3 ایده هوشمندانه برای طراحی داخلی کافی شاپ

7

کافه ها در سرتاسر جهان، وجوه اشتراکی با یکدیگر دارند. همه آنها فضایی دنج و دعوت کننده داشته و یک مکان مناسب برای فعالیت های اجتماعی محسوب می شوند. اما درکنار این موارد، طراحی داخلی یک کافه با رویکردی هوشمندانه خود می تواند یک چالش باشد. آمار نشان می دهد که رشد کافه های جدید در آمریکا حدود 7 درصد در سال می باشد و امروزه با بازشدن کافه ها در سرتاسر جهان از شهرهای بزرگ گرفته تا شهرهای کوچک، نیاز به خاص و متمایز کردن این فضا جهت جذب مداوم مشتریان بیش از گذشته، حائز اهمیت است. بنابراین پرسش این است که چگونه صاحبان یک کافه می توانند فضای آن را به گونه ای خلق کنند که تعداد بیشتری مشتری به خود جذب کند، برای مشتریان محیطی رضایت بخش داشته باشد و اینکه فضایی باشد که ارزش مراجعه کردن را داشته باشد.

طراحی کافه

1. طراحی براساس پارامترهای وابسته به مکان

رویکرد کافه های زنجیره ای این است که از تعدادی المان مشابه در طراحی همه شعبات خود استفاده کنند. بنابراین به واسطه برندینگ این فضاها، شما در هر جایی از جهان وارد استارباکس شوید، می توانید آن را تشخیص دهید. اما زمانی که برای کافه خود طراحی می کنید، سعی کنید ایده های مربوط به محلی که کافه در آن قرار دارد را وارد فضا کنید و اینگونه فضای کافه خود را شاخص و متضاد از سایر کافه های جهان کنید.

کافه Jane on Fillmore در سان فرانسیسکو از چنین ایده ای در بخشی از فضای کافه خود استفاده کرده و یک آینه طویل که توسط هنرمند محلی این منطقه، Geso، روی آن کار شده را در فضای کافه نصب کرده است. بعلاوه ایده های دیگر این چنینی مانند استفاده از هنرمندان محلی برای نواختن موسیقی های محلی  در فضای کافه و حتی سرو غذاها و نوشیدنی هایی که به صورت اختصاصی مربوط به این محل هستند، توانسته است در خلق فضایی خاص برای این کافه کمک کند.

2. اهمیت نورپردازی

امروز بسیاری از کافه ها را می بینیم که از دیوارهای آجری و نورپردازی با سیم کشی های اکسپوز برای طراحی فضای خود استفاده می کنند. اگرچه برخی فکر می کنند علت استفاده از این روش این است که این سبک نوگرایانه است،  اما مزایای عملکردی استفاده از این رویکرد نیز در انتخاب آن دخیل می باشند.

بسیاری از کافه در زمان های گذشته از حباب های نوری اکسپوز استفاده می کردند که نور ملایم زردرنگی را متصاعد می ساخته است. این نور بر روی سطوح آجری و چوبی تابیده و فضا را با گرمی پر کند. در پایان روز به ویژه شب ها، نورهای گرمتر، ساده تر با چشم تطابق پیدا می کنند، درست برخلاف نورهای سردتر و درخشان مانند لامپ های فلورسنت. از آنجا که کافه ها شب ها تا دیروقت باز هستند نسبت به فضاهایی که فقط در طول روز کار می کنند، این نکته بیشتر اهمیت پیدا می کند.

زمان بیشترین تردد در فضای کافه خود را در نظر داشته و متناسب با آن برای برای نورپردازی برنامه ریزی کنید. نورهای سردتر و دیوارهای روشن تر می توانند کمک کنند که فضا در طول روز از نورپردازی بهتری برخوردار باشد (به ویژه اینکه رنگ های سردتر نورخورشید را راحت تر انعکاس می دهند). در عین حال رنگ های گرمتر برای مطالعه و سرویس دادن در شب مناسب تر می باشند.

3. متناسب کردن فضا برای کاربران جدی گوشی های همراه

وقتی در خیابان راه می روید دقت کنید که چند نفر با تلفن همراه خود مشغول هستند. خود ما نیز چنین هستیم و وقتی شارژ گوشی ما به کمتر از 10 درصد می رسد و دسترسی به شارژر نداریم، عصبی می شویم. 

زمانیکه مشغول طراحی اولیه برای کافه خود هستید، به عنوان یکی از روش های حفظ مشتریان علاقه مند به تکنولوژی، می بایست پریزهای شارژ USB توکار را در طرحتان لحاظ کنید. وجود این پریزها حتی باعث می شود افرادی که گوشی خود را به شارژ زده اند، مدت زمان بیشتری را در فضای کافه شما صرف کنند و حتی یک سفارش دیگر نیز در این مدت زمان بدهند. بسیاری از این پریزها ارزان قیمت بوده و به سادگی نصب می شوند و اینگونه به شما امکان می دهند که به روشی ارزان، فضای کافه را خود را برای طرفداران تکنولوژی دوستانه تر کنید.

شما برای طراحی داخلی یک کافه چه ایده هایی دارید؟

کافه ها امروز در همه شهرها دیده می شوند و همه آنها متعلق به کمپانی های بزرگ قهوه نیستند.در نتیجه اینکه بتوانید کافه خود را ازمیان بقیه کافه ها شاخص کنید، کار غیرممکنی نخواهد بود. با استفاده از آنچه ویژگی های خاص محل کافه شماست و با توجه به فضا و جو کافه و کمی کارسخت، می توانید افراد بیشتری را به کافه خود جلب کنید بدون اینکه لازم باشد خیلی هزینه کنید.

ایده شما برای طراحی داخلی یک کافه چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.

 

شرکت معماری شیپ

منبع: pos.toasttab.com