهای مینیمالیستی مدرن کنتراست ایجاد می‌کنند.»

طراحی نما ساختمان اداری

فضای اضافه‌شده با پانل‌هایی با روکش روی و همچنین لایه‌هایی به رنگ مشکی متالیک پوشیده شده است. در حالی که باقی ساختمان با آجر پوشیده شده است که با ساختمان‌های اطراف در خیابان Beaubien هم‌خوانی دارد.

همچنین در مونترال خانه‌ای متعلق به دهه بیست میلادی را توسعه داده است که دارای حجمی سفید و زاویه‌دار است و با سازه آجری اصلی تضاد ایجاد می‌کند. این شرکت فضای نشیمنی را هم با ارتفاع دو طبقه در یک آپارتمان ایجاد کرده است تا دو طبقه جدا از هم را به هم متصل کند.

عکاس: Adrien Williams

منبع: Dezeen