طراحی و معماری گالری مکعب با فرم غیرمتعارف و خلاقانه

85

گالری LA-cubo تنها بنای تجاری قرار گرفته در سایت Lake Park بوده که در مرکز مجموعه ای از بناها قرار گرفته است. این ساختمان با قرار گرفتن در برابر دریاچه ای که در پس زمینه آن است، می توان گفت از بهترین موقعیت مکانی در این مجموعه برخوردار است. بعلاوه از اهداف طراحی گالری این بوده است که کاراکتر شخصی خود را در میان سایر بناهای بزرگ مقیاس مجموعه به نمایش بگذارد. واژه La- cube یک ترکیب ایتالیایی است که به معنای مکعب می باشد. بعلاوه این واژه معنای دیگری نیز دارد: ” به صورت مکعبی خرد کردن یک متریال”. انتخاب این واژه برای نام این بنا شاید از فرم غیرمتعارف آن نشأت می گیرد.

تمرکز اصلی در طراحی گالری به ویژه بر تامین الزامات عملکردی و بهره گیری از موقعیت مکانی این بنا بوده است و چشم انداز مختلفی که می تواند منظر های مختلف سایت اطراف را در معرض نمایش بگذارد. بعلاوه در طراحی تاکید بر خلق فضاهای داخلی و خارجی به گونه ای بوده است که بیشترین کاربر را به خود جذب کند. در طراحی فضاهای داخلی و خارجی از فرم های ‘ㄷ’و زیگزاگ استفاده شده است تا هم میان فضای داخل و خارج ارتباطی به وجود آید و در عین حال دیدهای متنوعی به منظر اطراف تامین شود. اگرچه این بنا در مقیاس، کوچک است اما طراح کوشیده است که با توجه به موقعیت مرکزی بنا در مجموعه، یک “شاخص فرهنگی” خلق کند. بعلاوه منظری که این بنا در آن قرار گرفته است در سال 2009 به عنوان هشتمین لنداسکیپ برتر شهر چئونان به عنوان جاذبه توریستی عنوان گرفته است.

شرکت معماری: Junglim Architecture

موقعیت بنا: کره جنوبی

مساحت بنا: 1000 مترمربع

طراحی نما خلاقانه گالری طراحی نما گالری طراحی نما ساختمان طراحی داخلی گالری طراحی گالری طراحی نمای بیرونی گالری پلان گالری پلان داخلی گالری طراحی نما گالری فاز 2 گالری طراحی گالری طراحی گالری طراحی گالری طراحی گالری پلان گالری پلان گالری

 

شرکت معماری شیپ

منبع: archdaily.com